Traxxas 1/16 Summit Topic

Persoonlijk zou ik hem niet inruilen, dan krijg je nooit wat ie waard is.
Zet hem hier eens in het te koop forum, als je een redelijke prijs vraagt is er vast iemand die hem wel overneemt van je.

oke wat is ongeveer een redelijke prijs voor een 5 dagen oude traxxas 1/16 summit?

Ik heb je een priveberichtje gestuurd omdat dit anders te ver offtopic gaat.
Als je nog vragen hebt mag je me via pb gerust lastigvallen ;)

Nu ben ik erachter gekomen wat het probleem met de wheelie bar veroorzaakt.
Zo'n stom :bad-words: schroefje dat meegeleverd wordt heeft een holle ballink verwoest.
Weer naar 2brothers.

Oja! Vergeten! Dat :bad-words: schroefje heeft ook de diffcase vernield. Vandaag ga ik maar de achterkant van mijn auto openschroeven en de beschadigde onderdelen vervangen.

Hmmm... Ik heb net een reserve diffcase om het diff gedaan, maar nou klinkt het alsof er zand tussen zit terwijl ik geen korrel kan vinden:confused: Is dit normaal?

probeer de schroeven niet te strak aan te draaien. ook niet te los natuuurlijk:p en kijk ook even de schroeven van je eventuele wheeliebar na, deze kunnen als je ze te strak draait ook bij je diff terecht komen:p

suc6

4 zenuwslopende uren hard aan mijn auto gewerkt. Heb ik hem eindelijk weer in elkaar... en er komt een krakend geluid uit.:bad-words: Ik heb alle schroefjes niet te strak en niet te los gedaan. Het geluid komt alleen als het diff op een bepaalde plek is, alsof er zand tussen zit, terwijl er geen zand tussen zit! Ik snap er helemaal niets meer van:confused:

Laatst bewerkt:
Is je diff niet gewoon rot? Tandjes die over elkaar heen schieten?
Heb je het bij je achterste diff? Daar komt namelijk meer druk op te staan, ik heb ook al 2 achter diffs kapot gereden. Traxxas = plastic fantastic.

Hmm... Ik denk niet dat het tandjes zijn die over elkaar schuiven. Het klinkt als kgggggg..., niet als klikklikklikklikklik. En het is het input gear of het main gear. Als ik het ene wiel vooruit draai en het andere achteruit, heb ik dat geluid niet. Oja! De diffs zijn van metaal, niet van plastic! Oja! het is het achterste diff.

1/16..

Is je diff niet gewoon rot? Tandjes die over elkaar heen schieten?
Heb je het bij je achterste diff? Daar komt namelijk meer druk op te staan, ik heb ook al 2 achter diffs kapot gereden. Traxxas = plastic fantastic.

Alle 1/16 hebben het zelfde probleem (slash, merv, rally, summit). Nieuwe krans en pignon monteren, uit shimmen. En dit keer met goed vet er op in de diff helften monteren, de dif helften en de helften op de chassislip monteren met siliconen, alles zo goed mogelijk stof en water dicht (het gaatje aan de onderkant zet ik ook dicht met siliconen). Ik heb sindsdien geen diff's meer gesloopt.

Alle 1/16 hebben het zelfde probleem (slash, merv, rally, summit). Nieuwe krans en pignon monteren, uit shimmen. En dit keer met goed vet er op in de diff helften monteren, de dif helften en de helften op de chassislip monteren met siliconen, alles zo goed mogelijk stof en water dicht (het gaatje aan de onderkant zet ik ook dicht met siliconen). Ik heb sindsdien geen diff's meer gesloopt.

alle 1/16 hebben het ? stof en waterdicht maken met siliconen, :confused:

nog nooit gedaan met mijn e-revo/ slash / rally 1/16 , wel diff. goed afgevuld en alles netjes in elkaar gezet , nog niet een diff. of tandwielen gesloopt in de 2,5 jaar .En na het rijden gewoon schoonmaken en nalopen , siliconen nog nie gebruikt .:cool:

Mijn probleem komt in ieder geval niet door het rijden. Voor de reparatie kgggggte hij niet en na de reparatie wel (ik heb niet eens een batterij aangesloten, toen ik mijn auto duwde kgggggte het al).

Tsja..

alle 1/16 hebben het ? stof en waterdicht maken met siliconen, :confused:

nog nooit gedaan met mijn e-revo/ slash / rally 1/16 , wel diff. goed afgevuld en alles netjes in elkaar gezet , nog niet een diff. of tandwielen gesloopt in de 2,5 jaar .En na het rijden gewoon schoonmaken en nalopen , siliconen nog nie gebruikt .:cool:

..da's het verschil, ik ben meer van het rijden dan van het sleutelen ;-) Gewoon een jaar lang offroad rijden gemiddeld 2x in de week, nat of droog zonder de auto (diffs helften) uit elkaar te schroeven. Onder de kraan, zo goed mogenlijk droog maken en alles wat draait in de wd40 en weer droog wrijven.

Dat werkt bij mij, misschien bij jullie ook...

Laatst bewerkt:
Typisch gevalletje EBKAC....(Error Between Keyboard And Chair) :)

..je doelt op mij? Mbt het kraken van de diffs, op het eerste gezicht niets te zien aan het kroon en pignon en toch kraakt het. Haal je het weer uit elkaar, kijk je nog beter, zit er toch iets van piting in kroonwiel, ondanks goed smeren wordt het snel erger.

Zou mij niet verbazen dat dat het probleem is. En mijn ervaring, monteren met siliconen voorkomt dat, maar da's mijn mening.

nog niet een diff. of tandwielen gesloopt in de 2,5 jaar.
Dit geld niet voor je Traxxas 1/16 want die zijn er pas sinds mei 2009 oid ;).

p.s. met mijn andere auto's heb ik geen diff problemen.

Het probleem van de Traxxas diffs komt omdat alles van plastic is, daardoor flext alles en komt er speling op de tandjes.

Dit geld niet voor je Traxxas 1/16 want die zijn er pas sinds mei 2009 oid ;).

p.s. met mijn andere auto's heb ik geen diff problemen.

Het probleem van de Traxxas diffs komt omdat alles van plastic is, daardoor flext alles en komt er speling op de tandjes.

kijk er is er 1 wakker :mrgreen: , maarja ik rij al bijna elke week, al 1 3/4 jaar met die dingen :p

btw mijn diff's zijn niet van plastik ......

Laatst bewerkt:
Uuuummmm... Mijn diffs zijn anders van metaal hoor.:???:

Nard bedoelde denk ik dat ze opgehangen zijn in plastic. De plastic Bulkheads van de 1/16 Traxxas auto's zijn ronduit slecht. Vroeg of laat krijg je problemen met je achterdiff en moet je shimmen.

Back