Trainingmogelijkheid F5B!

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
----------------------------------------------------

Dit eerste bericht laat de meest actuele datum zien.

Aanstaande zondag (4-7) staat het timingsyteem ter beschikking op het veld dus er kan getraind worden in Stompetoren.
Dit keer geen rakken wegens personeelsgebrek maar wel "virtuele" rakken en daarna kan je de zweeftaak en doellanding oefenen.

Als je komt, vanaf 12 uur kan je terecht.
Er is niets speciaals geregeld, drinken en koffie is aanwezig maar geen broodjes.
12 Volt is op het veld, je hoeft dus niet te slepen met accu's.

Adres: Noordervaart 26 te Stompetoren

Parkeren langs het kanaal en niet direct voor de ingang van het erf want de melkwagen moet de bocht kunnen maken.
Ook de hekken die dicht zijn, weer achter je dicht maken.

Laat even weten of je komt, reageer hier op het forum of stuur een mailtje naar info@f5b.nl

GJ

Laatst bewerkt:
Nog meer geinteresseerden?
De rakken staan al, morgen mooi weer, moet lekker dagje worden!

Groet,
Gerben

Ik ga de telefoon opladen en dan zet ik hem aan.

Frank, neem je Blizzard mee!

GJ

Laatst bewerkt:
Zo, net terug van een lekker middagje vliegen in Stompetoren. Ik heb 2 vluchtjes gemaakt, 29 en 32 rakken. Meer oefenen dan wordt dat zeker nog wel wat meer. En ik moet hoognodig de zender goed in gaan stellen voor de zweeftaak.

Laatst bewerkt:
Zo, ben weer in duitsland na een gezellig en altijd weer informatief dagje in Stompetoren.
Eerst mijn prestatie 1RAK van de weg naar t veld en terug ( 600meter ), dat moet nog beter kunnen.
Gerben ging weer als een speer.
GJ heeft ook weer gevlogen en ging als een speertje
Johan vloog ook lekker, vooral de tweede keer.

Al met al was t de 470 km rijden wel waard.
Nu hopen dat mijn Hawkje sneeel klaar is.

Gr uit Duitsland

Van de weg naar het veld en terug, dat zijn 2 rakken, je moet je prestatie niet onderschatten.
Zeker niet omdat je 470km rijdt voor de gezelligheid en om te kijken. Ik heb 3 uur gereden voor een kwartiertje vliegen.

Ik zie ook net in de Unilog dat de motor bij de start al flink boven de 300A uit komt. In vlucht ongeveer 250A.

Ach ja, je moet er wat voorover hebben.
En dommer word je er niet van!

300amp kun je mee lassen man! maar goed je hebt een setup die dat wel aankan

Gr Frank

Was lekker dagje heren.
Te warm om heel fanatiek en veel te vliegen, maar wel gezellig en leerzaam.
De Surprise 14 van GertJan gaat nu ook de goede kant op, na wat instel probleempjes met motordomp e.d. vliegt de S14 nu al stukken beter.

Moeten we vaker doen!

Groet,
Gerben

Het was inderdaad te warm om flink te vliegen.
Johan heeft zijn Surprise door de rakken gejaagd, Gerben nog wat trainingsvluchtjes.
Frank (Silva916) was even uit Duitsland komen rijden..
Ik heb door Gerben zijn programmeerwerk en Johan zijn prop even met de S14 kunnen vliegen in milde setup.
Raar, na een tijd niet meer zoiets gevlogen te hebben ben ik maar op de automatische piloot gaan sturen, niet nadenken maar gewoon sturen.
Ach, voor een eerste vluchtje met een kist die ik niet ken 27 rakjes.
Vandaag meteen alle luchtspleten in de vleugel aan het dichten, servokapjes geplakt en nu toch maar weer wat nieuwe servokapjes aan het lamineren, in de tuin, met gasmasker, handschoenen etc...

Volgende week zondag 4 juli ben ik weer op het veld, mochten er mensen zijn die nog willen trainen, laat dat dan even weten.

GJ

Jammer, had er wel weer zin in, maar dan zit ik in Frankrijk.
(hmm zou de Avionik meekunnen op vakantie?)

Groet,
Gerben

Mark, neem je je Hawk mee?
Ik ga er vanuit dat het mooi weer wordt.
Als ik genoeg mensen kan regelen dan kan ik de rakken opzetten.
Ik heb 2 man op de rakken nodig en 1 helper om het vliegtuig te werpen.
Maar ik vraag dinsdagavond wel even op de club.

GJ

Ja zeker die gaat mee!!

Hawk wordt deze week aangepast voor de logger.
Kunnen we die ook is posten.
F5Btimer zit nu ook in de 3030 :)

Volgende toestel maar op de 4000 programmeren denk ik.

Van de week nog wat rakken oefenen in het luchtledige ;)

Ik vraag me af of rakken vliegen wel werkt in het luchtledige. Zou je hoogteroer dan wel werken? :)

Zit nog een beetje in dubio, we hebben zondag ook een demodag, maar f5b is natuurlijk weer veel leuker dus dat zal het wel worden.

Back