12 x 10 is vrijwel geen belasting voor een .61, die motor merkt niet dat er een prop opzit.
Ik vloog mijn ST 60 met een 13,5 x 6 en dat is helemaal niet zo'n sterk motortje.
Als je een 10cc diesel een beetje wilt belasten, moet je naar 15 of 16 X 6 of 7 toe.
30 cm slang moet heel best lukken bij een diesel.
Ik blijf mijn bedenkingen houden bij omgebouwde glows, ze zijn niet gebouwd op de (ruim 2x zo grote) krachten die er in een diesel werken....
Ik schat dat je drijfstang het als eerste zal begeven, te beginnen met small-end speling. Misschien gaat de zuigerpen toch als eerste...
Tja, mijn vintage diesels ga ik er niet aan wagen en voor de rest vlieg ik alleen nog electro (voor serieus gebruik nu uiteindelijk toch echt wel de betere aandrijving)
Maar experimenteer gewoon verder, de meest opzienbarende ontdekkingen werden vaak gedaan toen niemand het verwachtte.