TP 1010C connectors??

Ok... volgende probleempje.

Ik heb de TP 1010C binnen Met de 210 balancer en ook een goede 40A Maas-voeding aangeschaft. Ny heb ik Hi-model 3s1p 4100 Mah Lipos.
De balancer heeft alleen Thunder power connectors en die zitten niet aan de Hi-model accu's. Al rondgekeken op internet alleen niets kunnen vinden. Iemand suggesties over verloopkabeltjes of waar ik de stekkertjes kan kopen??
Dit geldt trouwens ook voor de verloop van 4->6 voor het in serie laden van 3cellen packs.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

O.a. bij mfis.net hebben ze de ThunderPower balancer connectors, deze kun je aan je Himodel accu's fabrieken (aansluiten volgens schema TP) of een verloop stekker maken...

Cheers,

Richard

Mfis al gemaild. Heeft op de site 2s en 4s kabels staan, maar geen 3s
Wil wel zelf een kabeltje maken, maar heb dan natuurlijk wel de stekkertjes nodig.....

Dus als iemand weet waar je (nog meer) kabeltjes of TP stekkertjes kan krijgen, hoor ik het graag
Trouwens ook meer info over TP aansluitschema?

Voor diegenen die ook een TP1010 en een 210 balancer hebben: Na lang zoeken heb ik deze link gevonden

http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=671762

Door onderaan op de links "previous 5 attachments/next 5 attachments te klikken komen er nog meer schema's voor. Goed gedocumenteerd en met foto's

Voor mij is het nu duidelijk. Heb de stekkers en zo bij RCToys in de Unaaitmesteeds of America besteld en bij RCTechnics

Pf.... Dat was vroeger wel ff simpeler.

Hoi Richard ,

Dus niet , Flightpower heeft de eerste serie EVo lipo's uitgeleverd met de oude balanceerstekkers .
Ik moet dus ook nog op zoek naar die connectoren .

Henk

Je had ook gewoon ThunderPower of FlightPower accu's kunnen kopen, deze passen zo op de 210 balancer

Richard, ik zal je mijn bankrekeningnummer ff geven. Als je dan ff sponsort, bestel ik er gelijk een stuk of 5!
Voor de goeie orde, de 3s1p 4100 van Hi-model kosten per paar een stukkie minder (190 pleuro) van de 6s1p TP of FP accu's

Ben overigens wel van plan om de FP Evo 20 4900 6s1p aan te schaffen, maar moet nog ff sparen.

Hoi Richard ,

Dus niet , Flightpower heeft de eerste serie EVo lipo's uitgeleverd met de oude balanceerstekkers .
Ik moet dus ook nog op zoek naar die connectoren .

Henk

Dat klopt, erg jammer inderdaad.

Voor de goeie orde, de 3s1p 4100 van Hi-model kosten per paar een stukkie minder (190 pleuro) van de 6s1p TP of FP accu's

Ze zijn ook niet te vergelijken waarschijnlijk. Overigens vertaald het zich vaak in een minder aantal cycles dat ze meegaan, dus zijn ze per vlucht net zo duur... tenzij je voortijdig je dure accu molt door een crash natuurlijk :)

De FP's kun je in USA overigens kopen voor $280, dus dat is minder dan 250 euro per pack als je er vanuit gaat dat je de douane te slim bent...

Cheers,

Richard

Back