Tractor met brandstofmotor

Hallo,

Afgelopen twee jaar ben ik bezig geweest met een (zelfbouw) graafmachine. Aangezien deze nou bijna af is, wil ik weer eens iets anders. Mijn oog viel hier bij op brandstof motoren. Aangezien tractors mij ook interesseren wil ik deze graag combineren. Het is niet de bedoeling dat ik een tractor precies op schaal na ga maken, het gaat mij vooral om de functionaliteit. Voor de tractor zal ik dus een motor, zender ontvanger, wielen moeten bestellen. De meest beperkende factor lijken mij de wielen aangezien ik deze niet zelf kan maken. Wie kan mij verder helpen, en dan vooral met de motor. De tractor mag rustig 40 cm lang worden( weten jullie ongeveer in welke orde van grote jullie moeten denken).

groeten Daan

Slechts 12 posts onder die van jou: fendt-309-lsa-1-8-a

Met brandstofmotor: Nederlandse MicroPulling Organisatie
IMG_8744.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo het is al een tijdje geleden, maar ondertussen zijn er al wat vorderingen. Ik heb tekeningen gekregen van een Massey fergusson 6480, hier zal ik van uitgaan wat betreft de contouren. Ik heb een zenoah 23cc aangeschaft, hiervoor ga ik de koppeling binnenkort draaien. Op deze koppeling komt de vertraging, de motor zal ongeveer 10 000 rpm lopen, dit zal ruim genomen 60 keer vertraagt moeten worden. Mijn vraag is welke moduul tandwielen ik moet nemen, het laatste tandwiel zal dus grote krachten aan moeten kunnen. Welke moduul raden jullie aan is 1.0 genoeg of moet ik zelfs naar 1.5?

groeten Daanos

Laatst bewerkt:
Back