Totaal nieuw in deze wereld help mij!

Ik denk dat het op zich een prima set is om te beginnen, enkel het vermogen van de videozender lijkt me wat weinig maar het zou dan wel legaal zijn (voor zover dat van belang is..) In het begin is het toch wel een goed idee om in je buurt te vliegen maar voldoende reserve is toch wel prettig.

Zelf ben ik ongeveer een half jaar geleden weer begonnen met fpv, eerst weer met monitor maar vervolgens met predator v2 en dat vond ik een grote vooruitgang tov de 7inch monitor.
Onlangs heb ik een attitude aangeschaft en als je er budget voor hebt zou ik die set aanbevelen boven de predator ivm groter en naar mijn mening beter beeld. Nog een alternatief is de dominator en die zullen over enige tijd misschien ook veel tweedehands te koop zijn ivm aankomende hd en v2 modellen. Die zit qua beeldformaat tussen atti en pred in en afhankelijk van wie je het vraagt zou dat het beste zijn.
Maargoed, ik heb bv deze vlucht ook gemaakt met die predator v2 en er toch veel plezier van gehad hoverthings flip 260 fpv - YouTube (video is van de mobius hd cam en je fpv beeld is helaas iets minder ;) )

Leuk setje, als je de antenne van de videozender goed plaatst zodat er niets tussen de antenne en je bril inzit (zoals motoren draden enz enz) is 500 meter prima te halen, wil je verder, koop je gewoon een 600mw zender en je kan weer een hele tijd vooruit met je set.

En wat chrisdv zegt: predator is qua grootte van het beeld wel minder als de duurdere varianten, ik heb hem zelf ook maar als ik mn geld terug zou kunnen krijgen zou ik hem gelijk wegdoen en een betere fatshark kopen.

Bedenk wel dat er veel goedkopere oplossingen zijn, deze zijn alleen niet zo plug and play.

Sorry maar kan je enkele voorbeelden geven? Alsin shops waar ik deze kan vinden,... Volgende week wel nog ;-) ik heb vakantie

Mooi beginners setje:
Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking*
met
Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking*
en
En dan nog een camera, bijvoorbeeld de aangeprezen sony super had 600tvl, die kost ongeveer 35 dollar.
Als je alles optelt zit je aan de 132 dollar ex verzendkosten.

Een mooi fpv beginners setje, kan je vliegen en jezelf ondertussen inlezen in de wat duurdere "betere" fpv zooi, op dit forum is genoeg info te vinden.

Ik heb mezelf ook eens niet goed ingelezen en nu heb ik een vrij dure bril (vergeleken met mijn 30 dollar 7 inch schermpje) die ik voor de prijs toch wel tegen vind vallen.

houd je geld over om later een bril te kopen waar je genoeg over gelezen hebt en waar je even mee vooruit kan, en je kan (als je alles goed opzet) rond 1km ver vliegen, dan moet je wel zorgen dat je alles op de juiste manier opzet.

Dit is maar een voorbeeld, om te laten zien dat het goedkoper kan.
Als je slim bent lees je even de belangrijke topics op dit forum na en stel je zelf een leuke set samen.

Bedankt voor de informatie. Dan gaan we eens aan een weekend info inwinnen beginnen!

Als ik clubleden bekijk die een fpv setje bezitten dan vind ik het vliegen op een scherm wat tegenvallen omwille van het invallende licht op mooie zomerdagen. De individuen die met een bril vliegen hoor ik meer positieve dingen van. Maar dat is als het spectrum, futaba verhaal. je hebt voor en tegenstanders.

belgie is lastiger dingen te krijgen.. ik koop het overal op deze wereld maar belgie hoor ik vaak dat ze problemen met fpv spul hebben

Er is niet zo'n groot aanbod in NL en België, en wát er is is erg duur. Uit het buitenland halen is veel goedkoper en kan makkelijk en relatief snel. 500m met goed beeld op 25mw kan wel, maar dan moet je kennis hebben over het plaatsen, het gebruik van de goede antennes en er mag geen obstakel tussen jou en je model staan. Met 600mw en een paar goede antennes (bijv DennisK antennes, van het forum) kom je een stuk makkelijker op 500+ meter.

Momenteel is mijn intentie eens kennismaken hoe het is om met zo een brilletje op te vliegen. Eens rond het huis, rond het plein en verder zien we wel. Heb de link besteld die ik in het begin aangaf en daarna mss de 600mw zender module bestellen... We zien wel :)

Ik ben ook van plan om met FPV te gaan beginnen en had zelf ook de artikelen uitgezocht die denkisnaa voorstelde. Als camera wil ik een Mobius action cam bestellen met tv-out kabel, dit omdat ik dan ook direct hd kan opnemen.

ik heb echter nog een paar vraagjes voor ik ga bestellen:

1) Ik heb nog geen duidelijk aansluitschema oid gevonden, als ik deze artikelen bestel heb ik dan alle kabels etc. die ik nodig heb?
2) Ik wil graag mijn Lipo alarm blijven gebruiken, kan dit nog steeds als ik de camera en transmitter aansluit op mijn lipo?
3) Welke lipo kunnen jullie aanraden voor de ontvanger + diy bril?
4) Welke lens voor de modius vliegt het prettigst/makkelijkst, Wide angle of normale?

1: Je hebt dan alle kabels behalve de kabel om de videozender te voeden, de videozender voed je meestal met een aparte lipo, als je dezelfde lipo wil gebruiken voor vliegen en fpv moet je er een filter tussen zetten tegen strepen in beeld, zoek in dit forum naar lc filter.

Misschien heb je een kabel nodig om vanaf de mobius je av out te gebruiken en om de mobius te voeden, heb zelf geen mobius dus weet niet wat daar allemaal bij zit.
Hoe dan ook zal je moeten solderen. Als je de spullen binnen hebt kan dit forum je prima helpen alles aan te sluiten, er zit meestal een handleiding bij.

2. zie antwoord vraag 1, beter om een aparte 3 cell lipo te gebruiken voor video (tussen de 500mah en 1300mah is genoeg.

3. een 3 cell lipo, c-rating maakt niet zoveel uit dus je kan een lage c rating nemen omdat deze doorgaans goedkoper zijn en iets lichter, 2200mah is meer dan voldoende om 1+ uur te fpv'en.

4. meeste mensen vinden wide angle het prettigst, vooral op een quadcopter dan heb je beter zicht op wat er "naast" je gebeurt.

Bedenk wel dat de mobuis een kleine vertraging heeft met de av-out in vergelijking met een losse fpv cam. Sommige mensen (ik) vinden dit vervelend, andere mensen kunnen hier prima mee vliegen, mijn laatste fpv wing vliegt vanaf 45km per uur tot ongeveer 120km per uur (volgens osd) hierbij wil ik de vertraging zo klein mogelijk houden, voor de wat langzamere modellen kan je prima met de mobius vliegen.

Ook erg belangrijk is de plaatsing van je apparatuur, zoals videozender weg houden van je rc ontvanger, en de antenne van de videozender moet vrij "zicht" hebben op de videoontvanger, dus geen motor/esc of carbon tussen deze 2. Hierover is veel te lezen op dit forum

Succes

Dank voor je reactie en hulp!

Ik heb gisteravond alle onderdelen, behalve de lipo's, bij hobbyking besteld, nu afwachten tot het pakket er is.

Nog een kleine vraag, hoelang zal een 500mah batterij het volhouden? Ik wil graag een zo licht mogelijke baterij aangezien mijn quadcopter wat zwaar word.

Hangt af van het stroomverbruik van de videozender en camera, zender verbruikt 150mah en de camera weet ik niet maar zal wel minder zijn dan de zender, als de cam 100 mah trekt kan je anderhalf uur vliegen ongeveer zonder de lipo helemaal leeg te trekken.

Back