Ik heb sinds kort een TP 1010/210 combo.
Was laatst op het veld aan de auto aan het laden (direct op de accu van 72Ah, met draaiende motor), plugde na het vliegen met de Trex 600 de seriegeschakelde Hi Model 3s1p 4100mAh 15C (dus 6s1p 4100mAh 15C) aan de balancer en lader. Deze stond ingesteld op fast charge. Cellen waren minder dan 0,1v uit balans. Starte de charger op 8 amp, laadproces begon normaal, initial charging en zo. De amperes liepen langzaam op naar 8A. Hoewel de startspanning (na ca. 6 min vliegen) op ca. 23V stond, gaf de lader al na 3 minuten END charge aan en stopte met laden. Nog steeds was het spanningsverschil tussen de cellen minder dan 0,1V. Bij elkaar had ie maar 150mAh geladen. Uitgeprobeerd op meerder sterktes (5-8A) min of meer zelfde resultaat. Alleen op 1C (4.1A) laadde hij door tot 97%.
Daarna 8A geprobeerd met instelling "vol laden tot 95%", Daarmee laadde hij wel door.
Ik lees op Helifreak dat 2C en 3C laden op fastcharge toch mogelijk moet zijn.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Was laatst op het veld aan de auto aan het laden (direct op de accu van 72Ah, met draaiende motor), plugde na het vliegen met de Trex 600 de seriegeschakelde Hi Model 3s1p 4100mAh 15C (dus 6s1p 4100mAh 15C) aan de balancer en lader. Deze stond ingesteld op fast charge. Cellen waren minder dan 0,1v uit balans. Starte de charger op 8 amp, laadproces begon normaal, initial charging en zo. De amperes liepen langzaam op naar 8A. Hoewel de startspanning (na ca. 6 min vliegen) op ca. 23V stond, gaf de lader al na 3 minuten END charge aan en stopte met laden. Nog steeds was het spanningsverschil tussen de cellen minder dan 0,1V. Bij elkaar had ie maar 150mAh geladen. Uitgeprobeerd op meerder sterktes (5-8A) min of meer zelfde resultaat. Alleen op 1C (4.1A) laadde hij door tot 97%.
Daarna 8A geprobeerd met instelling "vol laden tot 95%", Daarmee laadde hij wel door.
Ik lees op Helifreak dat 2C en 3C laden op fastcharge toch mogelijk moet zijn.
Iemand een idee wat dit kan zijn?