Wat betreft de ruimte , ja ik heb bewust zo gebouwd dat hij een eigen accu dito regelaar heeft , dit om de truck accu te ontlasten .
De hoogte , ik vind het prima zo , hij gaat hoog zat en drukt hem nu redelijk stabiel omhoog , de lading ging er volledig uit dus het werkt.
Achterklep blijft voorlopig zoals hij is , eerst de eind uitslag begrenzen.
Ik had nog een tijd schakeling liggen wat ik mooi kan gebruiken voor om de spindel op tijd te laten stoppen
Voor de test eerst alles even los uit geprobeerd
De printplaat heeft een relais en een tijd regeling , zo kan ik de eind uitslag nog afregelen .
De print krijgt stroom van de battery , en de schakeling werkt door middel van een miniswitch en het relais.
De stroom kring loopt eerst zeg maar van plus naar min en als hij aan zijn eind positie zit word de stroom kring omgezet , door een diode kan er naar 1 kant stroom door lopen en van de andere kant word dat geblokkeerd , ik heb dus deels het voorbeeld van helicor gebruikt , alleen had ik de print nog liggen met de tijd regeling.
Bij paar keer testen ging helaas de switch stuk , via internet een paar nieuwe besteld die ik weer wat beter in kan bouwen zonder dat deze snel defect zal raken.
Ach weer eens crea met electro bezig geweest
En ja je kan dingen kopen , maar aangezien ik sommige dingen heb liggen vind ik het ook wel slim om daar gebruik van te maken anders ligt het ook maar te liggen
Groet Ivar