Traxxas of Tamiya??

• Topicstarter Topicstarter leopoldII
  • Startdatum Startdatum
L

leopoldII

Guest
Hello,

ik ben op zoek naar een electro rc wagen. Voor mijn zoontjes en waar ik zelf ook nog een beetje lol aan beleef. Nu twijfel ik tussen Tamiya en Traxxas. Wat zou de beste keuze zijn op vlak van kwaliteit? Van Traxxas vond ik de bandit, slash of rustler interessant. Van Tamiya zou ik eventueel een bouwdoos kunnen kopen. Mijn zoontjes zijn 7 jaar. Dus het moet wel controleerbaar zijn.

Alvast bedankt.

Als je lekker offroad wil rijden koop een rustler lekkermakkelijk oer degelijk en uit de doos meteen rijden hoppa! Tegenwoordig een 2,4G zender er bij helemaal klaar!

Sorry de 2,4 G is alleen bij de VLX de snelle uitvoering is een super ding maar een beetje snel voor een ventje van 7!

de gewone heb je al voor 180 en 210 met accu en lader voor de vlx zit je ongeeer 100 duurder maar das wel leukvoor papa

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik Traxxas net wat beter als Tamiya.... Het zit in mijn ogen net wat beter in elkaar en is wat beter van kwaliteit (plastic).

Uiteindelijk blijft het een persoonlijke keuze , maar ik zou je in de richting van een Traxxas sturen ;) Worden tegenwoordig zo compleet geleverd dat een bouwdoos er niet meer tegenop kan kwa prijs.

Koop er 2 accu's en een betere lader bij en de lol kan beginnen ;)

Volg de link voor een leuke aanbieding bij aanschaf van een traxxas : Toemen Modelbouw - Shop Detail

voordeel van de traxxas met vxl is de "trainingmode", dan gaat de auto een stuk langzamer (weet eigenlijk niet of de xl5 dat ook heeft)
dan kun je hem voor je zoontjes op training zetten en voor jezelf op normaal.

en op een tamiya kun je natuurlijk een vergelijkbare regelaar zetten met trainingmode.

Die trainingsmode is op alle Traxxas regelaars aanwezig als het goed is..... Op de EVX-2 van de Summit iig wel..

Ook een handige feature idd met 2 van die koters die ook zullen gaan sturen.

Voor kids van 7 jaar is het al snel "snel". De XL5 voldoet daarin goed. De keuze van de auto zou ik persoonlijk leggen richting Traxxas. Het model is natuurlijk een peroonlijke voorkeur, Traxxas auto,s gaan niet snel kapot. onderdelen zijn snel leverbaar. En....Als de kids wat ouder zijn is het makkelijk upgraden...:p

Ik heb hier zelf 4 (pleeg) kids in huis gehad, die ik Rc minded heb gemaakt... dus ik denk te weten waar ik over praat...

Laatst bewerkt:
Dat is er al snel aan de hand..... Bij kids ligt dat iets anders....Sommigen rennen het liefst achter de auto aan....hehehehe...Beetje lastig met een 6,5....:rolling:

Persoonlijk vind ik Traxxas net wat beter als Tamiya.... Het zit in mijn ogen net wat beter in elkaar en is wat beter van kwaliteit (plastic).

Uiteindelijk blijft het een persoonlijke keuze , maar ik zou je in de richting van een Traxxas sturen ;) Worden tegenwoordig zo compleet geleverd dat een bouwdoos er niet meer tegenop kan kwa prijs.

Koop er 2 accu's en een betere lader bij en de lol kan beginnen ;)

Volg de link voor een leuke aanbieding bij aanschaf van een traxxas : Toemen Modelbouw - Shop Detail

Ik heb veel ervaring met beide merken, en jij schrijft dat de kwaliteit van het plastic beter is, ckr weten dat ze niks voor elkaar onder doen wat kwaliteit betreft, kwa auto's bouwen loopt traxxas wel wat voor op vele merken, maar om te beginnen zullen beide merken ckr voldoen, en er zijn van beide merken onderdelen leverbaar bij de meeste hobby winkels wat ook heel belangrijk is.
En die winkel die je noemt lijkt mij niet de geschikste om te kopen, die willen alleen maar verkopen en niet meer en niet minder.
Kijk maar een bij PKRacing op de site, of eigenlijk gewoon eens een dagje uit naar Dordrecht, die hebben bijna alles op voorraad wat ze op hun site hebben, je krijgt veel info en/of uitleg. Veel sux6.

Laatst bewerkt:
Ben het zelf wel met Savage .26 picco eens. heb zelf een Tamiya FF-01, TA-03Rs en heb tijden een M-03 gehad. vind het plastic van de Traxxas auto's wel degelijker. (de fusee's van de FF-01 had ik al uitgelubberd met on-road rijden, terwijl die van m'n slash nog steeds goed zijn met off-road rijden. uiteraard heb ik meteen kogellagers in de FF-01 gezet, dit zit ook al standaard in de Slash etc. )

Er is uiteraard wel een prijsverschil tussen bijv een TT-01 of een Rustler. maar bij een TT-01 krijg je dan weer geen zender/ontvanger/servo's/regelaar. dit zit bij een trx auto wel weer bij.
dus qua prijs is er niet echt een verschil. en dan zou ik zelf toch liever voor traxxas gaan. (hoewel ik m'n Tamiya autotjes ook gewoon super vind!)

Ik heb ook zat ervaring met beide merken (heb nog een Traxxas T-maxx staan van '99) en blijf erbij dat het plastic van Traxxas gewoon beter is ... Punt...

Tamiya is leuk , maar het plastic is breekbaarder als dat van Traxxas. Met enkele Tamiya's en Traxxas wagens in m'n bezit durf ik dat met zekerheid te zeggen.

Het is sinds het ontbreken van een Nederlandse Tamiya importeur ook een stuk lastiger geworden om de parts voor een tamiya te vinden , is het niet op voorraad ben je zo weken verder...

Heb je een Traxxas en is het toevallig niet op voorraad duurt het hooguit een week voor je het hebt aangezien er een goeie Nederlandse importeur is...

De winkel heb ik alleen ff genomen omdat ze toevallig een leuke aanbieding hebben die gezien het feit dat de auto voor pa en 2 zoons wordt erg aantrekkelijk is.

Zo heeft de TS meteen 3 accu's en een snellader met een dubbele uitgang...

Voor vragen zal de TS toch weer hier terecht komen en wij kunnen hem beter helpen als de gemiddelde toonbank medewerker in welke shop dan ook....

Traxxas of tamiya

Bedankt voor de vele tips.
Het zal dus waarschijnlijk een Traxxas worden. Nu alleen nog het type kiezen. Ik zal starten met een XL-5 en dan misschien later upgraden naar een VXL. Naar welk model gaat jullie voorkeur? bandit, rustler of slash? Graag jullie mening op vlak van rijgedrag en keuze aan upgrading of assecoires.

Alvast bedankt.

Als er al verschil is in kwaliteit van het plastic is het minimaal. Zeker geen reden om een Tamiya te laten staan.

Groter verschil vind ik dat Traxxas gewoon veel aantrekkelijker geprijst/uitgerust is.

Modelkeuze is uiteindelijk een persoonlijke kwestie , wat bevalt je het meest...

Kwa rijgedrag zul je denk ik het best wegkomen met de Slash , soepele veerweg etc. ..

Upgrade's en accesoires zijn voor elke Traxxas zeeeeerrrrr goed geregeld , niet alleen Traxxas zelf maar ook genoeg andere bedrijven maken parts voor de auto's.

En een Tamiya Clodbuster ofzo?

Eentje die ik zelf ook heb gehad is de Tamiya Blackfoot. Die kan echt wel tegen een stootje!

Heb zelf ook vrij veel traxxas wagens gehad. Ik vind dan Tamiya weer fijner.. Maar ieders zijn zin natuurlijk!

En bij Tamiya bedoel ik dan onroad. Ze hebben echt zéér goede onroad wagens. maar voor offroad, go Traxxas

Back