Torque tube conversie T-rex 600

Hallo allemaal,

Ik ben gisteren bij de opening van de winkel van 1 van mijn sponsoren in Doetinchem geweest en daar heb ik gelijk even de Torque tube voor de T-rex 600 meegenomen.

In de winkel heb ik deze gemonteerd, ongeveer een kleine 20 minuten werk en daarna zat het erin.

Ik heb er vandaag enkele vluchten mee gemaakt en ik moet zeggen dat het perfect werkt!! Geen gehannes meer met het afstellen van de snaar en echt een "pleur in elkaar en klaar" systeem. Zwaar fantastisch. Weerstand lijkt iets te zijn afgenomen, omdat hij langer uitdraait. Ik heb echter nog geen autorotaties gemaakt omdat ik aan het vliegen was aan de kant van een zandweggetje net buiten Haps.
Ik heb hem getest met de Logictech 6100t gyro waar ik in het brandstof forum een stukje over geschreven heb en de 600XL motor.

h60118_1.jpg

http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_72_81&products_id=1538
Voordelen:
- Nooit meer snaarspanning afstellen
- Minder weerstand tijdens autorotaties
- Geen slijtage
- Net metalen staarthuis!

Nadelen:
- Duurder (=upgrade)
- Sneller kapot als je erg met de staart door de grond ragt
- Andere T-rex 600 vliegers zullen jaloers op je zijn

Conclusie:
Als je het zat bent om je snaar af te stellen, monteer dan deze upgrade en wees er klaar mee.

Cheers,

Richard

Ps. Deze week ga ik ook de nieuwe staartrotor met druklagers monteren, deze heb ik ook meegenomen maar met opzet nog niet gemonteerd.

wel een vage uitleg. Alles wat duurder is is toch niet meteen een upgrade?

Het is een upgrade, dus duurder want het is niet standaard bij de kit geleverd.

Alles wat je niet standaard bij de heli krijgt in de bouwdoos is per definitie een "upgrade" (dat is meestal het uitgangspunt) en is altijd duurder want je vervangt een standaard onderdeel wat ook al betaald is. Het kost je dus altijd geld.

In dit geval kost het als je niet crasht eenmalig 118 euro of iets dergelijks en verder niks.

Cheers,

Richard

Ik heb even als Richard de Torque Tube geinstalleerd op mijn TREX 600 en ik moet zeggen verschil is er niet.

Maar zoals Richard zegt, geen gedoe meer met het aanspannen van de snaar, gewoon batterij erin en gaan .........

Grtz,
Dirk

geen gedoe meer met het aanspannen van de snaar,

Ik heb dat ook nog niet hoeven doen. Hoe vaak spannen jullie de snaal wel niet op dan??

BTW Heb je dat stukkie op Helifreak gezien van Barnowl over de 10T pinion?? Als een wokkel!! Ik zag dat die van mij ook al begon te vervormen. Zonder 3D dus he. Heb gelijk Helical Gears en pinions besteld.

hier is de link

Mooi ding, die TT, maar ik wacht nog even omdat ik mijn snaar eigenlijk perfect vind presteren!
Je kunt hier trouwens goede pinions bestellen voor 8 dollar.

Hoe is het geluid, in die video van szabo hoor je zo'n high pitch geluid, is dat in het echt ook zo?

Je hoort geen verschil, gewoon stil. Het systeem lijkt "verdacht" veel op dat van de R90.

Ik heb dat ook nog niet hoeven doen. Hoe vaak spannen jullie de snaal wel niet op dan??

Als het buiten -5 is en binnen +20 dan verschilt je snaarspanning binnen/buiten en moet je dus zorgen dat je hem buiten als hij koud is op spanning zet. Ik heb hem niet vaak hoeven verstellen, maar wel toen de buitentemperatuur zakte van 20 naar -5. Nu hoef ik dat nooit meer en de snaar kan ook niet meer verslijten en dergelijke.
De snaar moet perfect op spanning staan, anders trekt hij teveel vermogen. Ik had hem altijd zo los staan dat je hem hoorde klapperen.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Je hoort geen verschil, gewoon stil. Het systeem lijkt "verdacht" veel op dat van de R90.

Ok, dat was mijn enige zorg, als ie even stil is als de snaar koop ik 'm ook. Wat meer hangtijd bij een 50size is geen overbodige luxe bij acro autorotaties.

(Die nieuwe pinions van mikado zien er goed uit, dat visgraat patroon maakt de overbrenging waarschijnlijk nog stiller dan die schuine vertanding.)

Nu zo'n 15 "harde" vluchten gemaakt met de T-rex 600 en de Torque Tube en hij werkt nog steeds PERFECT... tandwielen zien er nog uit als nieuw en nergens is stof (van slijtage) te bekennen.

Kortom, goed spul!

Cheers,

Richard

Back