traagheid forum al enige dagen?? langdurige storingen houden aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo veilig is je prive email in handen van oa google...

Geldt dat in geval van Google toch zeker alleen voor gmail accounts? Tenminste, dat zou ik toch mogen hopen. Als gebruiker van dit soort gratis diensten moet je gewoon weten dat daarvoor iets terugverwacht wordt. Daar doe ik dus niet aan mee.

Ze doen hun best maar, zolang ik ervoor kan kiezen om die reclames NIET te hoeven zien, zal het me een worst wezen wat ze er allemaal mee doen. Zolang ze de boel maar niet tergend langzaam maken..

google chrome zal ook wel een call home functie hebben ;)

Dat zou kunnen, maar dit is van Safari. De vraag rijst dan hoe het kan dat Google-analytics "gezocht" wordt terwijl Robert dat heeft uitgezet. Als de "activity" lijst chronologisch is kan dat niet getriggerd worden door de Google search opties die later geladen worden.

Ik zat vanavonf op mijn PDA te surfen en toen ik naar het MFF ging kreeg ik ijdens het laden 2x een DNS fout waarna het forum er stond.

Chrome is gebaseerd op uitgeklede Linux.

Ik ben dan wel een techneut, maar niet op IT gebied. Mijn ervaring beperkt zich tot het ontwikkelen van FORTRAN software met het doel daarmee mijn problemen te tackelen.
Maar ook als niet-IT'er (is denk ik toch weer wat anders dan een technieter) klinkt me dit vreemd in m'n oren. Linux is een besturingssysteem, waaronder applicaties draaien. Chrome is zo'n applicatie. Daarvoor ga je dan toch niet een besturingssysteem "uitkleden"? Of zie ik de zaken te simpel, en moet ik me voortaan dan toch maar onder de technieters scharen.

Het probleem van de traagheid is nog niet opgelost. kreeg zonet weer tot 2 keer toe een time out.

Denk echt dat het gezocht moet worden in de richting van de dns servers. Zijn deze servers soms zo traag of draaien er te veel sites op die servers?

Het duurt veel te lang voor de domeinnaam gevonden wordt.

Groet,
Theo

Het probleem van de traagheid is nog niet opgelost. kreeg zonet weer tot 2 keer toe een time out.

Denk echt dat het gezocht moet worden in de richting van de dns servers. Zijn deze servers soms zo traag of draaien er te veel sites op die servers?

Het duurt veel te lang voor de domeinnaam gevonden wordt.
Het oplossen van de DNS naar IP wordt uitgevoerd door de DNS servers van je eigen access provider, niet door de hosting provider van het MBF. Dus dan zul je het probleem bij jezelf moeten zoeken. :teacher: e hosting provider meldt zo af en toe welk IP-adres bij welke domeinnaam hoort. Een synchronisatiecyclus wereldwijd is hooguit 2x24 uur. Meeste providers hanteren 4 uur of minder om te updaten.

Dat zou kunnen, maar dit is van Safari. De vraag rijst dan hoe het kan dat Google-analytics "gezocht" wordt terwijl Robert dat heeft uitgezet. Als de "activity" lijst chronologisch is kan dat niet getriggerd worden door de Google search opties die later geladen worden.
Staan gewoon nog een verwijzingen op elke pagina:

Code:
<script type="text/javascript"><!--
var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
Code:
<script type="text/javascript">

window.google_analytics_uacct = "UA-1780052-1";

</script>

Vreemd omdat modelbouwforum de enige site is die problemen geeft hier....
Maar mocht het zo zijn dat het probleem bij mijn provider ligt dan zouden de andere leden van MBF dus dezelfde provider moeten hebben. (ik heb ziggo)

Mocht het aan ziggo liggen, dan zou ik bij andere sites ook hetzelfde probleem hebben.

Heb net geprobeerd om de website van de hosting van MBF (volgens mijn gegevens oxilion.nl) te bekijken en dat duurde ook al minuten voor de site op t scherm stond...

Laatst bewerkt:
Je hebt chrome OS en chrome browser.

Aha, het is niet alles goud wat er blinkt.

@Theo
Maar als het aan de hosting website van MBF zou liggen, dan zou toch iedereen er in gelijke mate last van moeten hebben? Ik heb zowel gisteravond en vandaag regelmatig op MBF gezeten, en heb nergens last van.
Het gaat me verder m'n pet te boven hoor. Ik zit overigens bij Telfort (vroeger speedlinq, maar dat maakt niet meer uit dacht ik).

Zojuist ook weer een time-out mogen ervaren. En inderdaad, dat gebeurd alleen bij het Modelbouwforum. Mijn provider is KPN.

Gebruik MS Internet Explorer

Laatst bewerkt:
Als er een probleem is bij de provider, dan zou je dat toch ook moeten merken bij andere fora of sites? Maar dat is niet het geval.

Heb net geprobeerd om de website van de hosting van MBF (volgens mijn gegevens oxilion.nl) te bekijken en dat duurde ook al minuten voor de site op t scherm stond...
In dat geval is het geen DNS-probleem maar een HTTP Request Time-out. Bij een DNS-fout zit het toch echt bij je eigen access provider.

Misschien dat de VMware-omgeving onstabiel is. Te kort processor- of geheugencapaciteit resulteert in hick-ups die dergelijke foutmeldingen geven. Indien HA/VMotion actief is zie je ook DRS aanbevelingen of het geheugengebruik van de Guest naar meer dan 90% knallen.

@Robert: Best tricky om je VM-omgeving zo aan de interwebs te hangen. Kan met de client kan ik aanmelden (geen login bekend maar toch zou ik mijn VMware beheer niet aan de interwebs hangen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back