Traagheid forum.....

op dit moment is het ook weer snel inderdaad.
lijkt op de problemen uit het verleden.

grootste hinder ondervind ik met start naar forums gaan.
www.modelbouwforum.nl en dan op forums klikken dan is de laadtijd extreem lang in de meeste gevallen.

firefox doet het bij mij thuis wel beter als hier IE.
maar ook daarin ondervind ik problemen.

Ook hier last van een zeer traag reagerend forum ,zowel thuis als op het werk.

Pageloads van >10s eerder regel dan uitzondering!!!!

:???::???::???:

Klopt. Dat komt soms voor. Volgens een webtool die we gebruiken lopen er ergens een paar plaatjes te laden die bij imageshack staat. Dat kan de pageload nadelig beinvloeden..
Over de linie is het echter wel vlot genoeg..

Ik gebruikte tot voor kort Chrome en heb deze nog steeds draaien maar IE9 is ook wel verdomd snel hoor.. Firefox ben ik mee gestopt..

Als er traagheid is, zit dat meestal in foto's vanaf externe bronnen, ook de banners kunnen soms traagheid veroorzaken denk ik. Ik ben al in gesprek om deze banners naar nederland te halen, in plaats van ze vanuit een server in amerika naar hier te halen..

Robert

hmmm bij het gaan van start naar forums zie ik toch niet veel imageshack voorbij komen?

afgelopen dagen lijkt het weer snel te zijn.

De laadtijden vallen bij mij niet negatief op, en ik wordt er ook niet uitgeknikkerd. Wel valt me op dat scrollen door de pagina's al enkele dagen erg traag is. Bij pagina's buiten het forum geen last, die scrollen gewoon vlot door. Net even de Telegraaf site geprobeerd, niet direct de lichtste site, en dat scrollt soepel. Meer mensen hier last van?

Scrollen gaat bij mij soepeltjes, al is het bij pagina's waar veel imageshack foto's op staan wel merkbaar trager (ondanks de glasvezelverbinding die we hier hebben). Zeker als ze niet verkleind zijn.
Overigens heb ik de afgelopen dagen helemaal geen problemen meer, was echt maar een paar dagen.

ook hier afgelopen dagen geen problemen meer gehad.
lijkt een tijdelijk probleem geweest te zijn.

bij een link naar een topic in het modelbouw cafe kreeg ik wat rare foutmeldingen.
Dit XML-bestand lijkt geen geassocieerde stijlinformatie te hebben. De documentstructuur is hieronder weergegeven.
<html><head><title>
HTTP status 404
</title></head><body><center><h1>
HTTP status 404
</h1></center></body></html>

En de pagina verwijst niet op de juiste manier door.

(404 lijkt me duidelijk echter de topic bestaat nog wel gewoon).

Back