Traxxas Aton RTF Quadcopter

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Howdy people :)

Een nogal minder 'budget' product dan normaal te zien op mijn kanaal.. De nieuwe Traxxas RTF video quadcopter..
Ik was wel benieuwd of hij de prijs waard is, en of hij ook voor gevorderde piloten onderhoudend is :)

Link to this quad: https://traxxas.com/products/landing/Aton/

Specifications:
Blade Circle: 22.83" (580mm)
Rotor Diameter: 8.27" (210mm)
Rotor Center Distance Diagonal: 14.57" (370mm)
Rotor Hub Distance Vertical: 10.30" (262mm)
Width: 18.57" (472mm)
Overall Height: 3.70" (94mm)
Overall Height with Landing Gear: 8.57" (218mm)
Ground Clearance: 0.11" (3mm)
Ground Clearance with Landing Gear: 4.87" (124mm)
Overall Flight Weight (with Battery): 30.33 oz (860g)
Flight System: Auto-Leveling Six-Axis
Radio System: 2.4GHz 6-channel Multi-mode
Main Frame Structure/Material: Molded Composite
Battery Type: 3-Cell Lithium Polymer (LiPo)
Battery Voltage: 11.1V
Battery Discharge Rating: 20C
AC Battery Charger Rate: 3.0A
Motor Type: Sensorless Brushless Outrunner
Skill Level: 1
Camera Mount: Fixed
Battery Capacity: 3000mAh
Flight Time w/o Camera: 18-20 minutes*
Flight Time w/GoPro HERO 4 Camera: 13-15 minutes*

Ben erg benieuwd naar de prestaties in de lucht. Ik verwacht wel dat-ie goed vliegt. Wat vind je van de connectoren (LiPo - ESC)? Of ga je die vervangen? [Al is het alleen al om je eigen quality lader te kunnen gebruiken... ]

ik denk inderdaad ook wel dat hij goed zal vliegen :)
Hmm ja.. die connector.. Daar ben ik uiteraard minder blij mee.. Op zich is het een prima connector uiteraard.. Maar ik ga nog wel op zoek naar in Ieder geval een conversie-connector om een echte charger te kunnen gebruiken...
Of vervangen handig is weet ik niet.. Misschien gebruikt de quadcopter zelf de geïntegreerde balans-connector Ook :$

Uiteraard gebruikt de bijgeleverde charger Wel die balans-plug.. En hij laad Redelijk snel (3A)..
Ik laad mijn accu's meestal op 2A (als ze groter zijn dan 2000mah).. dus echt vervelend traag is het laden niet..

Ik heb een LiPo-lader die het voltage van iedere cel kan weergeven, persoonlijk vind ik dat wel geruststellend. Dan heb je in ieder geval een beeld van de cellen en wat de lader aan het doen is. De stopcontactladers gaan één-op-één naar de recycling. Wanneer is de maiden? Ik wil die deadcat ook 's zien vliegen binnenkort :beer:.

Yeps.. ik heb uiteraard ook 'enkele' echte chargers.. Ik zag dat er wel een conversie-kabeltje beschikbaar is, dus die zal ik vast wel bestellen..
Ja! Wanneer dan hè? Het weer wil niet erg meewerken helaas :|

Ik heb er nog niet in detail naar gekeken, maar aangezien er een APM flightcontroller in zit, zou je redelijk eenvoudig de ontvanger moeten kunnen vervangen..

Halloa! :)

Tijd voor een eerste testvluchtje met de Aton dan! Het weer was verre van mooi, maarja.. Wat wil je :P
Dus.. Hoe vliegt zo'n Aton quad dan?? :)

Mooie stabiele eerste vlucht! Ook mooi die rimpeling op het water vlak voor de laatste landing. Lijkt me een prima quadcopter, maar ben ook wel benieuwd naar je allerlaatste aanwinst :).

Ghehe ik vond het ook wel grappig dat je soms de quadcopter 2x zag ;) Maar inderdaad.. so far vliegt hij uitstekend :)

Yes! Dat is wel een ander plakje cake.. Kom anders een keertje kijken? :)

Updateje! Vandaag heb ik dan es gekeken of je met zo'n Aton een beetje video kunt schieten.. Ondanks dat er uiteraard niet een gimbal onder hangt.. De test was dus eigelijk vooral of het beeld yello-free is..

Howdy mensen :)

Geen andere Aton piloten op dit forum eigelijk? Dat verbaast me..
Hoe dan ook! Tijd voor een FPV testje met de Aton deze keer.
Deze FPV camera + zender heb ik op de quad gemonteerd: Aomway camera + backpack

De insttallatie daarvan koste wel 5 minuten ;)

Sja.. de zender is zonder meer wat toy-grade ogend.. De quad zelf echter niet.. (IMHO :P)

Plastic is het allemaal (in sommige gevallen 'gebakken variant'). Wat mij zou interesseren is vervangbaarheid componenten met regulier op de markt verkrijgbare onderdelen... Ben je met dit toestel gebonden aan Traxxas onderdelen, of kun je ook makkelijk switchen naar bijvoorbeeld motor/ regelaar/ prop van andere makelij?

Verder vind ik de bediening via de app zeer indrukwekkend. Mooi qua vormgeving en er kan best wel veel naar persoonlijke smaak worden ingesteld. Dat heeft Traxxas wel erg goed gedaan, IMHO.

Laatst bewerkt:
Traxxas Traxxas Traxxas voor de onderdelen inderdaad.. MAAR.. die zijn vreemd genoeg dan weer NIET heel prijzig..
Voor Zover het frame.. In feite kan je Alle verdere electronica (dus tot de flight-controller aan toe) vervangen door andere onderdelen..

Zooo.. dus je kunt aardig aerial video's met de Aton maken.. FPV gaat em eigelijk prima af.. Maar is het ook leuk om er gewoon mee te 'bashen'?? :)

En nog een aflevering in de Aton drama-serie op het D-RC kanaal :D
Deze keer heb ik es gekeken wat de quad vindt van een andere lipo :)

Back