Er zijn maar weinig mensen die hun toestel werkelijk meten.
veel snelheden die worden geroepen zijn op timmermansoog gemeten, dus bij lange na niet representatief.
60 km/u voor een trainer klinkt iig realistisch.
de meeste andere motortoestellen kunnen vlotter.
Daarom kijk ik persoonlijk vaak naar de voorgeschreven setup.
van daar uit kun je het aantal toeren met de voorgestelde prop bepalen. (vandaar mijn brandstofmotor opgave.. aangezien er zat modellen met een specifieke brandstofmotor worden opgegeven)
En daarmee weet je de aangeraden thrust, en pitch snelheid.
Van daar uit is het weer een kwestie ervaring met de modellen om te bepalen hoe je dingen anders doet.
Een trainer zal nooit een racer worden. vleugelprofiel te dik.. teveel weerstand. Ver boven de opgegeven pitch speed en thrust uit gaan heeft daar niet veel nut.
Het is altijd een kwestie van compromis..
veel snelheden die worden geroepen zijn op timmermansoog gemeten, dus bij lange na niet representatief.
60 km/u voor een trainer klinkt iig realistisch.
de meeste andere motortoestellen kunnen vlotter.
Daarom kijk ik persoonlijk vaak naar de voorgeschreven setup.
van daar uit kun je het aantal toeren met de voorgestelde prop bepalen. (vandaar mijn brandstofmotor opgave.. aangezien er zat modellen met een specifieke brandstofmotor worden opgegeven)
En daarmee weet je de aangeraden thrust, en pitch snelheid.
Van daar uit is het weer een kwestie ervaring met de modellen om te bepalen hoe je dingen anders doet.
Een trainer zal nooit een racer worden. vleugelprofiel te dik.. teveel weerstand. Ver boven de opgegeven pitch speed en thrust uit gaan heeft daar niet veel nut.
Het is altijd een kwestie van compromis..