Training Garderen

Inderdaad een erg leuke dag mede door aanwezigheid van “gastvliegers” Remy en Dennis.
Het begin tijdstip was door Peter erg scherp ingeschat, om 11 uur was het droog, 2 minuten voor 11 regende het.
Er werd door iedereen erg goed gevlogen waarbij de meeste AULD's gewonnen werden door Alex, gevolgd door Loet en Peter. Over mijn eigen optreden was ik niet geheel tevreden, waarschijnlijk toch de verkeerde schoenen aangetrokken.

@ Loet,
De volgende keer maar eens wit schuim proberen eMKay Plastics Ltd

@ Dennis
Ik schat het hoogteverschil van je latere gooien eerder in als 10-15 meter en heb het vermoeden dat er na wat oefenen er nog wel een paar meter bij kan.

Loet en Helle prettige vakantie!

Bas

Laatst bewerkt:
@ Loet,
De volgende keer maar eens wit schuim proberen eMKay Plastics Ltd
Bas

De prijs van het schuim is factor 10 hoger. Als Alex nou eens zijn rompen een factor 10 verlaagt is het de moeite van het proberen waard...............
Tot die tijd blijf ik toch maar doorklungelen met Praxis schuim.

Loet

Iemand de "materiaalverzamelaar" al op het spoor? Heb net weer 3 gram epoxy onderhuids geïnjecteerd tegen de delaminatie (gewichtsvoordeel -2 gram, irritatie gestegen met factor 10:evil:)

Was inderdaad weer leuk vandaag alleen jammer van die Mid-air met Peter die een flinke bluts in mijn vleugel maakte. Dennis ie een nattuurtalent die het nog ver kan schoppen in de toekomst. Nu 'm nog even zo ver krijgen dat hij ook wedstrijden gaat vliegen.

Voor degenen die gisteren mijn nieuwe vleugel hebben gezien.
Gisteravond epoxy onder de huid gespoten (er vallen deuken in de vleugel) en wie schetst mijn verbazing: Plotseling zit vanochtend voor de ligger een deuk van wel 3 bij 3 cm. Het lijkt alsof het kernmateriaal verstoft. Nu weer epoxy er in en als het dan weer gebeurt gaat het mes er in.
Wat kan hier aan het gebeuren zijn??

Loet

Voor degenen die gisteren mijn nieuwe vleugel hebben gezien.
Gisteravond epoxy onder de huid gespoten (er vallen deuken in de vleugel) en wie schetst mijn verbazing: Plotseling zit vanochtend voor de ligger een deuk van wel 3 bij 3 cm. Het lijkt alsof het kernmateriaal verstoft. Nu weer epoxy er in en als het dan weer gebeurt gaat het mes er in.
Wat kan hier aan het gebeuren zijn??

Loet

Loet,

dat is flink balen!!!
Het lijkt erop dat er een chemische reaktie plaatsvind tussen de epoxy en het schuim. Je zou de laatste poging met een ander type epoxy kunnen proberen.

Bas

Loet,

dat is flink balen!!!
Het lijkt erop dat er een chemische reaktie plaatsvind tussen de epoxy en het schuim. Je zou de laatste poging met een ander type epoxy kunnen proberen.

Bas

Ik was niet duidelijk. De vleugel is gedaan met de epoxy die ik altijd gebruik. De deuken van gisteren zijn gedaan met die nieuwe van R&G.

Buiten het schuim om is alles hetzelfde geweest, dus epoxy, verf enz.
Ik had al een keer eerder een vleugel gemaakt met dit schuim en daar was ik ook al niet tevreden over maar daar zaten geen deuken in. Volgend weekend zie ik die vleugel weer. Misschien staat er een Viking mij met een mes op te wachten:evil:

Nu inpakken en wegwezen.

Loet

P.S. Oh ja, het andere verschil is dat de kist Rudderless is:mrgreen::mrgreen:
Het zijn natuurlijk de immense krachten die nu niet wegvloeien via het kielvlak.

training in Garderen

Hoi Alex, Bas, Loet en Peter.
Een beetje laat bericht maar ik wilde jullie nog even bedanken voor deze leuke en instructieve training in Garderen. Ik besef dat ik nog beter kan worden in het zoeken van thermieken (is dit het goede ned woord voor warme luchtstijging?)
Prettige vakantie aan Loet en z'n vrouw in Denemarken (veel geluk voor je wedstrijd) Veel geluk aan iedereen voor de wedstrijd in Delmenhorst.
Ik hoop dat we gauw nog eens samen kunnen vliegen (misschien in Frankrijk) en dat ik van jullie ervaring nog iets kan opsteken.
Groetjes van Rémy
Ps 1 : dit berichtje is vertaald door Gerda die inderdaad een dag van haar man verlost was maar die dus helemaal alleen alles op moest ruimen en inpakken!
Ps 2 : Peter, kan je me wat informatie geven over de programmering van je cockpit SX? (remcat"at"hotmail.fr) Bedankt

Rémy,

Het genoegen was wederzijds en ik moet zeggen dat je goed stand wist te houden in dit gezelschap. Alex, Loet en Peter zijn extreem goede werpers/piloten en ik verdenk ze ervan dat ze nog beter hun best doen als iemand wat lager zit.

Ik besef dat ik nog beter kan worden in het zoeken van thermieken (is dit het goede ned woord voor warme luchtstijging?)

Gerda bijna goed de vertaling voor warme luchtstijging(en) is thermiek. Geen idee waarom maar dit is altijd enkelfout.

Groeten,
Bas

Laatst bewerkt:
Ha Remy,

Was weer een mooie trainingsdag in Garderen.

Op zo'n dag is het mooi te vergelijken hoe de vorm van de dag, en de afstelling van de kist is, en op welke punten eventueel verbeterd kan worden.
Ik heb nu gezien dat ik vaak te snel terugkom uit het achterveld, op een niet zuinig vliegende manier. Vaak kost mij het snel terugvliegen te veel hoogte. Ik ben nu aan het kijken of ik (net zoals Bas) rustig terug kan vliegen zonder te veel hoogte te verliezen.

Ik stuur je de SX-gegevens in een excel file.

Grtz,
Peter

Volgende week zou mij ook beter uitkomen, mijn Supergee is weer gemaakt maar ben de servo`s nog aan het inbouwen...

heerlijk gevlogen vandaag. Alleen Peter en ik waren van de partij, blijkbaar is de rest niet bang om een flinke trainingsachterstand op te lopen.
5 uur lang gealluplastdowed. Omdat de wind over de bomen kwam en de thermiek door de lage bewolking niet erg krachtig was was het soms lastig om de 3 minuten vol te maken en om terug te vliegen naar het landingsgebied.

Bas

Back