Traxxas ofzo

Hallo allemaal. Ik heb meerdere vragen, en heb echt wel gezocht maar kan niet echt op alles een antwoord vinden.
Ik rijd al een tijdje een simpele electrowagen (goedkoopje van 70 euro). Waar ik vanaf het begin spijt van had is dat hij niet off road is.
Ik ben nu van plan om wat meer te besteden en een goede off road te bestellen (die ook wel on-road kan). Nou is mijn kennis nog niet groot (lees klein) en ik heb dus het liefst wel een wagen die gewoon klaar is.
Ik was al wel zover dat ik mijn oog op de traxxas slash heb laten vallen.
Wat me aan deze wagen bevalt is dat hij inderdaad on en offroad is. Dat hij vrij groot is. Dat hij bijna compleet is.

Kom ik bij mijn vragen:

1 Is dit een goede 'beginnerswagen'?

2 zijn CORALLY 3600HV NIMH STICK PACK(6-Cell) met Tamiya style stekker (standaard aanrader op pk site) goede accus voor de wagen of krijg ik snel spijt en kan ik beter gelijk op lipo overstappen?

3 Wat is ongeveer de snelheid die ik met deze packs kan verwachten (hij hoeft echt geen 60 te kunnen van mij).

4 Is PK racing een goede site/winkel om het te bestellen?

Mijn dank is alvast grooooot :worship:

Arthur

Hallo Neoappie,

Ik heb de slash nu 1 week, en ik kan hem je sterk aanbevelen.
Zoals je in het slash topic al gelezen hebt is het een erg stevige auto, die wel een paar klappen aan kan.
De bijgeleverde motor is goed om mee te beginnen, je kunt later altijd nog een snellere motor erin zetten.
Het bochten werk met deze auto is wel een punt om bij op te letten, zeker als je onroad rijd, hij gaat dan vrij snel over de kop.

De accu's op de site van pkracing heeft mijn pa ook, en hij is er zeer tevreden over.
Wat betreft de lipo's, je kunt een lader aanschaffen die zowel de gewone packs kunnen laden en lipo's, je kunt daarna nog altijd overgaan door gewoon een lipo te kopen.

De snelheid is best wel hoog voor een out of the box auto, vind ik dan.

Ik heb nooit problemen gehad met pkracing.

mvgr tim

Hallo Neoappie,

Ik heb de slash nu 1 week, .........voor een out of the box auto, vind ik dan.

Ik heb nooit problemen gehad met pkracing.

mvgr tim

Das een goede tip ja van die lader. Die ga ik zeker gebruiken. Heb je ook enig idee van de power van die accus die je pa gebruikt? De auto die ik nu heb haalt 23 km/h net denk ik. Ik wil wel iets meer snelheid natuurlijk.

met die packs haal je zeker weten meer dan 23 km/h, met andere packs ook hoor.
Ik schat tussen de 30 en 40 km/h in

Ik heb dezelfde combi. Een Slash en 3600 (Intellect) cellen. Gaat prima. Acceptabele rijtijd en mooie snelheid. Er wordt een grotere pinion (motortandwiel) meegeleverd. Dus je kan de snelheid nog verhogen, maar je acceleratie wordt lager. Ik heb er wel Corally stekkers opzitten. De auto is in principe RTR, maar ik heb er mijn eigen zender en ontvanger voor ingebruik genomen.

Vergeet niet dat het een off-road auto is. Het gaat dus om snel over slecht terrein te komen. Maar niet om bloedsnel op de weg te rijden.

Laatst bewerkt:
Oke nou klinkt goed allemaal. Thanks Defty. Zijn er nog meer mensen met ervaringen?

ik rijd ook met een slash. het is mijn eerste auto. ik vind het een gave bak, prima om mee te beginnen.
het is wel een echte off-road. maar het kan ook on-road. je moet dan wel de boel wat stijver afstellen met de veren..
ik rijd nu met een 8000mah lipo een dik uur lang.
heb er sinds kort een brushless motor en regelaar in zitten voor 9 tientjes en hij gaat als de brandweer. 60km/h zo ongeveer..

ik heb em nu 2 maandjes ongeveer. en door gebrek aan ervaring gebeurd er zo nu en dan nog wel eens iets ongecontroleerd zeg maar. maar nog steeds niets afgebroken of kapot,

ik moet zeggen dat de auto aardig hufterproof is..

edit: 90=9

Laatst bewerkt:
heb er sinds kort een brushless motor en regelaar in zitten voor 90 tientjes en hij gaat als de brandweer. 60km/h zo ongeveer..
90 * 10 = 900 euro :o dat ding moet dan wel echt vliegen!

De Slash is standaard een leuke en erg sterke wagen. Ik heb zelf voor de Rustler (VXL) gekozen omdat deze beter op de weg kan rijden en minder snel omvalt dan een Slash. Bovendien vond ik de Rustler er wat stoerder / ruiger uitzien. Daarnaast is ook de Rustler een erg sterke wagen waarmee goed te bashen valt. Beide auto's zullen geen miskoop zijn.

Laatst bewerkt:
Ikzelf zou ook voor de rustler gaan aangezien deze wat kleiner is en toch de zelfde snelheid heeft. Ook vind ik hem een stuk mooier dan de slash

Back