transmitter trouble's :(

• Topicstarter Topicstarter matheus
  • Startdatum Startdatum
M

matheus

Guest
Hallo allemaal..!!!
Ik heb een probleempje met mijn transmitter. Als ik hem namelijk aan zet kan hij de helicopter niet meer vinden. Hij deed het eerst een beetje half want toen viel af en toe de verbinding weg. Weet iemand misschien hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Geef het forum de volgende gegevens en bijna net als google krijg je vanzelf antwoord:
1. Type zender
2. Type ontvanger
3. Voedingsbron ontvanger

Tim de Boer

Ik heb de CX-CT6A 2.4 GHZ , Ik vlieg met een copterX 450ME.
Ik hoop dat jullie hier genoeg aan hebben.

Bedankt.!!!

ben momenteel niet thuis bij mijn heli:( zal is even kijken als ik thuis ben. jullie horen van me:P

- cx-cr6a 2.4 ghz 6 channel digital receiver
- cx-cr6b 2.4 ghz receiver module
- Li-Polymer Battery 11.1V 15C 2200mAh

nu voldoende, :) ?

Bedankt,

Dus, je voedingsbron is de BEC op de regelaar. Hiermee wordt bedoeld hoe je je ontvanger in de heli van stroom hebt voorzien.

Om de BEC uit te proberen, zou je de ontvanger even los moeten voeden.
Dus bec rode kabel uit de stekker, 4 cel nimh opsnorren (ik heb er een mooie houder voor bij mn zender gehad, incl de juiste stekkers) en aansluiten. Als hij het dan wel goed doet, zal de BEC niet 100 % zijn.

Check ook je aansluitingen tussen je module en de zender (eigenlijk zowieso al je aansluitingen ff checken)
Let erop dat je heli bij allerhande bewegingen niet ineens zonder stroom komt te zitten (let dus op de lampjes en of servo's) koppel wel eerst de motor even af.

Misschien dat een ander iets specifieker weet waar je naar moet zoeken, maar dit zal geen foute start zijn...

Ik heb de Rode kabel los gekoppeld en de ontvanger reageert niet. Ik heb ook alle aansluitingen gecheckt. Heb alle aansluitingen op de ontvanger losgekopelt en weer vast gezet. En hij doet het nog niet:(

Misschien nog meer ideen?

Bedankt,

De rode kabel in de drie die van je esc naar de ontvanger gaan, zorgt normaal voor de stroomvoorziening van de ontvanger, gyro en servo's. Koppel je die los, is het heel normaal dat niets meer reageert.

Daarom had ik ook gezegd dat je met een accutje het geheel moest gaan voeden. 4cel nimh oid.

zat er geen houdertje bij jouw zender toen je het geheel kocht?
Daar zitten vaak de goede kabels al aan.

Anders moet je ergens zo'n servo stekkertje scoren (of van een oude afhalen) en even creatief met draad en soldeer, zorgen dat de min en plus op de goede polen vast zit, en ergens in de ontvanger steken (kanaal maakt nl niet uit dan, is alleen voeding)

Let wel op: 4 cel nimh, niet meer.
Anders komt het zowieso niet goed.

Succes!

Okee, nou bedankt dan ga ik het toch nog maar een keer proberen:D hihihi, Bedankt in iedergeval en ik laat het wel weten als ie het weer doet :D

Groetjes

Back