Traxxas 1/16 Slash Topic

eerste rij-inpressie....

net de eerste "echte " meters gemaakt op harde ondergrond met een losse laag bovenop, eerste wat opvalt dat de achterkant erg "hangt" in de schokbrekers, dus dat wordt stugger veren of dikkere olie, rijgedrag is voorspelbaar, kortom heerlijk om mee te rijden......filmpje is onderweg

vandaag maar even de achterschoks gevuld met 4000 olie , is nu een stuk stugger, de nieuwe veren staan al op de boodschappenlijstje:cool:

net weer ff gereden;nu heb ik de juiste set-up;15 gram gewicht er bij aan de voorzijde, 4000 schok olie(HT) en de veren iets stugger gemaakt door deze iets uit te trekken.

Stuurt nu lekker "driftend" door de bocht en veel grip op de achterwielen...:-D:mrgreen:

p.s zijn eral meer slash 1/16 aangeschaft:confused::mrgreen:

hey Q.
vandaag viel mij op dat de 1/16 revo dikkere/stuggere veren heeft dan de 1/16 slash.
nadat de veren van de revo op de slash gezet waren had de slash een veel beter rijgedrag. Hij veerde tenminste een stuk beter.

hoe doe jij dat?

hey Q.
vandaag viel mij op dat de 1/16 revo dikkere/stuggere veren heeft dan de 1/16 slash.
nadat de veren van de revo op de slash gezet waren had de slash een veel beter rijgedrag. Hij veerde tenminste een stuk beter.

hoe doe jij dat?

heb ander veren besteld, en heb tijdelijk 1 winding iets uitgerekt van beide achterveren en circa 10 gram verzwaard aan de voorzijde, dat rijdt nu al een tijdje bizonder goed, voorspelbaar rij,- en stuurgedrag, driften op gravel en los zand geen probleem,en dikker olie in de schokbrekers.

deze heb ik besteld, 1.15 rate, double black

TowerHobbies.com | Traxxas GTR Shock Spring Double Black 1/16 Slash VXL(2)

en deze :1.02 rate, double tan

TowerHobbies.com | Traxxas GTR Shock Spring Double Tan 1/16 Slash VXL (2)

voor de grotere broer komen deze mee:

TowerHobbies.com | Integy Progressive Spring Set Rear Slash (3)

voor zowel voor als achter.

er was vandaag iemand op het circuit met een 1/16 revo en een 1/16 slash. we konden dus heel makkelijk ff snel de revo veren overzetten naar de slash.
het beste is inderdaad volgens mij om dus stuggere veren in de slash te zetten en achter iets dikkere olie dan voor.
de voorkant moet soieso altijd iets softer zijn dan de achterkant voor mijn gevoel

tot nu toe rijdt ie goed, op de gebroken aandrijfas/kruiskoppeling na, zal wel zien met de "hardere" veren, ben een oplossing aan het bedenken voor het vuil ,wat tussen de aandrijfassen en het chassis komt,om dit tegen te gaan.

Wordt wel weer een blikje of wat voor de juiste oplossing;)

tot nu toe rijdt ie goed, op de gebroken aandrijfas/kruiskoppeling na, zal wel zien met de "hardere" veren, ben een oplossing aan het bedenken voor het vuil ,wat tussen de aandrijfassen en het chassis komt,om dit tegen te gaan.

Wordt wel weer een blikje of wat voor de juiste oplossing;)

dat vuil ertussen, is dat aanzienlijk? en op welke ondergrond rijd je dan?

je kunt toch van onderaf de langwerpige smalle "beschermkap" aan de onderkant even eraf halen en daartussen schoonmaken. of zit het probleem niet daar?

Back