Toppunt van domheid (al zeg ik het zelf )

"Even mijn heli laten zien aan Daveml mede forumganger"

"Mmm het regent buiten"

"Aah dan binnen even op de grond laten draaien"

"..."

Had gister alles netjes aan de kant gezet alle potjes pannetjes zodat er niets kon omwaaien, maar had er geen rekening mee gehouden dat mam vanmorgen boven op de kast een nieuw plastic potje had gelegd(gelukkig leeg):eek:

Soft start... normal .... 40% throttle.. alles goed... idle 1 ... idle 2 (potje vliegt van de kast) en raakt net de rand van mijn blad van de heli. WOW!!!, throttle hold!!. (erg geluk dat hij er niet OP viel btw )

Stuk uit het plastic potje, maar wat ik erger vind: http://damige.net/T500blade.jpg

Het ziet er erger uit dan het is, het lijkt wel een gat van 5 cm. Maar in het echt is het maar een gat van 8/9 mm en ongeveer 1mm hoog.

Ow jee wat dom :mad: dat worden dus waarschijnlijk nieuwe blades...
Ik hoop in iedergeval dat dit andere mensen voor mijn domme fouten voorbehoud. :rolleyes:

waarom moet je m binnen opspinnen dan?

Het regende en ik was dom :mad:

Ik besef nu ook wel dat ik beter had moeten opletten, deze post dient ook niet als klacht ergens over of onbergrip, meer ter illustratie dat je kan denken dat je alles in de hand hebt, maar het toch niet zo blijkt.

Zonde van de blades. Ik behelp me voorlopig met goedkope GF en CF blades uit hongkongshops...de mooie CF's van Align blijven nog even in de doos...

Vraag aan u mam dat zij het betaald ,
zij heeft tenslotte dat potje daar gezet.
(mss lukt het wel)

mvg kristof

Vraag aan u mam dat zij het betaald ,
zij heeft tenslotte dat potje daar gezet.
(mss lukt het wel)

mvg kristof

Om eerlijk te zijn had ik beter moeten opletten, en het niet binnen moeten laten upspinnen.
Nieuwe blades +extra ga ik nu bestellen :bday:

H50072T : 430mm CF Main Blades (9mm) - T-Rex 5001 £31.91£31.91
H50013T : Metal Control Arm Set1 £18.71£18.71
H50025T : Metal Flybar Seesaw Holder - T-Rex 500
1 £11.91£11.91
H50038T : Rudder Servo Mount CF
1 £4.68£4.68
H50075T : Metal Main Shaft Bearing Blocks (2) - T-Rex 5001 £13.19£13.19
H50082T : Metal Tail Pitch Slider - T-Rex 5001 £7.23£7.23
Subtotal£87.63
Shipping (Airsure/ISF (Tracking Available))£10.00
VAT£17.08
Total
£114.71

Katjing 8O weer wat armer heb de gele align blades besteld (krijgen goede reviews van trextuning.com) en daarbij alle metal upgrades die er zijn min de TT upgrade die ik over 2 weken krijg :D

Oh en de rudder servo mount staat ertussen omdat er 1 schroefje van dolgedraaid was en ik het dus niet 100% meer vertrouw.

waar besteld??

Midland heli

Hebben me altijd goed geholpen, verzendkosten is 5 pond naar nederland en aangezien ik vaak (komende maand ook) in engeland ben komt me dat daar ook goed uit.

Ze hebben ook een insane grote assortment grote winkel en veel kennis. Ben er over te spreken.

Jammer dat RCheliparts die onderdelen niet heeft (heb even op de webshop gekeken) anders sponsor ik mooi de nederlanders ;) (ook een topshop)

Damned DaMiGe, das minder natuurlijk. :o
Zijn het dure blades?

Ik heb net men koffertje gevuld.. Helaas past de zender niet (de RSF heeft een schermpje, en dat zit in de weg voor de staartvin..)
Maar al bij al ben ik tevreden! :D

Toen ik thuis kwam deed ik net een postpakketje open: Nieuwe blades.. En het zakje was van onder dus niet gesloten, waardoor beide blades met hun punt op de grond vielen!! :(

Lichte schade, nog bruikbaar, maar toch.. F*ck! :/

Mijn zender past wel perfect en heeft ook een scherm.. toch mijn mini pred kopen?

En wat is het toch vandaag met kapotte blades he :rolling:

edit: Prijs van de blades zijn dus +- 50 eurotjes

Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn oefen ik nu voornamelijk in de kamer. Heeft voornamelijk met het weer te maken, het heeft hier of redelijk stevig gewaaid of anders regende het (voornamelijk de laatste dagen) wel weer... :(

Om eerlijk te zijn oefen ik nu voornamelijk in de kamer. Heeft voornamelijk met het weer te maken, het heeft hier of redelijk stevig gewaaid of anders regende het (voornamelijk de laatste dagen) wel weer... :(

Niet aan te raden dus ;) geduld hebben moet ik ook nog leren, vooral omdat ik denk dat ik mijn staartproblemen / swash problemen nu opgelost heb !

SNEL! MOOI WEER! en hopelijk ook snel mijn nieuwe onderdelen binnen :D

zonde van de bladen :(

Binnen doe ik helemaal niets als er geen PicoZ opstaat ;).
Als ik instel of sleutel heb ik altijd de motor ontkoppelt.
Hoe heb ik dat geleerd...
door een keer ongewild een piroflip via de kamerlamp de gordijnen in gemaakt te hebben, toen ik nog niet zo goed wist wat die idle-up schakelaar nu eigenlijk deed...
Er 1X goed vanaf komen is meestal genoeg om het te leren.. :D

Eric

zonde van de bladen :(

Binnen doe ik helemaal niets als er geen PicoZ opstaat ;).
Als ik instel of sleutel heb ik altijd de motor ontkoppelt.
Hoe heb ik dat geleerd...
door een keer ongewild een piroflip via de kamerlamp de gordijnen in gemaakt te hebben, toen ik nog niet zo goed wist wat die idle-up schakelaar nu eigenlijk deed...
Er 1X goed vanaf komen is meestal genoeg om het te leren.. :D

Eric

Ach, jij kreeg er tenminste nog een sjieke move uit voordat je schade had... :D gepwnd worden door een stukkie plastic is minder cool. :rolleyes:

Hahaha, ja was super cool...
Helie in de frut, lamp beschadigd, en mijn vrouw die er drie weken zo":shock:" bij liep...
O ja, de hond gaat nu automatisch plat in zijn mand liggen als ik met een heli de huiskamer inloop.... :)

Eric

ik ben wel benieuwd naar wat goedkopere blades, maar dan moeten ze iig goed zijn. ik had tot mijn 1e crash van die zwart gele aligns, bevielen prima, die zijn ook wat smaller en daar moet je ook die ringetjes voor gebruiken.

heb nu die witte aligns liggen, maar nog niet mee gevlogen.....

Back