Trainingmogelijkheid F5B!

49 rakkers bedoel je.
Ik schrok al!

Maar we hebben Guntmar in Kirberg ook een 49 rakker zien vliegen, gewoon op een training.
Hij had alleen geen motorloop meer maar als er thermiek zou zitten dan zou hij het kunnen redden.
Zo te zien is dit een team van de universiteit, misschien hebben ze wel iets gevonden wat ze zo snel maakt...

En ze zullen op een behoorlijke hoogte gevlogen hebben, dan is de lucht dunner en heb je minder weerstand, dacht ik.

Mijn streven is 35 rakken te halen binnen een week of 8.
Met de setup die ik nu heb.

GJ

Ha! Activiteiten at the Blunt-Towers blijven aanhouden!
Nah! Kom ik dan ook maar eens een keer!
Neem't Wilcoootje dan maar meej! Wat anders...
Vast thermiek als de neten met dat fraaie weer!

Zo te zien is dit een team van de universiteit, misschien hebben ze wel iets gevonden wat ze zo snel maakt...

Whoeha... Vast een flink partijtje statistiek en wat traject berekeningen... een computermodel? Bzzzz...

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Kijk nog maar eens goed bij ronde 4 halverwege het lijstje, Patrick uit Zwitserland.

34 rakken binnen 8 weken moet lukken toch? Mits ik m'n prop niet eerder terug wil hebben :rolleyes:.

Laatst bewerkt:
Er wordt gesuggereerd dat in Liezen de rakken niet vertikaal stonden en ze de rakken tussen 100 en 200mtr hoog gingen vliegen. Als Rudi ook ineens 46 rakkers gaat vliegen, zitten de omstandigheden in ieder geval niet tegen...

Het wordt mooi weer zo te horen, jullie zullen wel leuke dag hebben!

Groet,
Gerben

Aanstaande zondag missen we behoorlijk wat leden.
Gerben is op vakantie (vliegtuig mee?) Ruud moet naar Belgie, andere mensen zijn ook op vakantie dus rakken plaatsen en vliegen wordt dan erg lastig.
Iedereen is welkom en mag gewoon vliegen maar er staat geen timingsysteem of mensen op de rakken.

GJ

Heej... Gaat de zondag dus helegaar niet door? Boeiend.
Jammer... had er nét rekening mee gehouden. Alles klaar liggen.

Bas B. in action!
Jammer, had er wel bij willen zijn..
En dat vliegtuig mee op vakantie.dat zal hem ook wel niet worden....

Groet,
Gerben

Vakantie is ook iets wat zo overgewaardeerd wordt.
Ik kom wel weer naar S'toren om ditmaal de zweefstand op de S13 te proberen, want dat is eindelijk gelukt.

Vanavond een een test vlucht gemaakt.

Niet geteld hoeveel rakken het zijn geweest.
Zweeftaak was met 2 motor runs van 4sec? 10.08

Aardig netjes
1242mah gebruikt.

Als jullie een 2e ontvanger meenemen kunnen we wel de zweeftaak doen met doellanding, telt ie ook de motorloop mee.

GJ

Even voor de duidelijkheid:
Het is ZONDAG 4 JULI!!!!!
Vanaf een uur of 12 ben ik er.
Rakken staan er niet, ik neem wel het timingsysteem mee, dus we hebben virtuele rakken en daarna kan je de 10 minuten zweeftijd met doellanding ook oefenen.
Wel je 2e ontvanger meenemen!

Auto parkeren aan de vaartkant, niet direct voor de ingang van het erf.
Adres: Noordervaart 26 Stompetoren.

.
.

Oh ja, voor degene die het eerst reageert heb ik gratis enigszins witte afdekkapjes voor de servostangetjes.
Voor Janwillem heb ik ze van carbon gemaakt maar dit experimentje is van carbon/aramide.
Ze moesten wit worden maar de Action verf deed nogal raar in de mal.

Ze passen prima op een S13 maar niet op een Hawk.

GJ

Daar moeten koolstof kapjes op...

hier worden de aramide kapjes gesopt.

aramkapje.JPG

En hier het resultaat van wat uit de mal (rechts) is gekomen.
Links de ongekniptje carbon kapjes en onderop de wittige kapjes die ik over heb.
Daar zijn al wel de randen afgeknipt.

kapjes.JPG

GJ

Heren, ik moet het even afblazen, ik zal proberen iedereen even te bereiken.

Helaas heeft mijn gezondheid me weer even in de steek gelaten en ik kan dan ook niet op get veld zijn,

GJ

Back