Traxxas 1/16 Summit Topic

*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laat het ons even weten ;)

Ik ben ZEER ontvreden over de vering van mijn MERV. Veel te zacht , zelfs met andere veren. ik krijg hem maar niet zoals ik wil. Als ik de auto neer duw (wat al te snel gaat) veert hij nagenoeg niet meer omhoog... Zo'n langere rockers zijn wellicht een uitkomst.
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laat het ons even weten ;)

Ik ben ZEER ontvreden over de vering van mijn MERV. Veel te zacht , zelfs met andere veren. ik krijg hem maar niet zoals ik wil. Als ik de auto neer duw (wat al te snel gaat) veert hij nagenoeg niet meer omhoog... Zo'n langere rockers zijn wellicht een uitkomst.

Juist niet.. met de langere rockets (ofwel, long travel rockers) zal dit nog erger zijn, gezien je nog hardere veren nodig hebt om de pushrod terug te drukken. (het moment wat de rockers op de schokbrekers uitoevenen is nog groter door de langere arm.)
wat jij wilt zijn eigenlijk P2 of P3 rockers voor je Revo, zodat die juist harder word. met de LT's word die alleen maar zachter.



Ik vind die summit iig wel geinig uitzien. maar ik vind het wel erg jammer dat die niet de diff-lock heeft zoals de 'echte' summit.
Heb bij m'n Slash vxl ook een ombouw gedaan naar Revo vxl, wat me nog geen 60 euro heeft gekost.
ik durf te wedden dat dat bij deze ook voor zo weinig geld te doen is.
maar al met al is het gewoon een Merv met andere wielen en een andere kap.
 
Juist niet.. met de langere rockets (ofwel, long travel rockers) zal dit nog erger zijn, gezien je nog hardere veren nodig hebt om de pushrod terug te drukken. (het moment wat de rockers op de schokbrekers uitoevenen is nog groter door de langere arm.)
wat jij wilt zijn eigenlijk P2 of P3 rockers voor je Revo, zodat die juist harder word. met de LT's word die alleen maar zachter.
Thanks voor de info, het is eigenlijk wel logisch. Nog idealer zou zijn langere rockers en nog veel stijveren veren :)
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laat het ons even weten ;)

Ik ben ZEER ontvreden over de vering van mijn MERV. Veel te zacht , zelfs met andere veren. ik krijg hem maar niet zoals ik wil. Als ik de auto neer duw (wat al te snel gaat) veert hij nagenoeg niet meer omhoog... Zo'n langere rockers zijn wellicht een uitkomst.


Vliegtuig vering voor jou.:D
Ik had eerst gtr shocks gekocht voor mijn merv olie veren spelen ook bagger.
Toen gpm shocks met bijgeleverde veren 40 wt en perfect .
Achterkant komt netjes omhoog en blijft maar iets hangen.
Hoefde de auto nooit neer te zetten altijd laten vallen onderkant auto raakt de grond nooit maar met die sprongen van jou weet je het nooit.
 
Onderkant van het chassis moet de grond wel raken met mijn sprongen. Anders heb je de shocks gevuld met beton :P
 
Als je een super super glad oppervlak hebt wel ja. Maar stel je eens voor dat je met 120km/u over de snelweg rijd in een auto zonder vering. Kijk maar eens naar andere auto's als je ze voorbij rijd of hun jouw (of ja, wanneer je bij iemand anders in de wagen zit), je zult dan zien dat de auto constant aan het veren is. De afstand tussen de wiel kappen en de bovenkant band veranderd constant.

Voor speedruns moet je auto laag liggen, niet te veel vering hebben, maar de vering die je hebt moet soepel genoeg zijn om de oneffenheden in de weg op te vangen ipv door te geven aan de rest van je auto. Anders gaat je auto stuiteren en verlies je contact van de band met het weg oppervlak en dat is nooit leuk voor speedruns aangezien dit vaak nadelige gevolgen heeft.
 
Als je een super super glad oppervlak hebt wel ja. Maar stel je eens voor dat je met 120km/u over de snelweg rijd in een auto zonder vering. Kijk maar eens naar andere auto's als je ze voorbij rijd of hun jouw (of ja, wanneer je bij iemand anders in de wagen zit), je zult dan zien dat de auto constant aan het veren is. De afstand tussen de wiel kappen en de bovenkant band veranderd constant.

Voor speedruns moet je auto laag liggen, niet te veel vering hebben, maar de vering die je hebt moet soepel genoeg zijn om de oneffenheden in de weg op te vangen ipv door te geven aan de rest van je auto. Anders gaat je auto stuiteren en verlies je contact van de band met het weg oppervlak en dat is nooit leuk voor speedruns aangezien dit vaak nadelige gevolgen heeft.

aha nu snap ik het dus merv :speedruns
en msv: off road
 
Back
Top