Traxxas E-Slayer (Revo 2.5 conversie.)

Ik ben vandaag dus officieel begonnen aan de Slayer conversie van mijn Revo 2.5 Het nitro deel van deze wagen gaat de verkoop in. (ja.. not een brushless conversie op dit forum.. ;) )

Anyways, Ik heb de Motor mount en een 20T 32p pinion al bij RC Monster besteld. (ik ga het 64T spur van m'n ERBE gebruiken)

Verder heb ik al een lijstje gemaakt met wat ik al heb, en wat ik dus nog nodig heb. :)

Wat ik al heb:
Revo 2.5 chassis.
MMM v3 Regelaar.
Revo 3.3 spec gearbox, met f.o.c. en een alu deel om er een single speed van te maken, zodat ik ook de motor als rem kan gebruiken.
Lipo accu's (2x 3s zippy lipo, van m'n ERBE :) )

Wat ik nog nodig heb: (traxxas nummers er bij)
Draagarmen rondom.
#5931, #5932, #5933 en #5934.

De aandrijfassen.
-Heb ik het nummer nog niet van gevonden.

Wielen
#5973 en #5973A
Of het worden Pro-Line Epic beadlock velgen met de bijpassende Pro-Line banden.

Bumpers:
#5935 en #3936

Pushrods
5918 (of 5918R)

Toe links:
5938 (of 5938R)

Turnbuckles:
5938 (of 5938R)

Center diff

Sway Bar kit:

De body word een Pro-Line Hardcore. hier wil ik alleen wel de Slayer stickers op hebben, dus dat stickervel moet ik maar los zien te fixen.

De motor:
Ik zat hierbij zelf aan een Savöx 1800kv motor te denken. maar hier ben ik zelf nog niet helemaal uit. het zal in ieder geval vergelijkbaar moeten zijn met de 2200kv motor in de ERBE. (op 6s lipo uiteraard.)

Stuurservo:
Word waarschijnlijk ook een Savöx 20kg servo. (icm een Pro-Line Alu servo safer arm)

De moeilijkheid ligt hem nu in de accu's plaatsen zonder een rare gewichtsverdeling te krijgen.

DSCN4448.jpg

Dit is dus op het moment nog mijn uitgangspunt.

heb ik gezien, alleen laten ze daar een clutchbell tussen de motor en gearbox. dat vind ik zelf niet echt leuk, een van de voordelen van electro vind ik namelijk de achteruit. :)

Ik weet dat ze bij de technoRC kit alle accu's aan 1 kant leggen. ik meot eerst kijken hoe dit uitkomt qua gewichtsverdeling. ik zit zelf er aan te denken om 2 bakjes onder de auto te maken (van industrieel kunststof.) en de accu's dus net zo te plaatsen als ze in de ERBE zitten. alleen is het chassis korter dan de ERBE, dus daarmee zou ik nog wel ruimte problemen kunnen krijgen.

Daarom heb ik de RCMonster motor mount besteld. deze zit op dezelfde plaats als de nitro motor, en plaatst de as van de motor direct naast de Spur. vanmiddag even die Revo 3.3 gearbox ombouwen naar single speed, dan is die er ook klaar voor. :)

(begrijp me niet verkeerd, tips zijn echt altijd welkom hoor! )

Je zal het gewicht van de motor+mount etc. etc. moeten gaan compenseren aan de andere kant , vanuit dat oogpunt is de keuze van Tekno dus heel logisch...

Als je met 2 bakken onder de auto gaat werken wordt er 1 kant zwaarder (motorzijde) wat je wegligging en dergelijke niet ten goede komt.

Heb de RCmonster mount net bekeken en das toch wel aardig wat alu , tel daar nog de motor zelf bij op en je hebt aardig wat gewicht aan die linkerkant hangen. Dat zul je moeten gaan compenseren aan de rechterkant met je accu's.

ja. maar een 6s Lipo pakket weegt ook aardig wat. en ik zou de regelaar + ontvange + stuurservo aan de andere kant kunnen leggen bijvoorbeeld. maarja, eers de wagen in zoverre voorbereiden dat ik emt de BL conversie kan beginnen. :)

Ik denk dat ik de layout van die technoRC kit wel ga gebruiken. (maar zoals gezegt, ik wil de gearbox vast zetten, zodat ik 1 versnelling heb, en dus ook achteruit kan.

Is m'n eerste conversie, dus zal ook nog wel aardig wat addertjes onder het gras zitten. (of mamba's :p , sorry, flauwe grap )

Zou ff afwachten wat het allemaal gaat wegen ;)

Denk dat je met de 6s (wrom perse 6s??) qua gewicht niet zo heel ongunstig uit zal komen hoor.

Omdat ik al 2 3s accus heb (voor m'n ERBE) daar wil ik nog een extra setje accu's bij halen. dus zou mooi zijn als ik die dan ook in deze auto zou kunnen gebruiken. :)

Updatje.. heb de gearbox aangepast, deze staat nu vast in de 2e versnelling. (de eerste versnelling is helemaal verwijderd.)

Verder heb ik de draagarmen, pushrods (het hele zaakje dus) besteld. Heb ook een pro-Line Hardcore body besteld.

kan niet wachten tot die meuk binnen is, gaat dan namelijk wel vlot ergens op lijken. :)

heb een erg mooi gelukte E-Slayer op het net gevonden.
E-Slayer - R/C Tech Forums

ik vind alleen zo'n electro conversie zo rommelig uitzien.
Ik ga m'n vader iig eens vragen of hij iemand kent die aluminium kan lassen.. heb nog een gearbox van een E-Revo/E-Maxx liggen. als ik het gat in de chassisplaat kleinder kan maken, zodat deze er in geschroefd kan worden, ziet het er uiteraard veel mooier uit. vanmiddag maar eens aan het passen gaan, kijken of dat idee haalbaar zou zijn.

de gedachtenkronkel hierachter is,.. de E-Revo gearbox heeft al een motormount ingebouwd zitten. verder is deze gearbox vele malen kleiner. (omdat deze geen 3 versnellingen bevat normaal gesproken.) hierdoor zou de motor ongeveer in het midden uit komen, en zou ik de regelaar op de plaats van de nitro motor kunnen zetten.
Die center gearbox zal ik er wel ik krijgen denk ik, ik meot alleen kijken of ik wel genoeg ruimte heb ivm de achter schokbrekers.
de motor steekt namelijk aan de achterkant van de gearbox uit.. als deze hier niet overheen gaat, zal het niet lukken.

Laatst bewerkt:
Er zijn al meerdere conversie's gedaan met de e-revo/e-maxx bak in de nitor revo/slayer. Volgens mij niet zo moeilijk. Zal eens kijken of ik wat draadjes kan vinden...

edit:
revo conversie met center diff: http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?t=9722&highlight=e-revo+tranny
revo conversie met de oude e-maxx bak (omlaag scrollen): http://stampedeproject.com/RC-Car-Traxxas_Revo_Nitro_to_brushless_conversion.html

ps. die conversie in jouw link ziet er idd rommelig uit. komt oa. omdat hij nog een remservo gebruikt. jij kunt het vast veel beter.....

Laatst bewerkt:
ps. die conversie in jouw link ziet er idd rommelig uit. komt oa. omdat hij nog een remservo gebruikt. jij kunt het vast veel beter.....

Beter wil ik niet zeggen... maar ik houd niet van open liggende tandwielen,.. Ik heb ze liever weggewerkt onder een kap zodat er niets tussen kan komen.
Ik wil zelf ook geen rem servo gebruiken, dan heb ik namelijk ook nog een achteruit. (die ik toch wel erg hard nodig heb :p )

Als het goed is heb ik de draagarmen vrijdag al in huis. dan kan ik in ieder geval beginnen er een slayer van te maken.

nee, maar daar liepen ook niet zoveel kabels in rond. :) Ik vind het zelf niet mooi, maarja, als blijkt dat het niet anders kan moet het maar uiteraard.

het kan wel, maar als je er een e-revo bak in wilt zetten, kun je net zo goed meteen een e-revo chassis gebruiken en daar de slayer draagarmen opzetten. alleen je wielbasis wordt daarmee wel iets langer.

waardoor de kap niet meer mooi past. ik heb de benodigheden om de Revo bak te gebruiken binnenkort allemaal binnen. de enige reden om een E-Revo bak te gebruiken zou zijn voor de ruimte die ik extra krijg (omdat de motor op de bak ligt.)
Ik heb al niet erg veel ruimte op het chassis omdat de schokbrekers binnenboord liggen. Wil eerst maar even kijken hoe het zou passen. (en of het zou passen)
ben op het moment ook nog aan het brainstormen over wat nu het handigst en/of het best zou zijn.

Heb de Revo immiddels gestripped van,. nouja, zo'n beetje alles.

Heb toen ik ermee bezig was even 1 plaatje gemaakt.
DSCN4470.jpg

Daarna ben ik even aan het passen gegaan met die E-Revo gearbox. De as die voor en achter uit de gearbox komt is te kort voor de standaard assen.
Echter,.. 2x de achter as van de Revo 2.5 lijkt perfect te passen. heb dus de stalen as achter er in gezet, en de originele as voor. zou zo perfect moeten gaan.
Moet een paar aanpassingen aan het chassis maken om deze gearbox passend te krijgen, maar voor zover ik kan zien moet dit helemaal gaan lukken.
(beetje jammer dat ik hier niet eerder aan gedacht heb, en die rcmonster motor-mount al gekocht had. )

ik denk dat het dus ongeveer zo gaat worden. dan kan ik de regelaar op de plaats van de nitro motor plaatsen. de ontvanger naast de gearbox, en 1 stuurservo aan de linker voorkant. dan heb ik de hele rechterkant van het chassis om accu's te plaatsen.

Je motor komt wel erg hoog te liggen in het chassis. Het zwaartepunt komt hierdoor ook hoger te liggen. Denk je dat de auto nog goed zal rijden met de korte draagarmen en de motor zo hoog?

Ik zou gewoon de nitro bak nemen die in je de tweede versn. hebt vastgezet, met de rc-m motor mount. Nog een tekno rc battery try en esc mount en je kunt een mooie conversie maken:
TKR40016 - *Tekno RC Battery Tray (Revo, Slayer) - Impakt RC
TKR40015 - *Tekno RC ESC Mount (Revo, Slayer) - Impakt RC

Je hebt dan wel open tandwielen, maar ook een veel lagere zwaartepunt.

Back