Tps red race ingnition

Beste forumleden,

Ik zoek voor mijn fg mini 4wd een betaalbare tuningsoptie. Nu zag ik op de pitstop site de red race ingnition ontstekingsset.

Hebben jullie hier ervaringen mee op een mini? En is de mini dan nog wel controleerbaar?

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mini?

@Bouke.......
Ga eens een keer rijden met je FG!

Je bent alleen bezig met vèèl geld uitgeven aan optie`s.

Jouw FG-mini rijd OOK prima zonder al de optie`s.

Ga ermee rijden en ontdek dan pas wanneer een optie NUT heeft.

Bling-bling geeft niet altijd WINST.(iets om over na te denken)

Als je een vitrine-model wilt. okè dan staat gepolijst alu mooi.
En of dan de kijker ziet dat je AM ontsteking hebt, ik denk het niet.

Maar: ieder zijn eigen hobby!

Mijn advies: Ga knallen met dat DING!!!!!!!!(of laat even een filmpje zien hoe de mini in de vitrine staat)

Mvg. Richard
 
Laatst bewerkt:
Beste Richard,

Nu heb ik uiteraard geen idee wie je precies bent, maar uiteraard ben ik al volop bezig met rijden. Ben zelfs al een paar keer bij de baanbrekers geweest om te rijden....

Komt dus goed hoor;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De TPS Red Race ontsteking doet wel iets maar verwacht er geen wonderen van.

De vonk is net ff wat feller waardoor je motor betrouwbaarder loopt en de timing is ietsje anders dacht ik.
Je gaat er niet spontaan wheelies mee trekken in ieder geval ;)
 
De TPS Red Race ontsteking doet wel iets maar verwacht er geen wonderen van.

De vonk is net ff wat feller waardoor je motor betrouwbaarder loopt en de timing is ietsje anders dacht ik.
Je gaat er niet spontaan wheelies mee trekken in ieder geval ;)

Voor zover ik weet ik weet is de timing van de red race gelijk aan de originele ontsteking, Optie is wel om een andere "rotor carrier" van bijvoorbeeld -1 graad hierdoor zou je meer koppel onderin krijgen maar een lagere top snelheid, je kunt ook een +1 graad kunnen nemen en dan heb je minder koppel onderin maar weer een hogere top snelheid. Er zijn wel meerdere Rotor Carriers te krijgen geloof zelfs tot -5 en +5 graden ik heb hier zelf alleen geen ervaring mee.
 
even een keer zoeken op de site van TPS naar "rotor Carrier" en is ook wel meer over te vinden op andere Forums
 
ik rij met de tps onsteking op me leopard,dus geen ervaring op de mini.
check mijn youtube kanaal voor filmpjes.
de timing van de onsteking kan je aanpassen zoals hier boven is vermeld.
 
hallo Jan meschien beter een nieuwe zuiger zeten en zuiger veer of een zwadere moter of als je veel geld wil uit geven na vraag doen of ze jouw moter die er nu op sta kunnen laten bij werken door iemand die er echt iets van af weet . ( kijk een op deze site w...rc_design.be die weet ik dat die goede tunings motoren te koop heeft .
 
of als je veel geld wil uit geven na vraag doen of ze jouw moter die er nu op sta kunnen laten bij werken door iemand die er echt iets van af weet .

denk niet dat dat nog echt aan te raden is over het algemeen, kun je het beste het blokje gelijk laten tunen zonder dat er mee gereden is. het kan ook nog wel na een paar liter, ik weet niet hoeveel TS er al mee gereden heeft? Het kan nog wel met een motortje wat al gelopen heeft, meen dat iemand hier op het forum dat doet Fuzzy? bijvoorbeeld

maar inderdaad wanneer je het meeste vermogen wilt hebben kun je beter eerst je motortje eens laten tunen of een andere cilinder zuiger set, of een compleet nieuw motortje.

Ik rij zelf ook met een Full mod Falcon 3 29cc met redrace en moet zeggen het is wel een beest van een motor, of dit alleen door de red race komt denk ik niet zo zeer. kijk maar eens naar andere motoren zoals Bijvoorbeeld: G4zpower motoren of een Roteq motor, O.B.R. Enz, enz, al deze motoren maken geen gebruik van een red race of soort gelijke ontsteking maar gewoon de standaard ontsteking.
 
Fuzzy doet dat inderdaad, en RonW uit Ommen ook.
Alleen ik weet niet of de TS wedstrijden rijd?
Want als dat het geval is moet aan bepaalde reglementen voldoen, en een daarvan is vaak een stock motor.
 
volgens mij mag een motortje toch wel getuned zijn bij een wedstrijd, en bij 4WD zoals TS heeft komt het nogal eens voor dat er helemaal geen beperkingen zijn voor de motoren. en met clubwedstrijden word er normaal ook niet moeilijk gedaan over wat voor een motor er op zit.
 
De RedRace geeft standaard 3 graden voorontsteking waardoor de motor iets meer trekkracht krijgt, maar je levert weer in de top in.
De ontsteking heeft een externe ontsteking, maar weet niet meer of dit een 20K of 30K spoel is.

Met de losse rotoren zou je kunnen spelen om meer of minder te kunnen krijgen.
In de praktijk merk je niet zo heel veel van de ontsteking evenals met de Powerspark, enkel als je de max uit je motor wil halen is spelen met de ontsteking raadzaam, op een licht getuned blok (zeker automotoren ivm het hitte probleem) is het een mooi set.

De ontsteking is niet zeker verkeerd oid, maar een leuke tuning zal je meer rendement geven.

Ik denk dat je eerder even jezelf mag afvragen wat je verwacht van een motor.. kracht, top toeren of een mid mod. Er is veel te doen met tuning, maar niet elke tuning is geschikt voor 1 doeleinde.
Een zware wagen als een Losi krijgt bij mij een andere tuning dan voor een FG of Baja.
Maw, veel mogelijk aan tuning, maar wat wil je en waar komt de motor in te staan... ;)

John.
 
Even als toevoeging

Wat wil je gaan rijden.. onroad, gras, zand etc.
Daarbij moet je dan ook aan overbrenging gaan denken, anders sloop je zo je getunde motor.

John.
 
Bedankt voor de vele reacties, ik rijd vooralsnog op een groot parkeerplaats en bij de baanbrekers. Wil vooral meer toeren onder in. Dus dat zo dat met de redrace juist goed moeten zijn of begrijp ik dat verkeerd?

Anders is inderdaad een getunde blok beter....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je wilt meer toeren onderin? denk dat je meer koppel wilt onderin? je zou dan eventueel ook eens kunnen kijken naar een zwaardere koppelings veer, weet niet wat er nu inzit? maar als dit nog een standaard veer is kun je ook al wat meer koppel onderin door simpel weg een iets zwaardere veer erin te zetten.

ik denk namelijk niet dat op een standaard motor de red race ontsteking die extra vermogen gaat geven die jij wilt hebben, dan kun je toch beter eerst eens kijken naar de koppelings veer misschien dat je deze nog kan veranderen, en anders je blokje eens laten tunen, nieuw getuned cilinder zuiger setje is volgens mij niet duurder dan wat de redrace nieuw kost.
 
Sorry bedoel inderdaad meer koppel;)

Zit nu nog een standaard koppeling in. Dan ga ik daar eens naar kijken

Heb je eventueel een adresje of doet pitstop dat ook?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top