Trainertoestel Heron van PM

• Topicstarter Topicstarter G
  • Startdatum Startdatum
Ik heb bij 2 clubs in de buurt info aangevraagd;

Gooi en eemland VVM: kost me €115,35 voor het eerste jaar lid worden.
MVA Almere: kost me €173,- voor het eerste jaar lid worden.
Modelbouwclub huizen: nog geen mail gestuurd, lijkt niet interessant omdat vliegen alleen zondagmiddag kan v.a. 14.00 uur.

Zoveel geld als dat hierboven genoemd wordt, heb ik niet,
En als ik dat al had, had ik het er nog niet voor over.
(denk even als 16-jarige, ik verdien geen 5000 per maand)

Dat dat wildvliegen niet slim is, en dat dat me nog veel meer kan gaan kosten, weet ik nou wel,
maar er zijn vast wel meer mensen die dat doen.

En ik heb nog geen andere opties gevonden, als iemand die wel heeft, laat maar horen.

Wat een bedragen joh!!
Krijg je er ook kost en inwoning bij dan? Of een gratis vliegtuig??
173 euro?? :P

Dat is alleen het eerste jaar, jaren daarna kost het meestal stukken minder...

Met wildvliegen raak je denk ik meer dan die 120 euro kwijt aan schades

€91,- Lidmaatschap
€66,- KNVvL
€16,- Inschrijfkosten
------ +
€173,-

"Stukken minder" voor het volgende jaar is dus €157,-

@ flying jesse: Betaal jij alles zelf, lidmaatschap etc?

Ik zorg er gewoon voor dat ik niet crash, das stukken goedkoper.

Nope, ik betaal het niet zelf, mn vliegtuigen zijn al duur genoeg.

Maar als je in je eentje op een weiland begint zonder ervaring, stort je geheid neer...

Overigens zeg je dat je in de buurt van deze clubs woont. Dus moet je er zeker vna zijn dat je niet dicht bij de club vliegt ivm storing

flying jesse zei:
Nope, ik betaal het niet zelf, mn vliegtuigen zijn al duur genoeg.
Die van mij zijn ook duur zat, en ik mag alles lekker zelf betalen.

flying jesse zei:
Maar als je in je eentje op een weiland begint zonder ervaring, stort je geheid neer...
Met iets van 25 sim uren vliegtuig, denk ik dat ik een gemiddeld trainervliegtuig vast wel kan laten opstijgen en landen.
blijkt dat toch niet te lukken, jammer dan, mijn eigen schuld.

flying jesse zei:
Overigens zeg je dat je in de buurt van deze clubs woont. Dus moet je er zeker vna zijn dat je niet dicht bij de club vliegt ivm storing
Daar heb ik ook allang naar gekeken, en alle clubs die ik noemden zijn meer dan 5km van mij verwijderd.
Dus zullen ze nergens last van hebben.

Goeiemorgen heee, wat een bedragen!! :roll: Op mijn club betaal ik 30 euri per jaar (juniorenlidmaatschap) en 15 euries inschrijfkosten... Dat scheelt nogal 8O
Haal je ouders gewoon over om te verhuizen... probleem opgelost 8)

flying jesse zei:

Nou, ik heb meerdere keren gezien dat iemand zomaar met een (EPP) vliegtuig wegvliegt, zonder vliegervaring! En als je nou met een vleeswarenbakjeachtig vliegtuig gaat vliegen, die dingen kunnen bijna niet stuk!

En dat wildvliegen (absoluut) niet het slimste en veiligste is, is nu wel duidelijk. Zijn keus, zolang hij maar de zelf maar de schade betaald :wink:
Niet dat ik zelf meteen zou gaan wildvliegen, eerst maar bij een vliegclub kijken. Maar die prijzen, 173,- (!) Dat schrikt mij toch wel af, dan maar wildvliegen.

jezus.. wat belachelijk veel contributie.

bij ons betaal je 65 euro per jaar.. of het nu je eerste jaar is ja of nee. En knvvl doen we niet aan mee.. onzin.

maar ik kan me voorstellen dat je als besginnend modelvlieger wel een paar keer achter je oren krab.. 173 euro!! gekkenwerk..

Peter

G zei:
€91,- Lidmaatschap
€66,- KNVvL
€16,- Inschrijfkosten
------ +
€173,-

Valt eigenlijk toch nog wel mee.
omgeteld komt dit het eerste jaar op 14,42 euro per maand en de volgende jaren op 13,08 per maand. Als je de KNVvL eraf haalt dan is het nog minder.

Voor de contirbutie van de judoclub van mijn kinderen ben ik ook 108 euro per jaar kwijt. En daar moet dan ook nog eens de bondscontributie boven op en minstens 2 judopakken per jaar per kind. Daarnaast gaat mijn dochter regelmatig naar speciale trainingen en doet ze ook nog eens regelmatig mee aan wedstrijden en dat kost ook wat.
Vorig jaar moest ze nadat ze op de Limburgse bij de beste 3 was mee doen aan de Nederlandse welke gelukkig voor ons toen in Den Bosch waren, dit jaar viel ze er net buiten en gelukkig ook maar want de Nederlandse was in Drachten. Dan kun je gelijk beginnen te denken aan een overnachting in een hotel met alles erop en eraan.

ik vind 173 wel belachelijk veel.
De contributie van mijn tennis club is nog geen 80 euro. Daarvoor mag ik onbeperkt spelen. Er liggen 8 perfect onderhouden all weather banen, een superdeluxe kantine, douches etc etc.
Ben net lid geworden van een vliegclub in de buurt, is ongeveer één derde van wat hierboven werd beschreven.......

Peter Pankras zei:
jezus.. wat belachelijk veel contributie.

bij ons betaal je 65 euro per jaar.. of het nu je eerste jaar is ja of nee. En knvvl doen we niet aan mee.. onzin.

maar ik kan me voorstellen dat je als besginnend modelvlieger wel een paar keer achter je oren krab.. 173 euro!! gekkenwerk..

Peter
Als het bij één van die clubs hier nou ook 65 euro was, of 80,
dan had ik er geen problemen mee gehad, dan was ik zo lid geworden.

Theo Coenen zei:
G zei:
€91,- Lidmaatschap
€66,- KNVvL
€16,- Inschrijfkosten
------ +
€173,-

Valt eigenlijk toch nog wel mee.
omgeteld komt dit het eerste jaar op 14,42 euro per maand en de volgende jaren op 13,08 per maand. Als je de KNVvL eraf haalt dan is het nog minder.
Voor volwassenen valt het allemaal vast wel mee.
Bekijk het eens door de ogen van iemand van 16 die z'n hele hobby zelf financieert, zoals ik al eerder zei :wink:
Ik moet daar bijna !55! uur voor werken.

precies.. iemand met dikke modellen maakt het niet veel uit. iemand die maar 150 euro per jaar aan de hobby besteed kan dat nooit opbrengen... en het hoeft ook niet zo duur dus.... Wij hebben een leuk veld met alles wat we nodig hebben en zijn geen super grote club en toch is 65 euro per jaar voldoende.

Back