Trainer mode FF10 CG

• Topicstarter Topicstarter Inferno
  • Startdatum Startdatum
67384a3fb271edea1.jpg

3-6
6-3
2-2
5-5

1 en 4 worden niet gebruikt.

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo , als je trainer op off hebt staan , kun je met die veerschakelaar alleen on tevoorschijn toveren , als er daadwerkelijk een andere zender aan zit gekoppeld EN er minimaal 1 funktie is toegewezen .
mvg ferry

Trainer functie werkt met de juiste kabel :). Nu heb ik nog juist een paar vraagjes over de instellingen van de zenders.
Moet enkel de leraar zender de instellingen aanpassen en neemt de leerlingzender dit over of moet hier ook een model in aangemaakt worden, zelfde als de leraarzender ? En hoe zit het met de pitch, als de leraar naar leerling overschakeld dan krijg je toch een verschil in pitch dus gaat de heli stijgen of dalen. Is dit niet aan te passen zodat ge bvb op dezelfde pitch begint dmv mix of zo ? En hoe werkt de mix funcite van de ff10 ? Kan de leraar dan volledig bijsturen indien nodig en nadien de leerling terug vlot overnemen incl de pitch ?

Wat Johan meet is dus exact hetzelfde als wat ik opgaf. Het enige verschil is dat Johan's kabel de 'switched' V+ pakt en mijn kabel de 'unswitched' V+. Op de ader die ik pak, staat dus altijd V+, op de ader in Johans kabel alleen als de leeraar zender aan staat. Dat maakt verder geen moer uit en je zult je zender er zeker niet mee slopen.

Wat betreft je vraag; je dient op de leerling zender een model aan te maken en daarin alle instellingen over te nemen.

Hebben gisteren model aangemaakt en zenders getest. Alles zou moeten werken alleen de pitch is misschien een probleem. Als de leraar hovered en de leerling pakt dan over, dan zit ge met een verschil in pitch, dus ofwel eventueel de grond in ofwel vliegt em direct een stuk de lucht in. Is dit de enige manier of zijn er nog andere mogelijkheden ?

Je kunt het beste de heli even op de grond zetten zonder de motor aan cq aangesloten. Dan kijken hoe de tuimelschijf staat en de schakelaar overhalen. Eventuele verschillen tussen de zenders weghalen met trim/subtrim en endpoints. Als je alles helemaal gelijk hebt, moet het werken.

Als je een FF10 met een T6 gaat verbinden werkt jou kabel niet .

Op de print van de T6 zijn 1 en 4 dood . :mrgreen:

Bij de FF10 nog niet op de print gekeken.

Mvg Johan

1 = nc = not connected. Ik gebruik 1 ook niet in mijn bedradingschema?

Voor de rest.. dit gaat over de FF10 <-> FF9. Bij die 2 staat er op 4 wel spanning.

FF10 wordt met FF9 verbonden. De zenders werken samen, alleen denken we da het moeilijk gaat zijn om de heli over te nemen met dezelfde pitch, gaat altijd een miniem verschil opzitten ook als de hendels gelijk staan en de instellingen hetzelfde zijn.

Dus als alles gelijk staat en je houdt dan een miniem verschil, DAN moet je dus gaan kijken wat je moet veranderen op de leerlingzender... het is even een beetje puzzelen.

Ok maar ga ik op de moment dat de leraar vliegt kunnen zien hoe zijn hendel staat en dan dat perfect overnemen om vermogenverandering te vermijden als ik de heli overneem ?

Je moet als leraar gewoon wat pitch houden zodat wanneer je je schakelaar los laat de heli altijd omhoog gaat je kunt hem dan altijd corigeren en landen.

het best is om de "mix" functie op de leraarzender te gebruiken. Op deze manier kan de leraar bij mijn weten altijd blijven meesturen(maakt niet uit in welke positie schakelaar zit). Door deze manier kun je dus als leraar "meesturen" en krijg je geen tik in de heli als je de schakelaar weer terughaalt, zodat alleen de leraar weer kan sturen.

Back