Traxxas Jato/ Jato 3.3

• Topicstarter Topicstarter TT-01 rcdriver
  • Startdatum Startdatum
weten jullie toevallig ook op welke brandstof hij moet rijden? i.i.g neem ik qua merk tornado brandstof.. en heeft de inloopprocedure ook nog andere brandstof nodig met toevoeging

Nee, wordt ook duidelijk uitgelegd dat je maar op 1 soort brandstof moet rijden, 20% is het beste percentage denk ik, maar kan natuurlijk ook hoger of iets lager...

hallo ben nieuw hier in het forum heb onlangs een traxxas jato 3.3 gekocht ben er nu al een maandje mee bezig en het afstellen lukt me goed maar wat ik ook doe of probeer ik krijg hem niet op zijn achterste wielen des ondanks dat hij goed trekt mooi draait en goed schakelt het ziet er allemaal goed uit behalve dat is er iemand die mij daarmee kan helpen aub het is trouwens mijn eerste nitro voertuig dus veel ervaring heb ik er nog niet mee alvast bedankt

Buiten dat dit topic al 8 jaar oud was... Je hebt tenminste gezocht.. :)

Waarom wil je hem perse op zijn achterwielen als hij goed trekt, schakelt en rijdt.. Dan heb je toch alles zoals het zou moeten.
Wheelies gaan snel vervelen hoor.. :)

Buiten dat dit topic al 8 jaar oud was... Je hebt tenminste gezocht.. :)

Waarom wil je hem perse op zijn achterwielen als hij goed trekt, schakelt en rijdt.. Dan heb je toch alles zoals het zou moeten.
Wheelies gaan snel vervelen hoor.. :)

hoeft niet perse maar het zou geen probleem mogen zijn met die motor ik wil gewoon weten als ik iets fout doe of gedaan heb bij gebrek aan ervaing

Vergelijk het rap optrekken ook met een gewone 1:1 auto. Wanneer komt die het snelst van zijn plek? Door eerst de motor op toeren te laten komen en dan pas de koppeling los te laten.
Dat moet je dus bij een RC ook doen wil je een wheely kunnen trekken. Om de koppeling later te laten aangrijpen moej je een strakkere veer en/of lichtere koppelingschoenen gebruiken.

Het zou ook kunnen dat je slipkoppeling op het hoofdtandwiel te los staat afgesteld. Draai deze eens een half slagje strakker en probeer het eens. Een uitgangspunt is dat je met moeite het hoofdtandwiel moet kunnen draaien met de hand als je de aandrijving blokkeert.

Back