traagheid forum al enige dagen?? langdurige storingen houden aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
.........En ik ben al met de C64 begonnen........

Mvg Johan

De TRS80 van Tandy was mijn eerste ervaring met de computer... Denk een jaar of 3 a 4 (of zelfs langer) voor de C64. Dagenlang regel voor regel intikken om een simpel spelletje te maken zoals russisch roulette. Computer koos een random nummer uit tussen 0 en 9 en mocht je hetzelfde hebben dan hoorde je een paar geluidjes, zag een hoop kleuren, en kreeg groot in je beeld... Je bent dood.:mrgreen: Dat waren pas tijden.

C64 is voor watjes... Hahahaha

Ter info, binnenkort zit ik bij de hostingprovider voor overleg, ik ga o.a. kijken om de advertenties ook op een eigen server te gaan draaien, iets wat nu nog niet gebeurd om de hoge data-kosten in de hand te houden.

Robert

De TRS80 was erg beperkt in zijn mogelijkheden. Om deze nu beter te noemen dan een C64 :?:

Mijn eerste was een ZX-80 al snel vervangen door de ZX-81. Dat waren een leuke dingen om wat mee te spelen en programeren op te leren. Daarna overgegaan op de VIC20, weer later de C64 en de C128. Toen gelukkig via mijn werk een IBM compatible gekregen (1986) De eerste pc die ik had kon slechts 1 taak tegelijk draaien, tenzij je dubbledos gebruikte dan kon je 2 taken gelijktijdig uitvoeren.

Wat een wereld van verschil met de pc die ik nu voor me neus heb staat ;-)

Laatst bewerkt:
op mijn forum werkt dit wel degelijk zoals het zou moeten.
De Asfalt Rockers :: Bekijk onderwerp - test

als ik erop klik opent die keurig een grotere foto in een ander scherm.
Jouw forum doet hetzelfde als het forum hier... namelijk het laten zien van een klein plaatje (thumbnail) en als je er op klikt het laden van de orginele foto...

Als je de foto in origineel formaat direct wilt laten zien, gebruik dan de "direct link to image" url en niet een van de anderen... Beter nog, host je foto's op een andere plek als ImageShack, als er iets traag is, dan is dat Imageshack wel...

De TRS80 van Tandy is 1977 op de markt gekomen ;)

Zat je zeker eerder voor de PC als op de kleuterschool. :mrgreen:

Mvg Johan

Je zou bijna zeggen van wel ja... maar nee... Op de lagere school speelde ik met mijn robot die mijn vader gemaakt had. 2.10 hoog en reageerde op geluid, beweging en Infra rood. Zag hij wat of hoorde iets dan "keek" hij daar naartoe, bleef het object volgen en begon een stukje van Battlestar Galactica (cylons) af te spelen en bewoog zijn armen. Probeerde hem te slim af te zijn om langs hem te komen zonder dat hij bewoog. Toen wist ik nog niet wat ik nu weet en dat het GODSONMOGELIJK was.

Wij hadden een van de laatste versies van de TRS80 (V3.??) Nu ik er zo over ga denken was ik ongeveer 8 a 9, dus dat zou dan begin jaren 80 geweest zijn. PFFF ik word oud...:mrgreen: Mocht ik de jaartallen dus een beetje fout hebben, dan weet je de oorzaak... Gevalletje van JUNGheimer ipv Alzheimer

Ik was een jaar of 12/13 toen ik de C64 kreeg van mijn vader. Daarvoor en tijdens mijn C64 periode had hij zelf een IBM staan en daarvoor paar jaar lang de TRS80.

Jouw forum doet hetzelfde als het forum hier... namelijk het laten zien van een klein plaatje (thumbnail) en als je er op klikt het laden van de orginele foto...

Als je de foto in origineel formaat direct wilt laten zien, gebruik dan de "direct link to image" url en niet een van de anderen... Beter nog, host je foto's op een andere plek als ImageShack, als er iets traag is, dan is dat Imageshack wel...

hier krijg ik geen groot plaatje hoor??

en om 1:24 weer
De wachttijd voor de verbinding is verstreken

Ter info, binnenkort zit ik bij de hostingprovider voor overleg, ik ga o.a. kijken om de advertenties ook op een eigen server te gaan draaien, iets wat nu nog niet gebeurd om de hoge data-kosten in de hand te houden.

Robert
Lolwhut?:?

Als ik zo in de lijst van bigboards kijk dan is het helemaal niet nodig om zo'n (relatief) klein forum op meer dan een server te zetten.
Om nou 20 plaatjes die af en toe wisselen op een aparte server te zetten lijkt me gekkenwerk...

Je kan wel steeds meer auto's kopen maar als je die auto's niet van de handrem afhaalt schiet het nog steeds niet op.

en we kunnen weer een feestje geven het forum is voor de zoveelste keer niet vooruit te branden...

@CHEETA
je kunt bijvoorbeeld ook al je commentaar ff voor je houden en wachten tot Robert al of geen oplossing heeft kunnen vinden. Zoals hij al aangeeft is hij er mee bezig om te kijken of hij meerdere servers kan gaan huren. zodat alles straks een stuk soepeler kan gaan draaien...

je moet niet vergeten dat Robert dit forum beheert naast zijn gezin en normale werk... dus als er iets aan het forum gedaan moet worden kan het nu eenmaal iets langer duren...

Probleem speelt lang niet bij iedereen. Ik heb nauwelijks problemen en geloof me, ik zit vaak op het forum ;) Verder sluit ik me aan bij de post van Caretaker, elke dag lopen te klagen dat het traag is werkt ook niet, lijkt wel klagen om het klagen.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook weinig last .

Er is wel eens wat maar dat kan ook ergens anders van komen .

En mijn PC draait ook overuren.:mrgreen:

Mvg Johan

@CHEETA
je kunt bijvoorbeeld ook al je commentaar ff voor je houden en wachten tot Robert al of geen oplossing heeft kunnen vinden. Zoals hij al aangeeft is hij er mee bezig om te kijken of hij meerdere servers kan gaan huren. zodat alles straks een stuk soepeler kan gaan draaien...
Zoals ik hierboven ergens ook al zei, meer servers heeft geen enkel nut.
je moet niet vergeten dat Robert dit forum beheert naast zijn gezin en normale werk... dus als er iets aan het forum gedaan moet worden kan het nu eenmaal iets langer duren...
Oja want Robert heeft zeker geen inkomsten door dit forum? :roll:
Oja want Robert heeft zeker geen inkomsten door vriendjes? :roll:
Voor het geld wat hij voor zo'n (redelijk?) goedbezochte site vangt mag mij ook wel voorzorgen dat het een beetje soepeltjes draait.
Een linux nerd inhuren die het een en het ander juist configureerd kost echt niet zoveel hoor.

Probleem speelt lang niet bij iedereen. Ik heb nauwelijks problemen en geloof me, ik zit vaak op het forum ;) Verder sluit ik me aan bij de post van Caretaker, elke dag lopen te klagen dat het traag is werkt ook niet, lijkt wel klagen om het klagen.
Als webmaster ben je alleen maar blij met feedback. Als een web applicatie 2 jaar later nog steeds als poep draait vind ik dat je als user best eens mag klagen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oja want Robert heeft zeker geen inkomsten door dit forum? :roll:
Oja want Robert heeft zeker geen inkomsten door vriendjes? :roll:
Voor het geld wat hij voor zo'n (redelijk?) goedbezochte site vangt mag mij ook wel voorzorgen dat het een beetje soepeltjes draait.

Ik zou er zelf ook maar een gaan maken.
De beste stuurlui staan altijd op de kant.

Ik ben graag vriend geworden omdat ik gewoon weet wat zoiets aan tijd en geld kost om iets draaiend te houden.

Ik betaal graag die paar euro,s omdat ik hier dag en nacht een goed program heb en er zelf aan mee kan doen.
TV kijken is duurder bij een schlecht program van 50 zenders.:D

Mensen die er niet voor betalen moeten ook niet gaan zeuren , zijn in mijn ogen zwartkijkers.:mrgreen:

Mvg Johan

even de eerste beste van het web afgetrokken...

Virtuele en dedicated servers - Flexservers.nl

1100 euro op jaar basis ex btw.

dus tussen de 1000 - 2000 euro.

kosten forum software weet ik niet exact maar denk dat die aardig opwegen tegen de sponsor opbrengsten.

vrienden:
+/- 150 vrienden * 17,5- = 2625 euro.

dan de sponsors nog.

ik zie niet hoe het forum geen geld op zou kunnen brengen?

Laatst bewerkt:
@Manuel: Wat Emil zegt, dat klopt. Ik weet niet wat er precies gaande is. Traagheid van een forum kan komen door verschillende zaken. Het kan zijn dat er een proces is dat gestart wordt door de webserver, welke niet netjes wordt afgesloten, waardoor de webserver trager en trager wordt. Dit kan komen doordat er misschien wat software bij geplakt is (in de source gehackt is, omdat velen van ons bepaalde zaken veranderd willen zien in het forum), of omdat bepaalde software niet lekker functioneert met de forum software.

Maar wat jij zegt klopt van geen kant. Meer servers bij plaatsen zou geen nut hebben? Waarop basseer je dat? Even vanuit het oogpunt van mijn werk gerederneerd. Bij XS4ALL kunnen klanten een website krijgen. Daar betalen ze een X bedrag voor. Om ervoor te zorgen dat het voor AL die klanten die bij ons dat soort websites willen laten zien aan de buitenwereld hebben wij ervoor moeten kiezen om te gaan voor een Shared Webhosting platform. Daarin zeg je in feite dat meerdere klanten gebruik maken van 1 server. Maar dacht je werkelijk dat al die X aantal klanten per server gebruik maakten van 1 machine? Dat hangt allemaal geclusterd en verdeeld over meerdere machines achter 1 werkelijk IP adres voor de buitenwereld.

Zeggen dat het hosten van het MBF op meerdere webservers geen zin heeft, heeft geen zin. Het verdelen van je load over meer dan 1 machine heeft *altijd* zin. Het is echter de vraag of Robert er een 2e machine of misschien nog wel meer dan 2 bij moet kopen / huren. Het plaatsen van zo'n machine in een colocatie is ook niet goedkoop. En gezien de hoeveelheid vrienden het MBF telt ten opzichte van de kosten die met een server en hosting gepaard gaan, dan red je dat niet in 1 jaar.

Vergeet ook niet dat wij "vrienden van het mbf" per jaar betalen. En de huur van een colocatie per maand is. Even buiten beschouwing houdende wat een goede server kost.

Robert: Ik wens je heel veel succes met het vinden van een juiste oplossing.

Hetzelfde wat Burp zegt; Niet iedereen heeft er last van. Zo heb ik er zelden tot weinig last van. Misschien is het een idee voor Robert om te inventariseren wie er allemaal last van hebben en te zoeken naar een lijn in de ISP die die mensen allemaal hebben. Wat nou als blijkt dat de peering naar de server van het MBF het probleem blijkt te zijn omdat, (nu doe ik een gevaarlijke aanname) iedereen gebruik maakt van UPC internet. Wat nou als UPC internet gebruik maakt van een andere peering route naar het MBF toe dan alle andere ISP's dat doen (kan het me nauwelijks voorstellen, maar stel!). Dan ligt de oorzaak hiervan niet bij Robert, maar bij de ISP.

Zo, dat was mijn bijdrage aan deze discussie. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back