Trainer vliegen dx6i, hype fhss

Discussie in 'Beginners' gestart door Ronaldvo, 30 jul 2020.

  1. Ronaldvo

    Ronaldvo

    Lid geworden:
    28 okt 2019
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Lunteren
    Mij lijkt het leuk om mijn neefje te leren vliegen met mijn vliegtuig. Nu zat ik te kijken om met een trainer opstelling te gaan vliegen. Dus 2 zenders aan elkaar koppelen. Ik heb een spektrum dx6i en een hype fhss transmitter. Ik heb ook een kabel ertussen geprobeerd en als je dan op de dx6i de hendel van trainer omzet dan gebeurt er wel wat en ook als je dan aan de bediening van de ander zit gebeuet er wel wat maar dat gaat allemaal door elkaar. Weet iemand of dat te maken is dat dat werkt of zou ik een andere afstandsbediening moeten kopen om dat werkend te maken?
    Alvast bedankt
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    ik vind het eigenlijk al knap dat het iets doet:D

    normaal past alleen merkeigen zenders op elkaar, en soms past zelfs dat niet altijd.
    zoals ik jou begrijp, zitten de kanalen van de hype zender verkeerd ten opzichte van de spectrum.
    daar kun je niet zoveel mee...

    in sommige zenders kun je nog wat instellen. helimodus of niet.
    in helimodus worden de kanalen een beetje raar weggestuurd. de leerling zender moet eigenlijk op het simpelste type vliegtuig worden ingesteld.
    maar, ik vermoed dat de hype zender niet instelbaar is..

    nu ken ik de stekkers niet waarmee spectrum aan elkaar wordt geknoopt. soms kun je door draden te wisselen wel wat bereiken, maar daar zitten risico's aan.
    zou jammer zijn als de goede zender kapot gaat.
     
    Cnn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina