Traxxas 1/16 Slash Topic

Als het goed is komt vanmiddag m'n eerste Traxxas binnen:grin:; heb een kleine Slash gebruikt gekocht eens kijken wat het word/is. Nu wil ik 'm een beetje gaan opleuken met wat alu parts en ben al aan het rondsnuffelen geweest op Ebay en heb hier ook al het e.e.a. gelezen maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer:wink:. Wie kan me helpen met wat ik het beste kan verbeteren qua sterkte etc.?
Word ook de eerste keer dat ik met Lipo's aan de slag moet dus ik ben benieuwd......Alvast bedankt voor jullie reactie :worship:.

Ik ben geen fan van alu .
Beter rpm.
De shocks zou je wel kunnen vervangen die zijn stock wat slap .
Maar ik zou zeggen lees dit topic eens door.

idd , alu heeft geen meerwaarde , RPM daarin tegen wel zoals gezegd .

de schokbrekers zijn te vervangen,maar je kan ook wat andere olie erin doen om zodoende de rij eigenschappen te veranderen.
Ik had zelf op de voorkant een inveer begrenzing gemaakt , om zo wat meer grip te krijgen bij het insturen e.d

Ik wil ff andere shocks gaan kopen voor mijn 1:16 slash de stock lekken zo!!

welke adviseren jullie??

Gewoon deze: TRA7061X GTR Hard Anodized Shock Set 4 116 E-Revo 116 Slash 4wd by Losi & Associated Parts House

Ik had een 1/16e revo, maar pas verkocht. Ik had er GPM shocks op, en die vond ik echt heel goed. Daar zitten ook goede veren op, en ze zijn ook gewoon mooi. Je kunt deze gpm shocks in verschillende kleuren kopen op de Duitse Ebay.
Ook de alu rocker arms en axle carriers van GPM vond ik erg fijn.

Ik had een 1/16e revo, maar pas verkocht. Ik had er GPM shocks op, en die vond ik echt heel goed. Daar zitten ook goede veren op, en ze zijn ook gewoon mooi. Je kunt deze gpm shocks in verschillende kleuren kopen op de Duitse Ebay.
Ook de alu rocker arms en axle carriers van GPM vond ik erg fijn.

Heb even gezocht, maar kan ze nergens vinden. Heb je misschien nog een linkje van de webshop waar je ze destijds gekocht hebt. Kan alleen maar Integy piggybags vinden; iemand hier ervaring mee :confused: . Ziet er trouwens wel allemaal gelikt uit dat spul van Integy....kost je onderhand nog een auto

Vanmorgen het eerste testrondje gemaakt en er zal wel het e.e.a. moeten veranderen want hij tolt meer in de lucht als dat ie op de grond blijft ;). Wat een gifkikkertje is zo'n ding zeg :eek:.

Ik ben geen fan van alu .
Beter rpm.
De shocks zou je wel kunnen vervangen die zijn stock wat slap .
Maar ik zou zeggen lees dit topic eens door.

Wat slap is nog zacht uitgedrukt imho...als je gas geeft ligt de achterbumper zowat op de keien :rolleyes:.....

En RPM is een of andere speciale kunststof of wat :confused:.

Einstell. Stoßdämpfer f. Traxxas E-Revo 1:16 silber Alu - eBay Traxxas, Monster Trucks, Autos, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 18-jan-11 19:59:48 CET)
Ze zijn er in zilver, zwart, blauw, en rood. Echte goede en mooi.
Ik heb ze ook bij deze verkoper (Fortuna Racing Cars) gekocht, was snel verzonden.

RPM is een merk dat o.a. A-armen maakt, van plastic dat veel sterker is dan dat slappe plastic van Traxxas.

Edit: Zoek ook op Achsschenkel en Schwingarme van RPM van deze verkoper.
Schwingarme zijn natuurlijk niks bijzonders... al gauw goed. Maar de stock "axle carriers" zijn bagger en deze Achsschenkel zijn goed, mooi systeempje. Ik heb er slechts kort mee gereden dus ik weet niet hoe ze op de lange duur gaan slijten...

Laatst bewerkt door een moderator:
Einstell. Stoßdämpfer f. Traxxas E-Revo 1:16 silber Alu - eBay Traxxas, Monster Trucks, Autos, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 18-jan-11 19:59:48 CET)
Ze zijn er in zilver, zwart, blauw, en rood. Echte goede en mooi.
Ik heb ze ook bij deze verkoper (Fortuna Racing Cars) gekocht, was snel verzonden.

RPM is een merk dat o.a. A-armen maakt, van plastic dat veel sterker is dan dat slappe plastic van Traxxas.

Edit: Zoek ook op Achsschenkel en Schwingarme van RPM van deze verkoper.
Schwingarme zijn natuurlijk niks bijzonders... al gauw goed. Maar de stock "axle carriers" zijn bagger en deze Achsschenkel zijn goed, mooi systeempje. Ik heb er slechts kort mee gereden dus ik weet niet hoe ze op de lange duur gaan slijten...

Sow da's snel.....bedankt :thumbsup: zal gelijk eens ff kijken.

Laatst bewerkt:
hallo ik heb ook een traxxas mini slash gekocht maar dan de titan
hij rijdt goed maar hij is wat klein voor mij
heeft er imand een nodig er zitten 2batterijen bij en de zwarte en de grijze veren ook
is rtr dus doos en alles er nog van liggen gekocht op 30/12/2010

vandaag maar weer ff buiten gespeeld,
alleen omdat er 1 van de voorste aandrijfasjes vorige keer stuk ging ,
nu de voorste asjes eraf gehaald,
en ook de voorste helft van de centrale aandrijfas

dus nu `n 1/16 slash VXL 2WD
wow, bijna te bizar om knap mee te rijden,
er valt haast niet meer mee te sturen omdat de voorwielen
continu in de lucht hangen ;-)
nu maar hopen dat de nieuw asjes snel binnenkomen
zal kijken of ik vandeweek nog `n filmpje kan maken

(2WD + VXL + foambandjes + 14,4V geeft mooie strepen op het laminaat in de woonkamer)

zo mooi is die HPI Trophy in het filmpje op pagina 29 nou ook weer niet...

full

Laatst bewerkt door een moderator:
iemand al een backslash 1/16 gemaakt?

lijkt niet zo moeilijk, alleen een 1/16 body zoeken is lastig.
de spoiler kan je zo pakken van de merv.

Back