TRAXXAS MONSTER JAM topic

Halve kracht is een soort schakelaar op de zender die het bereik van het gas omlaag haalt. Weet niet hoe oud je zoon is maar met wat geduld moet het kunnen die van mij was 7 jaar. Er gaat niet veel kapot, voor armen houden niet van stoepranden onder een bepaalde hoek, de vering kan voor een beetje verbuigen, maar niet zo erg dat gelijk vervanging nodig is, beetje terug buigen. Lagerbussen slijten snel en na een jaartje zijn kogellagers welkom. Aanleren om niet te veel te wisselen van voor en achteruit, vinden de koolborstels niet leuk. Motor is bij ons vervangen na 1,5 jaar, wel heel veel gereden.
Ohja check de schroefjes voor het rijden, sommige trillen los na van loop van tijd.

Ja ik weet dat je op halve kracht kan instellen (zo ver was ik al)
Maar dan rijdt dat ding nog 25km/u. Dit vind ik nog te hard voor mn zoon van 3, 5jr om te oegenen. Uiteraard laat ik hem niet alleen hiermee.

Maar wil dat ie nog zachter gaat als 50%....
Ik begrijp dat je wellicht tandwielen e.d. kan gaan vervangen maar dat vind ik een beetje ver gaan.....

Verder nog bedankt voor de tip's Puffin

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan het percentage van 100% naar zeg even 0% brengen, dus zo snel als je zelf wilt..
althans dat is bij mij het geval, met me iphone docking (TQI),
maar als het goed is kan dat ook met de TQ zender (ik ga dat uitzoeken!).

Trouwens net even met 31t (pinion) op 90t (spur gear) gereden :D
vroom vroom! :o (video komt er aan)..

Groet, Ray...

Ja ik weet dat je op halve kracht kan instellen (zo ver was ik al)
Maar dan rijdt dat ding nog 25km/u. Dit vind ik nog te hard voor mn zoon van 3, 5jr om te oegenen. Uiteraard laat ik hem niet alleen hiermee.

Maar wil dat ie nog zachter gaat als 50%....
Ik begrijp dat je wellicht tandwielen e.d. kan gaan vervangen maar dat vind ik een beetje ver gaan.....

Verder nog bedankt voor de tip's Puffin

Tandwielen veranderen gaat al te ver? Is gewoon het motor tandwiel eraf halen en eentje monteren met een paar tanden minder. 1 minuut werk (letterlijk) en kost je een paar euro. Kan hij wat rijden, terug de grotere erop. Dan 100 procent met klein tandwiel en daarna groot er terug op.

Daarentegen heb je wel meteen een "wheelie" machine..
of een flipper zal ik maar zeggen...

Ik weet niet of dat nou weer de bedoeling is...
maar ik ben het wel met je eens,
dat het tandwiel vervangen niet enorm veel werk is maar wel meer dan een minuut..

Ohw oke hahaha
Maar is jullie nog niet opgevallen dat ik een noob be toch ?

Maar eeh als ik er mee ga rijden wil ik wel vol gas. Dan ga je niet terplekke een tandwiel zitte veranderen.

Daarom vraag ik dus of er behalve de training modus nog een "snel" foefje is om auto nog langzamer te laten rijden.....

Kan ik er geen super zwakke/minder power gevende accu in zetten ofzo ?

(Jullie zullen wel denken , wij der alles aan doen om die troep sneller te maken en deze sukkel doet er alles aan om langzamer te laten lopen)

Je kan het percentage van 100% naar zeg even 0% brengen, dus zo snel als je zelf wilt..
althans dat is bij mij het geval, met me iphone docking (TQI),
maar als het goed is kan dat ook met de TQ zender (ik ga dat uitzoeken!).

Trouwens net even met 31t (pinion) op 90t (spur gear) gereden :D
vroom vroom! :o (video komt er aan)..

Groet, Ray...

Dat dacht ik dus al.
Die zender met iphone docking....
Daar zag ik al bij staan dat je "alles" kan instellen....

Misschien is dat de meest snelle/simpele oplossing om te switchen van snel/langzaam

Helaas enkele weken geleden de iphone van meissie verkocht ......

Iphone kopen en TQI word dan wel weer een prijzig geintje alleen om even "snel" te kunnen switchen....

Iphone kopen en TQI word dan wel weer een prijzig geintje alleen om even "snel" te kunnen switchen....
sorry dat ik wat laat ben maat..
je kan de "throttle" ook met de TQ instellen (heb ik toevallig ook).

plus dat ik het ook even online opgezocht heb ;)
wou het 100% zeker weten....

Met vriendelijke groet, Ray....

sorry dat ik wat laat ben maat..
je kan de "throttle" ook met de TQ instellen (heb ik toevallig ook).

plus dat ik het ook even online opgezocht heb ;)
wou het 100% zeker weten....

Met vriendelijke groet, Ray....

Heeey,

Ach rustig aan joh geen stresss

Dus als ik het goed begrijp kan je de wagen op training mode zetten EN los daar van ook je trottle afstellen op je TQ ?
Dus in principe kan ik dan de auto zo langzaam maken als ik wil zeg maar ?

Dat zou wel fucking ideaal zijn met mn zoons....

Zow nou he he ik heb wat besteld bij PK racing...

Het word een grave digger XL-5 brushed.

Had gelezen dat de T12 motor "snel" kapot gaan.
Ik gevraagd en werd gezegd dat het komt omdat de mensen een 8,4v accu gebruiken.
Zo drijf je de motor continu tot uiterste.

Daarom 2st nimh 7,2v 4500mah erbij genomen.

Een snellader die nimh en lipo laadt.
(als T12 wel kapot gaat komt er brushed in uiteraard vandaar)

En een wheeliebar , maar weet niet of die nodig zal zijn want de auto gaat 5-10km/u langzamer lopen vanwege de 7,2v batt....

Voorlopig zal het hard zat zijn...
Vond de 30jarige jubileum kap het mooiste , maar dit word de 1e auto dus de beschadigingen zal wel even snellen gaan als bij jullie dus ga dan geen 40 meer uitgeven voor andere kap die zo kapot is.

hoop dat ik hier goed aan heb gedaan allemaal , heb er zin in om het te laten zien aan m'n jongens ....

Je kan de motor rustig droog laten inlopen of nat maar nat moet je achteraf wel goed droog maken en wd40 erop zodat er niets roest. Lagers van de motor goed smeren achteraf en na elke paar ritten en de motor zal het al een stuk langer trekken.Onderhoud is gewoon super belangrijk ook en velen doen dat niet of te weinig en dan krijg je om de zoveel tijd de vragen van hoe het komt dat een motor, gears of rollagers e.d. stuk gaan.In het begin een gewoonte van maken dat rijden meestal ook kuisen en soms opnieuw smeren betekend en dan leeft je auto 3 keer zo lang,ze leren wat bij van techniek en hoe alles werkt, en ze blijven van de PlayStation vandaan ;)
Je zegt ook "jongens".
Dat wil dus zeggen 2 opties. Ofwel mag je alleen gaan rijden binnenkort ofwel mag je nog eens diep in de portemonaie tasten voor een 2de wagen. 1 wagen en 2 bengels gaan in de meeste gevallen niet samen, komt ruzie van ;)

Succes!

Je kan de motor rustig droog laten inlopen
Je zegt ook "jongens".
Dat wil dus zeggen 2 opties. Ofwel mag je alleen gaan rijden binnenkort ofwel mag je nog eens diep in de portemonaie tasten voor een 2de wagen. 1 wagen en 2 bengels gaan in de meeste gevallen niet samen, komt ruzie van ;)

Succes!

Heey ,

droog inlopen gaat dus ook gewoon?
en hoe moet ik me dat voorstellen? heel rustig rijden 3 batterijen lang?

Enne de "jongens" zijn pas 1 en 3 jaar oud he , die gaan nog geen ruzie maken whahaha
Wil het voor nu met de oudste zachtjes gaan proberen en oefenen.

Als je kan kiezen tussen " droog" of " nat" inlopen , zou ik de " natte" methode kiezen , waarom, ?: je gaat met deze methode op een continue toerental en met een " smering" (water) de koolborstels inslijten .
De droge methode vergt erg veel discipline mbt de gasvinger, aangezien je de auto nieuw koopt ,zal je zeker de neiging hebben om keer het gas open te draaien en te remmen,dan is het voorbij met de continuïteit en inlopen ,Iets wat met de natte methode je niet zo snel zal gebeuren.Deze motoren hebben glijlagers en geen kogellagers , dus de motor drogen en de glijbussen voorzien van olie en je bent klaar om te gaan rijden, zonder na te denken mbt het inlopen .

suc6

Heey ,

droog inlopen gaat dus ook gewoon?
en hoe moet ik me dat voorstellen? heel rustig rijden 3 batterijen lang?

Enne de "jongens" zijn pas 1 en 3 jaar oud he , die gaan nog geen ruzie maken whahaha
Wil het voor nu met de oudste zachtjes gaan proberen en oefenen.

Droog inlopen kan ook door pinion van de motor te halen, en dan met de trim net zoveel gas te geven dat de motor blijft lopen. Je zal merken dat de motor na een tijdje regelmatiger loopt, en er minder vonkvorming bij de borstels te zien is. Eventueel daarna pinion erop, wielen van de grond, en dan nog een tijdje laten inlopen, kan meteen de transmissie een beetje inlopen. En niet teveel achteruit en dan gelijk vooruit, dat vind ook een goed ingelopen motor niet leuk.

Kijk effe op youtube anders en zoek op break in brushed motor. Wordt dikwijls gedaan met gedistilleerd water, motor erin hangen en effe de gastrim op de zender een beetje open draaien. Dan geeft de motor zelf gas op een laag toerental.

Gewoon motor in een bakje water , twee penlights in serie, en laten draaien voor 15 minuten ....

Daarna goed drogen, drupje olie op de glijbussen en gaan .....

Kijk effe op youtube anders en zoek op break in brushed motor. Wordt dikwijls gedaan met gedistilleerd water, motor erin hangen en effe de gastrim op de zender een beetje open draaien. Dan geeft de motor zelf gas op een laag toerental.

bedankt voor de reactie's mannen....
Ik vind het een beetje raar dat veel mensen praten over in laten lopen met water terwijl PKracing zegt dat het onzin is en je gewoon kan gaan rijden zonder gezeur.

Als jullie zeggen dat het echt beter is wil ik het wel doen als dat echt beter is voor de motor...

Als ik het goed begrijp gaat inlopen met water als volgt:

gedestilleerd water
motor er in hangen en rustig laten rijden voor minimaal 20 minuten.
zodra klaar schoon maken met een reiniger.
daarna flink inspuiten met WD40 in alle gaatjes

Alleen zegt de een dat je in water 1 continu snelheid(langzaam) moet aanhouden.
De ander wisselt om de 3-6 minuten de snelheid.

En met welke reiniger moet ik de motor inspuiten zodra uit water?
Kan dat met gewone remmen reiniger? wat ook gebruikt word in garages?

Gewoon motor in een bakje water , twee penlights in serie, en laten draaien voor 15 minuten ....

Daarna goed drogen, drupje olie op de glijbussen en gaan .....

kan ik niet gewoon de batterijen van de auto zelf gebruiken , motortje los schroeven en zo in water hangen met plakbandje om gas hendel van zender?

glijbussen?

zag op youtube dat ze gewoon in alle gaatjes in en rond de motor vol spuiten met WD40 ???

Back