Traxxas Connectors

heb toch maar even opnieuw gesoldeerd en zuinig aan gedaan en alles netjes overbodige teminste weg geveild met schroevendraaier erin gedrukt klik zei ie ze oden het perfect.
het zijn wel degelijke connectors xD :P

Zie je nou wel. Ze hoeven niet gelijk slecht te zijn als ze niet goed zijn gemonteerd ;)

hehe daar vergis je je in je mag zelf beslissen welk ding je erop soldeert moest alles zelf solderen van de esc motor accu etc :)

Toch zit daar wel een risico aan, ik kan me voorstellen dat fabrikanten de garantie laten vervallen wanneer je andere stekkers soldeerd.

Ga maar na, wanneer je de soldeerbout te lang op de connector duwt wordt de draad al vreselijk warm, dit kan de electronica vernielen.

Heb vanmiddag de Traxxas stekkers gesoldeerd (die samen met de Rustler en veel ander spul overigens ook in Te Koop staan). Hoewel ik nog nooit gesoldeerd had, heb ik nu 4 accu's en de EZrun ESC voorzien van Traxxas stekkers. Degelijk spul en een goede verbinding.

Toch zit daar wel een risico aan, ik kan me voorstellen dat fabrikanten de garantie laten vervallen wanneer je andere stekkers soldeerd.

Ga maar na, wanneer je de soldeerbout te lang op de connector duwt wordt de draad al vreselijk warm, dit kan de electronica vernielen.

Heb vanmiddag de Traxxas stekkers gesoldeerd (die samen met de Rustler en veel ander spul overigens ook in Te Koop staan). Hoewel ik nog nooit gesoldeerd had, heb ik nu 4 accu's en de EZrun ESC voorzien van Traxxas stekkers. Degelijk spul en een goede verbinding.

Maar als de draad vreselijk warm wordt smelt het tin ook, dus dan verwijder je de soldeerbout weer en koelt het af en is er niks gebeurd. Tenzij je bedoelt dat je de soldeerbout constant op de draad houd, maar wie doet dat nou?

Voor garantie aan de brushless regelaar kan je direct bij CC aankloppen. Die leveren de losse regelaar ook zonder stekkers, moet je dus zowieso aan solderen.

Ik zelf gebruik goudcontacten.Het bevalt goed alleen je moet wel goed oppassen voor kortsluiting.

GR Tim
Daar heb je met de traxxas connectoren geen zorgen over!

Ik gebruik ook traxxas connectoren voor mijn brushless auto. Heb met tamiya stekkers al eens gehad dat connectoren aan elkaar gesmolten zaten.
Daarom ben ik met mijn lipo's overgestapt op traxxas connectoren. Harstikke fijne dingen al zijn ze wat lomp.

Maar als de draad vreselijk warm wordt smelt het tin ook, dus dan verwijder je de soldeerbout weer en koelt het af en is er niks gebeurd. Tenzij je bedoelt dat je de soldeerbout constant op de draad houd, maar wie doet dat nou?

Dat doe je normaal gesproken niet, maar daar kan een fabrikant niet vanuit gaan..........

Daarom ook altijd gewoon met je vingers de draad vasthouden tijdens het solderen. Dan houd je nooit te lang de bout erop. Doe je dat wel dan vinden je vingers dat niet leuk.

Voor een goede soldeer verbinding heb je inderdaad niet lang nodig.

Dat doe je normaal gesproken niet, maar daar kan een fabrikant niet vanuit gaan..........

Hey! Kijk eens! In mijn handleiding staat niet dat je de regelaar niet op de grond mag gooien. Ik gooi hem wel ff een paar keer op de grond, dan wals ik er nog eens overheen. Want er staat ook niet in dat je er niet met een wals over mag gaan. Daarna stuur ik hem terug dat ik een nieuwe wil omdat ie kapot is gegaan, en ik heb niks fouts gedaan! Want in de handleiding stond niet dat de garantie vervalt als je er overheen walst of hem op de grond gooit :mrgreen:

Je snapt wel wat ik bedoel hoop ik :p

toch nog even een vraagje over mijn traxxas bandit :)
je kan hem brushed kopen en brushless ik heb de brushed gekocht en er een ezrun 9t 60a combo ingestopt alleen welke gaat sneller de traxxas bandit vxl out of the box of de brushed en er een ezrun combo in proppen?

nog een dingetje over de ezrun 9t 60a esc kan ik zonder gevaren een 3 cells lipo 20c of toch maar 30c in doen van 5000 mah?

hoeveel ampere slurpt de ezrun 9t motor continu? en burst?

ik hoop dat ik op deze vraagjes nog antwoord hoop te krijgen want ik rij namlijk op 6 cells nihm en alles word maar 40 -45 graden

de laatste vraag wat doet de slipperclutch? heb de clutch wel standaard laten staan van de bandit

Hey! Kijk eens! In mijn handleiding staat niet dat je de regelaar niet op de grond mag gooien. Ik gooi hem wel ff een paar keer op de grond, dan wals ik er nog eens overheen. Want er staat ook niet in dat je er niet met een wals over mag gaan. Daarna stuur ik hem terug dat ik een nieuwe wil omdat ie kapot is gegaan, en ik heb niks fouts gedaan! Want in de handleiding stond niet dat de garantie vervalt als je er overheen walst of hem op de grond gooit :mrgreen:

Je snapt wel wat ik bedoel hoop ik :p

Ik mag hopen dat je zelf ook inziet dat dit geen vergelijking is. Moet ik het uitleggen?

toch nog even een vraagje over mijn traxxas bandit :)
je kan hem brushed kopen en brushless ik heb de brushed gekocht en er een ezrun 9t 60a combo ingestopt alleen welke gaat sneller de traxxas bandit vxl out of the box of de brushed en er een ezrun combo in proppen?

nog een dingetje over de ezrun 9t 60a esc kan ik zonder gevaren een 3 cells lipo 20c of toch maar 30c in doen van 5000 mah?

hoeveel ampere slurpt de ezrun 9t motor continu? en burst?

ik hoop dat ik op deze vraagjes nog antwoord hoop te krijgen want ik rij namlijk op 6 cells nihm en alles word maar 40 -45 graden

de laatste vraag wat doet de slipperclutch? heb de clutch wel standaard laten staan van de bandit

De EZrun 9T is minder snel dan de VXL, die kun je denk ik vergelijken met een 5T.
Slipperclutch is een koppelingsplaat in je aandrijving die bij grote krachten gaat slippen en zodoende je aandrijving beschermt tegen afbreken.
Zet deze 1,5 slag terug vanuit helemaal vast. Zet je die helemaal vast dan heb je meer kans dat er bij bv. achteruit/vooruit akties iets kapot gaat in je aandrijflijn.

Graag :p

En de Velineon motor is een 10 of een 10.5 turns, één van die twee, weet niet precies welke. Maar zeker niet onder de 10 turns...

Wat de VXL betreft, je kunt niet op het aantal turns alleen een motor vergelijken. De VXL is van een heel andere kwaliteit.

Schade aan een stuk electronica zonder zichtbaar bewijs is voor een fabrikant moeilijk te beoordelen. Een soldering op de draad is iets waarvan ik me kan voorstellen dat dit niet toegestaan is, athans niet met behoud van garantie. Het ding op de grond smijten veroorzaakt zichtbare schade, de fabrikant kan hier heel gemakkelijk stellen dat dit niet onder de garantie valt.

Duidelijk? :)

Toch zijn er heel veel esc's waar geen connectors aan de draden zitten en je zelf ook de motor aansluit op de ESC. Dan kan een Fabrikant moeilijk zeggen dat het niet onder de garantie valt.

Ga je nu de draden aan de ESC verwijderen en soldeer je er nieuwe in dan is het al logischer dat je geen garantie meer hebt. Maar een connector aan het einde vervangen voor een ander, doen heel veel fabrikanten niet moeilijk over. Plus dat als je de warmte over 10cm kabel naar de andere kant moet krijgen heb je ten eerste een goede soldeerbout nodig die niet snel zijn warmte verliest en dan ben je minuten bezig om daadwerkelijk de elektronica kapot te krijgen als je het al kapot krijgt.

Wil je de garantie houden lees dan gewoon de handleiding van de ESC. Staat er niks over in kan je ze gewoon vervangen...

Eindelijk mijn Slash binnen, enige minpunt is dat de accuconnector op de xl-5 niet de beloofde traxxas connector is maar een tamiya(wel goud/koper kleurig).
Gaat dit problemen opleveren?

dat is zo opte lossen met wat soldeer werk, moet je op youtube ff zoeken naar de deans soldering video van squirrel (staat in zijn channal squirrelod) das een goede guide als je t nog nooit hebt gedaan.

Back