Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem

    [​IMG]
    mijn gebruikte schuim uit m`n band en een nieuwe naast elkaar. Ook al zijn de banden nog niet versleten. Dit schuim vervang ik even, zat ook nog eens vol met zand.
     
  2. Jens.

    Jens.

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    407
    Locatie:
    Oudemirdum, Friesland
    Donderdag kan ik ook mee praten!
    (Krijg dan mijn MERV binnen)
     
  3. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    leuk, had je al eerder een auto? zo ja, neem er een 2s lipo bij, zo niet eerst even op de nimh leren rijden of op lipo in training mode. Anders rij je zoveel kapot (tuurlijk wel afhankelijk van waar je rijd). Veel plezier er mee. Tja voor de rest is het verstandig alles wat je aan A-armen (ophangingen) kapot rijdt te vervangen door rpm.
     
  4. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    nieuwe (oude) merv

    Ik heb sinds 2 weken een merv. Ik ben er weg van!!!! ik kreeg hem met 2 originele accu's en heb er nu ook 2s lipo's voor.

    Die lipo's geven hem wel heeel veel meer pit zeg, en ik vond hem al niet langzaam...

    het voor diff was versleten, dit was al bij aankoop, en ik kreeg de nieuwe ringgear er al bij, vandaag die voor achter ook maar besteld, want na een paar keer optrekken op 2s begon ook daar getik te komen. dus morgen kan ik er pas echt tegen aan...

    ik heb nog een paar vraagjes die ik niet kon terug vinden in dit topic (ja ik heb het echt allemaal gelezen)


    1. is de servosaver afstelbaar?
    2. hoe herken ik het 2de type bulkhead?
    3. is het mogelijk dat er inch inbus op mijn merv zitten (komt uit belgie) of is het zo wie zo metrisch?
    Groeten Bob
     
  5. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    1: Nee is niet afstelbaar.
    2: geen idee
    3: geen idee
    4: Koop ook meteen shim-ringetjes ;), scheelt je weer een heel gedoe. Als je namelijk het diff zo weer in je bulkhead zet dan kan je erop rekenen dat je binnen de kortste keren weer geratel ga horen.
     
  6. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    ok, goede tip, ik heb het nummer al genoteerd, morgen even kijken waar ik die kan kopen... plaats je die ringetjes nu aan de zijkant van het dif of bij de beavelgear? het kan alle twee natuurlijk maar bij het dif lijkt mij de manier maar ik vraag het toch maar even...
     
  7. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
  8. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    hee das een mooie link, dank je wel. de plaatjes onderaan aan de link als je door klikt laten alle onderdelen ook nog eens duidelijk zien, dat lijkt me handig voor mensen die nog geen diff van binnen hebben gezien.

    de voorste diff had ik al vervangen en die loopt prachtig. als ik een shim set binnen heb haal ik die ook nog wel even uit elkaar... dan zou mijn revo weer als nieuw moeten zijn qua aandrijflijn.

    wat mij overigens opviel aan dit topic is dat maar weinig mensen zelf dingen verzinnen (lees maken) voor de merv.
    ik heb ook een losi micro t en daar is bijna iedereen wel zelf dingen aan het knutselen... (je komt natuurlijk bij dat autotje al een heel eind met een paperclip).
    In de hele post ben ik maar een paar van die dingen voor de merv tegen gekomen.. (geweldig buizenframe uit rietjes, 4 wiel besturing, en een zelf gemaakte swaybar) word dat gewoon weinig gedaan voor deze auto? of is er ergens een apart merv mod topic?
    Dan bedoel ik niet hoe knutsel ik een mamba monster in de merv (niet dat dat niet leuk is!) maar meer zoals bijvoorbeeld een swaybar, of een home made weelybar.
     
  9. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    ik zal zelf met een voorbeeld komen wat ik zelf al heb zitten knutselen.

    ik heb een tweedehands merv, die flink is gebruikt.

    hij werd afgeleverd met flinke speling op de as dragers, en van 1 van de as dragers was de cap kwijt... (bovenste) als oplossing had de vorige eigenaar ringetjes voor de as drager over het asje van de pivot ball geschoven en zo gezorgd dat de speling naar buiten toe niet de spuigaten uit liep... (het wiel dus niet te ver naar binnen kon gaan staan...)

    zoals jullie begrijpen is dat niet bepaald een spelings-vrije oplossing...

    op al mijn as dragers zat nog al wat ruimte...

    wat ik heb gedaan is het volgende... ik heb van alle wielen het camber en spoor goed gezet als ik de as dragers naar buiten toe tegen de pivotballs aan trok.

    vervolgens ben ik gaan meten wat de afstand was tussen de draagarm en de asdrager. daar ben ik vervolgens 2mm bij opgeteld en ik heb stukjes stugge silicone slang geknipt op die lengte en die dus er tussen gezet... over de as van de pivot ball.

    omdat de silicone slang mee geeft kan de auto wel goed veren zonder problemen, maar er is geen ruimte...

    om verdere slijtage te voorkomen heb ik de pivotballs ingevet met silicone vet, en de voorkant afgeplakt, achter word hij al beschermt door het silicone slangetje, dus er kan geen vuil mee bij komen...

    heel verhaal... nu het belangrijkste... ben ik tevreden? redelijk, het rijgedrag is zeker verbeterd... echter bij een te grote kracht word het slangetje toch nog in elkaar gedrukt... (vol gas bijvoorbeeld) als oplossing had ik bedacht een paar ringetjes te plaatsen en de silicone slang korter te maken (moet ik nog proberen) ik hou jullie wel op de hoogte en als het goed werkt plaats ik foto's met uitleg.
     
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    zou zelf het vet weg halen van je pivot-balls. De pivot-balls zijn zo gemaakt dat ze geen smering nodig hebben zolang ze goed afgesteld zijn.
     
  11. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    ik was net even op zoek naar die shimset... en die is niet in Nederland verkrijgbaar... kan ik er toevallig een paar van iemand over nemen? ik wil natuurlijk rijden en niet wachten tot die dingen eindelijk worden bezorgt...

    ik wil er best voor betalen das het probleem niet...
     
  12. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    wat ik lees is speling toch best een veel voorkomend probleem? dat lijkt mij mede te komen door de afwezigheid van smering...

    ik ga er eens een weekje mee door de modder banjeren en haal ze dan uit elkaar... (wil er toch die ringetjes nog tussen zetten) dan kan ik zien of er vuil in komt... als dat niet zo is, lijkt het mij alleen maar een heel groot voordeel als er vet in zit... of ben je dat niet met me eens? maar als ik zo kijk wat er nu tussen zit, lijkt het brandschoon... en ik heb van de week toch echt door de modder in het bos gereden...
     
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Op de MERV zitten standaard alleen maar metrische schroeven.
    Maar het kan zijn dat de vorige eigenaar er een paar Inch schroeven in heeft gedaan ( Ik denk het niet maar het kan ).
    De bulkhead weet ik zo het verschil niet tussen.
    Alleen met het bestellen kun je de nieuwe herkennen aan de " X " achter het artikel nummer.


    Ik hoop dat u er wat aan heeft,

    Ruud
     
  14. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    dank je wel voor de info! (en ik ben geen u hoor)
     
  15. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    tja, ik heb wel wat zelf gemaakt, t was omdat ik in Arnhem woon en hobma in Elst zit en ik niet elke dag op en neer kan. Zelf van wat kunststof, dacht acryl, het kwam van school dus het zal het wel niet erg lang volhouden. Gewoon even wat kunststof gebogen als achtervleugel. Verder voor mijn verlichting zelf even een bumper (lexan 2 of 3mm) gemaakt met 5mm gaatjes waar de LEDs in kunnen. Kijk maar in t bovenstaande filmpje van mij. Mocht je iets meer willen zien kijk dan even hieronder

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. vxltraxxas

    vxltraxxas

    Lid geworden:
    12 mrt 2011
    Berichten:
    941
    Locatie:
    helmond
    Mooie foto's :worship:
     
  17. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    dank je:cool:
     
  18. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    zeker mooie foto's! en idd leuke oplossingen, het ziet er net even anders uit, maar zeker niet minder vind ik, eerder beter. heb je goed licht?
     
  19. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    ik vind je spoiler eigenlijk qua vorm veel mooier... ik denk dat ik hem van een plaatje aluminium buig... dan vonkt het lekker bij een wheely.... ik denk dat hij vrij vorm vast is door de buigingen die je hebt gemaakt..
     
  20. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    Jawel dat wel, alleen kom je er achteraf wel achter dat je zoiets eigenlijk maar 1 op de 10 keer gebruikt. Koop daarom, als je het van plan bent, een niet al te luxe maar een iets simpelere versie. voor lichtje achter lichtje = 4 ledjes = voor 90% van de gevallen ruim voldoende.
     

Deel Deze Pagina