Traxxas E-Slayer (Revo 2.5 conversie.)

Hij rijdt best goed. op straat moet ik oppassen dat hij niet omslaat, en in los zand moet je het gas er op houden, anders zak je weg met de wielen. (toch vrij smal voor z'n gewicht, wat op zich wel weer realistisch is :) )
De achterkant gaat behoorlijk naar beneden bij eht accelereren, en hij duikt behoorlijk bij het remmen.

Het is inderdaad geen MMM geworden, het gewicht van de 6s Lipos zou toch te groot zijn als dat ik het met de rest van de electronica weer kon balanceren. Maar dit setje werkt ook erg mooi. (op het feit dat dit setje vrij nauwkeurig vertand meot worden voordat het goed loopt, mja, detail. :) )
wel ben ik erg blij dat ik dit setje er in heb gezet, want het reageerd wel erg fijn op het gas. (fijner als de MMM in de Revo. Ik vind de MMM een beetje lomp aanvoelen als ik hem hiermee vergelijk. )

misschien kun je 2.2" sand paddles proberen voor in het zand
ik heb nu ook van de 'schoepen' voor mijn Muggy, moet ze alleen nog even lijmen.

merk jij ook dat in het zand de temperaturen van regelaar en motor snel oplopen?

jup. alleen gaan standaard 2.2 banden niet werken. de velgen van de slayer zijn 2.2 buiten en 3 binnen. dit is nodig door de vrij forse Revo Fusee's die in de Slayer zitten. (hierdoor is bij de 2e generatie slash ook aangepast, omdat ze bij traxxas dan nog maar 1 type banden hoeven te maken.)

Maar deze banden doen het wel goed verder. alleen in erg mul zand moet je het gas er op houden. gelukkig is de baan hier in Almelo nu grotendeels grasmat (met zand er overheen.) hierop werkt het erg mooi.
kan niet wachten tot ik de vertanding goed heb van deze wagen.

nu nog hopen dat ik me bij de Traxxas day's tussen de Slash's kan sneaken... :p

einderlijk eens een paar foto's gemaakt van de auto zoals deze nu is. :)
DSCN4534.jpg

De vergelijking met de E-Revo. (dit is ook de reden dat ik geen E-Revo chassis gebruikt heb, de wielbasis is langer, dus gaat de auto veel meer rechtdoor ipv mooi de bochten om. (zelfde verschil als bij een BMW K75 en een K100 :) )

DSCN4535.jpg

De wagen heeft toch een aardige veerweg.

DSCN4537.jpg

DSCN4536.jpg

Ik vind zelf dat me de body ook wel aardig gelukt is. iig ben ik er zelf wel blij mee.
Deze kap is wel extreem dik. Net goed, want de auto weegt ook genoeg.

Verder zitten er dus nu ook Pro-Line Epic Beadlocks op, met de Switch banden. werken echt veel beter dan de standaard wielen. en de beadlocks werken ook perfect. als ze het geweld van een Novak 4.5T HV aankunnen. (5000kv motor op 4s Lipo. :) )

Back