Traxxas E maxx uitval

• Topicstarter Topicstarter Baakman
  • Startdatum Startdatum
B

Baakman

Guest
Hallo,

Ik heb onlangs een emaxx gekocht. Vanaf het begin valt hij af en toe uit:confused:
Ik ben terug gegaan naar de verkoper en die dacht eerst dat het de temparatuur was maar de motoren en de accu's worden handwarm. Volgens de vertegenwoordiging van traxxas zou het ook een stuurservo kunnen zijn die de regelaar door "kortsluiting" in de thermische beveiliging zet. Heeft iemand hier ervaring me?
Ik denk dat een van de motoren niet goed is. Weet iemand wat er dan gebeurt met de Emaxx/regelaar?

Alvast bedankt! :rolleyes:

het klopt dat een gare servo inderdaad dit soort problemen kan veroorzaken. Heb er zelf last van gehad bij m'n ERBE.
Koppel omstebeurt een van de servo's los en kijk of het probleem verdwijnt. Als het inderdaad een van de servo's kom je er makkelijk achter welke vervangen moet worden.

Dat heb ik idd gedaan.:rolleyes:
Bij beide servo's blijft hij langer rijden maar valt nog steeds na een tijdje uit. :confused:
Een van de servo's hapert ook bij volledige uitslag. Ik weet niet of dat erg is

Thanks MMirage

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoek even op het EMaxx gedeelte van de Traxxas.com forums.
Daar vind je gegarandeerd meer info. Hier een handjevol Emaxx rijders, daar honderden...

Dat heb ik idd gedaan.:rolleyes:
Bij beide servo's blijft hij langer rijden maar valt nog steeds na een tijdje uit. :confused:
Een van de servo's hapert ook bij volledige uitslag. Ik weet niet of dat erg is

Thanks MMirage
dan denk ik dat je ontvanger geroostert is
of die hapernde servo is geroostert

een haperende servo, dan is waarschijnlijk van die servo de potmeter (de positie terugmelding van de servo) geoxideerd.
Heb ik met de stuurservo's van m'n LST2, beetje teveel door water gebanjerd. :)

Heb je blauwe stuurservo's op de E-maxx zitten, of zwarte?

Ik heb blauwe stuurservo's op zitten. Deze zijn waterproof dacht ik.
Kun je wat doen aan die potmeter? En waar zit deze?

Ik ben terug gegaan naar marco modelcars waar ik de maxx gekocht heb. Het bleek dus niet aan de servo's te liggen. Na het vervangen van de regelaar en de afstandbediening doet hij het weer prima.
Bedankt voor jullie hulp.:D
Groet,
Guus

Nee, .... is geen relevante vraag in een toppic van een jaar oud. Maar de starter van het toppic is m'n broer. Kwam het toevallig tegen en voelde de behoeft een berichtje te typen. Soms doen mensen iets wat niet handig is, maar puur uit een soort behoefte bevrediging.
Mocht je er heeeel erg aan storen dan: 'Sorry'

Groet,

SnarF007

Back