Op sterk aandringen van Ralf (Strutter) besloten een draadje te starten over mijn bouw van de Travel Air Mystery Ship. De Mystery Ship is een racer die voor de 1929 National Air Races van Cleveland Ohio Air Races werd onthuld. Zij was in het diepste geheim ontwikkeld door de Travel Air Company en Herb Rawdon was de Chief Engineer van dit project. In totaal zijn er vijf Mystery Ships gebouwd.
Hieronder een plaatje van de uitvoering die ik als voorbeel heb. Het is de eerste van de vijf,de R614K.
Uitgangspunt is een kit van WoodClassic in de schaal 1:4,1 wat een spanwijdte van 2,17 m oplevert. Aandrijving wordt elektrisch met een Turnigy Rotomax 50cc op 10 cellen.
Het verwachte gewicht is 8 kg. Ik heb wel hier en daar wat schaalafwijkingen gevonden die ik indien mogelijk zal corrigiren.
Als naslag gebruik ik onderstaand boekje
Ik ben al een paar weken op streek en hierbij alvast een paar plaatjes die ik heb gemaakt.
Vanaf nu zal ik jullie regelmatig op de hoogte houden van de vorderingen en vertellen wat ik aan het doen ben.
De servo's voor richting en hoogte koment trouwens in de staart. Zou goed uit moeten komen met het zwaartepunt. Richhting in de romp en beide hoogteroer servo's plaats ik in het stabilo wat trouwens afneembaar uitgevoerd wordt.
De vlieger kan al even proefzitten.
En het stabilo
Dit is hoever ik nu ben en vanaf nu kunnen jullie regelmatig genieten van mijn vorderingen.
Groet,
Lex
Hieronder een plaatje van de uitvoering die ik als voorbeel heb. Het is de eerste van de vijf,de R614K.
Uitgangspunt is een kit van WoodClassic in de schaal 1:4,1 wat een spanwijdte van 2,17 m oplevert. Aandrijving wordt elektrisch met een Turnigy Rotomax 50cc op 10 cellen.
Het verwachte gewicht is 8 kg. Ik heb wel hier en daar wat schaalafwijkingen gevonden die ik indien mogelijk zal corrigiren.
Als naslag gebruik ik onderstaand boekje
Ik ben al een paar weken op streek en hierbij alvast een paar plaatjes die ik heb gemaakt.
Vanaf nu zal ik jullie regelmatig op de hoogte houden van de vorderingen en vertellen wat ik aan het doen ben.

De servo's voor richting en hoogte koment trouwens in de staart. Zou goed uit moeten komen met het zwaartepunt. Richhting in de romp en beide hoogteroer servo's plaats ik in het stabilo wat trouwens afneembaar uitgevoerd wordt.
De vlieger kan al even proefzitten.
En het stabilo
Dit is hoever ik nu ben en vanaf nu kunnen jullie regelmatig genieten van mijn vorderingen.
Groet,
Lex