Topics met veel comments openen niet.

De titel zegt het al. Het is altijd een memory-probleem en aangezien het in de php zit moet het haast wel serverside zijn.

Het zijn altijd dit soort foutmelding: Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 10466 bytes) in /home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/showthread.php on line 1275

Al komt er soms helemaal geen foutmelding. Het gaat hier om de topics met 1000+ reacties. Is dit een bekend probleem en zo ja, is er dan een workaround bekend? Het zijn toch vaak de 'betere' topics die zoveel reacties hebben. Dus ik heb het gevoel dat ik veel moois misloop.

Edit:
er gebeuren vreemde dingen hier. Ik besloot nog even te testen met Explorer, daarin werkt het wel... Lijkt het alsnog alsof de fout bij mijn opera ligt :S Vreemd vreemd vreemd.

Laatst bewerkt:
Vermoedt ook dat de fout bij jouw ligt, heb er verder nog niemand over gehoord en ik heb hier met explorer dat probleem nog nooit meegemaakt.

Hmmz, wat meer googlen kom ik deze fout toch vaker tegen. Met meer php-scripts. Het lijkt erop dat er in het php script een buffer van 32mb is opgegeven. Deze vergroten zou de problemen moeten oplossen voor opera gebruikers. Krijg de indruk dat omdat opera zich aan standaarden en foutmeldingen houdt hij deze fout niet naast neerlegt zoals IE doet. Maar ik ben nog wat verder aan het zoeken.

Ik heb ook zo`n soortgelijk probleem gehad, soms moet je gewoon je PC formateren en alles opnieuw erop zetten. Veel werk, maar alles werkt dan weer zoals het hoort.

Duidelijk, dan ligt het aan mijn kant. Dank je voor het checken!
Mijn pc ga ik niet formateren voor een foutje hoor ;) Daarvoor werk ik er al iets te lang mee. Ik kijk gewoon waar de fout zit en los die op.

ik heb het ook eens gehad toen ik bij de discussietool weergave had zitten rommelen.
Staan bij jou de comments onder elkaar?????

mvg p@ul

Even getest. Dat is waar de fout zit. Ik denk dat het komt omdat hij dan alles in dat overzichtvenstertje wil gooien. Goed opgemerkt.

Opgelost nog niet... maar de oorzaak is gevonden! Heb nog niet de tijd gehad om te kijken hoe het op te lossen is. Ik heb het vermoeden dat opera aan dat soort 'trees' (die lijst waarin alle reacties onder elkaar staan boven de echte reacties zeg maar) die waarschijnlijk als lange string-array worden aangereikt een max heeft gezet van 32mb. Moet nog kijken of dat via de ini of opera:config aan te passen is (als het dat al is) of dat het hardcoded is. Maar het is wel interessant, ik ga er ook nog een topic over openen bij opera zelf.

Back