Traxxas e-Revo 1:16 uit USA not working

• Topicstarter Topicstarter thrudragoneyz
  • Startdatum Startdatum
T

thrudragoneyz

Guest
Eindelijk na lang sparen een Traxxas e-revo 1:16 in USA gekocht via towerhobbies.com. Snelle levering, prima service.
Ik ben een absolute newbie in RC racing en ik krijg de e-revo niet aan de praat. Graag jullie hulp.

De accu is > 6 uur opgeladen met de USA adapter.
De remote controle instelling is volgens de gebruiksaanwijzing ingesteld, aangezet en daarna accu ingeplugd.
Als ik de EZ set button indruk dan kort groen en dan rood lichtje vervolgens niks. Aanvankelijk hoorde ik de motor ratelen en kon even de wielen draaien. Het calibreren lukt ook niet. Als ik de EZ set nu lang indruk kan ik ook geen profiles indrukken. Geen flikkerende rode lichtjes dus.

Ik heb een RC shop net gebeld en ze zeggen dat het aan de USA adapter ligt 120V. Klopt dit ? Of is er meer aan de hand.

Bedankt voor jullie hulp.

Proficiat met de mooie aanschaf :-)

Dat de lader 110v is klopt idd, staat er trouwens ook gewoon op !

Ik denk dat je accu gewoon niet geladen is, de lader zal meteen kapot gegaan zijn toen je hem in het stopcontact duwde.

De ESC werkt alleen met een accu die genoeg spanning heeft, in de beschrijving staat zelfs dat ie vol moet zijn om te programeren, nu lijkt me dat wat overdreven, maar het packje zal totaal leeg zijn nieuw.

De lader die erbij zit is zowiezo niet veel soeps, kijk gewoon naar een delta lader, deze zijn echt niet duur, ookal niet omdat de packjes voor de Revo 1:16 maar klein zijn. Ter info, het packje dat erbij zit is 1600mAh (staat er stom genoeg niet op).

Je zou kunnen besluiten om iets meer uit te geven en meteen naar lipo te gaan, hobby city verkoopt leuke 2200mAh packs voor minder dan 10 euro.. En ze hebben ook leuke goedkope laders.. Zelfs de kleinste lipo lader kan prima 2 van de packs in serie tegelijk laden.

Laatst bewerkt:
Waar woon je ergens, is vast en zeker wel iemand in de buurt die je kan helpen. Denk dat snoebel je verder een geheel compleet en juist antwoord heeft gegeven. Indien je nog meer informatie wilt hebben mbt de auto zul je de vragen het beste in het 1/16 e-revo topic kunnen stellen: traxxas-1-16-e-revo-topic

Laatst bewerkt door een moderator:
Back