Traxxas 1/16 Summit Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Gertjan..., 21 okt 2010.

  1. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    oja dat kos ook nog wel duurder ik dacht aleen aan de draag armen
     
  2. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    welke winkel
     
  3. Gertjan...

    Gertjan...

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    879
    Locatie:
    weet ik niet precies
    rc racing twente
     
  4. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    zal deze duurder worden dan de merv?
     
  5. Gertjan...

    Gertjan...

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    879
    Locatie:
    weet ik niet precies
    moet je ff kijken op rc racing twente he...
     
  6. bokkenrijder

    bokkenrijder Guest

    *Op last van robert verwijderd*
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  7. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Laat het ons even weten ;)

    Ik ben ZEER ontvreden over de vering van mijn MERV. Veel te zacht , zelfs met andere veren. ik krijg hem maar niet zoals ik wil. Als ik de auto neer duw (wat al te snel gaat) veert hij nagenoeg niet meer omhoog... Zo'n langere rockers zijn wellicht een uitkomst.
     
  8. bokkenrijder

    bokkenrijder Guest

    *Op last van robert verwijderd*
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  9. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    100 punten voor onze bokkenrijder!
     
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    + nog een x 100 kudos :)
     
  11. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Juist niet.. met de langere rockets (ofwel, long travel rockers) zal dit nog erger zijn, gezien je nog hardere veren nodig hebt om de pushrod terug te drukken. (het moment wat de rockers op de schokbrekers uitoevenen is nog groter door de langere arm.)
    wat jij wilt zijn eigenlijk P2 of P3 rockers voor je Revo, zodat die juist harder word. met de LT's word die alleen maar zachter.



    Ik vind die summit iig wel geinig uitzien. maar ik vind het wel erg jammer dat die niet de diff-lock heeft zoals de 'echte' summit.
    Heb bij m'n Slash vxl ook een ombouw gedaan naar Revo vxl, wat me nog geen 60 euro heeft gekost.
    ik durf te wedden dat dat bij deze ook voor zo weinig geld te doen is.
    maar al met al is het gewoon een Merv met andere wielen en een andere kap.
     
  12. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Thanks voor de info, het is eigenlijk wel logisch. Nog idealer zou zijn langere rockers en nog veel stijveren veren :)
     
  13. bokkenrijder

    bokkenrijder Guest

    *Op last van robert verwijderd*
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  14. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland

    Vliegtuig vering voor jou.:D
    Ik had eerst gtr shocks gekocht voor mijn merv olie veren spelen ook bagger.
    Toen gpm shocks met bijgeleverde veren 40 wt en perfect .
    Achterkant komt netjes omhoog en blijft maar iets hangen.
    Hoefde de auto nooit neer te zetten altijd laten vallen onderkant auto raakt de grond nooit maar met die sprongen van jou weet je het nooit.
     
  15. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Onderkant van het chassis moet de grond wel raken met mijn sprongen. Anders heb je de shocks gevuld met beton :p
     
  16. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    kan handig zijn bij speed runs
    al kun je dan beter een on road kopen
     
  17. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Stijve shocks met speedruns handig ... succes :D ?!
     
  18. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    jah toch ??
    of niet
     
  19. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Als je een super super glad oppervlak hebt wel ja. Maar stel je eens voor dat je met 120km/u over de snelweg rijd in een auto zonder vering. Kijk maar eens naar andere auto's als je ze voorbij rijd of hun jouw (of ja, wanneer je bij iemand anders in de wagen zit), je zult dan zien dat de auto constant aan het veren is. De afstand tussen de wiel kappen en de bovenkant band veranderd constant.

    Voor speedruns moet je auto laag liggen, niet te veel vering hebben, maar de vering die je hebt moet soepel genoeg zijn om de oneffenheden in de weg op te vangen ipv door te geven aan de rest van je auto. Anders gaat je auto stuiteren en verlies je contact van de band met het weg oppervlak en dat is nooit leuk voor speedruns aangezien dit vaak nadelige gevolgen heeft.
     
  20. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    aha nu snap ik het dus merv :speedruns
    en msv: off road
     

Deel Deze Pagina