Tadango
Forum veteraan
Tijdens de meeting in Odoorn had ik een enorm slechte landing doordat hij begon te slaan met z'n vleugels. Het resultaat was 2 kromme poten en een gebroken wieldeur scharnier. Dit is hersteld en ik heb meer gewicht in de neus geplaatst (600g nu) en wat reflex in de vleugels maar tijdens het testen begon hij weer te slaan. Dit zit blijkbaar in het model en velen zetten er een gyro in... dus dat ook maar gedaan. Zonet 3 vluchten gemaakt met iets turbulentie en het resultaat is super. Je ziet de gyro heel goed werken. Het mooiste is dat op rol hij compleet anders aanvoelt met de gyro aan. Hij wil normaal doorrollen als je stuurt. De vleugel versnelt iets zeg maar. Dat zorgt ook voor het probleem in de landing. Nu met de gyro remt deze de vleugel zodat hij veel lekkerder op rol aanvoelt. Met de gyro aan heb ik de uitslagen weer verhoogt en de expo vermindert. Hij voelt op rol nu heel lekker aan, alsof het een 2x zo groot toestel is met 3x het gewicht. Vooral in de landing zie je de gyro hard werken en blijft hij nu heel mooi stabiel hangen. 3 landingen met de neus mooi omhoog bij iets turbulentie en lekker langzaam zonder enig probleem. Binnenkort wat kleine details afmaken zoals het schilderen van de ruimte om de uitlaat edg. Aangezien hij nu niet meer verkocht hoeft te worden......