Traxxas e-revo 1/8 slipkoppeling afstellen?

Ik heb al een tijdje een e revo en een paar maanden was mijn regelaar kapot gegaan door waterschade. Deze is nu vervangen voor een nieuwe die waterdicht is. Nu merkte ik alleen dat hij begon te stinken en dat de slipkoppeling enorm heet wordt en na 10 minuten rijden slipt hij continu en is normaal rijden niet meer mogelijk. Ik heb de slipkoppeling inmiddels afgesteld dus helemaal vast dan een halve slag terug.

Ik ben benieuwd of iemand weet wat ik hieraan kan doen

Wat merk je met rijden na het opnieuw afstellen van je slipper?

Vermoedelijk werd je slipper heet omdat hij bleef slippen..
Mocht je nu geen verbetering merken moet je even kijken of je spurgear niet is gesmolten door de warmte.

Hij slipt iets minder maar nog steeds best wel erg. Kan je mij vertellen waar de spurgear zit en kan ik daar makkelijk bijkomen.

Hmm.. Dat zijn wat basistermen die je wel zou moeten weten.

Spur, Pinion, slipper....
Weet je wel wat de Pinion is?

EDIT> heb even wat foto's bekeken van revo slipper en die heeft een andere opbouw dan ik dacht.

ik denk dat als je je slipper even uit elkaar haalt om te kijken of de slipperpads niet zijn versleten.
Zo niet, alles even licht opschuren en goed schoonmaken met remmenreiniger bijvoorbeeld.
Dan weer netjes in elkaar zetten en afstellen.

Ja pinion is het tandwiel dat op de motor zit. Oke ga ik dat doen. Hoe zie ik of de pads versleten zijn van de slipper?

Ik heb de remschoentjes nu schoongemaakt evenals de andere onderdelen van de slipper maar hij slipt nog steeds door. Het ziet er verder niet naar uit dat de remschoentjes versleten zijn maar ik heb toch nieuwe besteld. Hoe strak moet ik de veer aandraaien? helemaal vast 0,5 slag terug?

Loopt je wagen wel helemaal vrij ???
Als je regelaar waterschade had dan hebben de lagers ook vocht gezien natuurlijk .
Dus pinion er af halen en kijken of alle wielen wel vrij draaien en de wagen met een duwtje wel vrij loopt .

de sliperclutch 'remschoentjes' zijn van eenzelfde materiaal als remblokken van een auto voor zover ik heb gezien.
Als je ze dus erg warm hebt gehad, kan het zijn dat de bovenste laag glad en hard is geworden. (verglazen) dan moet je de slipper idd al behoorlijk strak aandraaien voordat die nog stil blijft staan.
Je kunt de blokjes eens omdraaien.

Persoonlijk zou ik de slipper gewoonaandraaien, zodat de veer net helemaal samengedrukt is. iig zo heb ik hem al 5 jaar staan bij m'n E-Revo, werkt prima. :)

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het eens bekijken. Net de nieuwe onderdelen voor slipper binnengekregen dus we gaan het zien. Ik hou jullie op de hoogte

Hij rijdt weer prima nu. Inderdaad de remblokjes die versleten waren.
Nu ben ik nog op zoek naar goede accus ervoor het moet er natuurlijk wel in passen. Kheb nu een 6400 die niet past

Hij rijdt weer prima nu. Inderdaad de remblokjes die versleten waren.
Nu ben ik nog op zoek naar goede accus ervoor het moet er natuurlijk wel in passen. Kheb nu een 6400 die niet past

Kijk effe op hk en type erevo in en vink eu warehouse aan. Dan zie je vanzelf allerlei accu's voor lage prijzen.

Back