Traxxas ophangingsvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een gebruikte Traxxas Slash 2WD opgehaald. Aangezien deze wat gebruiksschade heeft en een beetje vreemd op zijn poten staat, wil ik jullie graag om advies vragen.
Aan de onderkant bevindt zich wat schuifschade en zijn alle schroefjes verroest. Is het raadzaam om dit te vervangen of kan ik die beter gewoon laten zitten?

De auto zakt niet mooi door zijn veren. Daarbij lijkt het of de schokbrekers niet veel doen (tenminste niet allemaal). Als ik bijvoorbeeld een wiel indruk, blijft dit nagenoeg op dezelfde stand hangen. Zou dit aan de veren liggen of zitten de schokbrekers vast?
Ik doe er wat foto's bij, zodat jullie de algehele staat van de auto kunnen zien en mogelijk de problemen kunnen inschatten of in een perspectief kunnen plaatsen.

Groeten,
Mischa

vraag maar in het slash topic , hier hoef je geen nieuw topic voor te openen.

edit : nu ik de foto's zie wil ik toch wel hier reageren ,

1ste indruk : HOLYZ CRAP.
thats kinda veel roest , die heeft em nooit schoongemaakt na het rijden (in VEEL water , het zou best kunnen zijn dat ie een nachtje onder water heeft doorgebracht als je het zo ziet) , je zult al het roest moeten inspuiten met wd40 (behalve de motor , die is hopeloos en als je die gaat inspuiten bijt de wd40 in de koolborstels en kan je het helemaal vergeten)

over de shocks , dat weet ik niet , ik denk dat je zoiezo de olie moet vervangen als ik de staat van de auto zo zie en denk aan wat die allemaal heeft moeten doorstaan.

edit 2 : ik zie het al , die heeft veel op het strand gereden (dat zie je aan het zand) , zout water corroseerd als de **************.

Laatst bewerkt:
Aha, ik wilde het slash topic al niet verstoren....

Verplaatst ik de info even. Bedankt voor de tip !!

Groeten,
Mischa

Die wagen ziet eruit .. Precies in de sneeuw liggen spelen waar gestrooid werd of aan de kust wezen rijden.

Veringen uit elkaar halen en opnieuw uitkuisen en vullen met olie.

je voorste dempers zou ik even uit elkaar halen . zo op de foto lijkt het net of er met vol gewicht op de auto gedrukt word, wat dus niet het geval is. en er wat preload spacers opzetten

zo te zien zou ik ook elk schroefje en turnbuckle vervangen wat alles is echt verroest

motor zou ik vervangen

je hingepins heel goed checken of die niet krom/vies en verroest zijn. ( metalen pennen waarmee je draagarmen aan het chassis vast zitten )

Veroest is het zeker, het is toch denk ik niet een slecht probleem om die te vervangen. Ik denk dat je schokdempers wel goed werken maar de as die door je draagarm heen gaat veroest is, waardoor het op en neer gaan van je draagarm lastig gaat. Je kan even proberen om je schokdempers los te halen en kijken als je de draag-arm omhoog drukt dat die uitzichzelf terug moet vallen naar beneden(zonder de schokdemper er op). Als het stroef gaat zou je het uitelkaar moeten halen en schoonmaken.

hallo
ik heb een bandit voor een verbouwproject gekocht,
en bij de mijne waren ook alle schroefjes geroest,
heb de hele auto gestript en bij gereedschapszaak rvs verzonken schroefjes/boutjes gehaald,
de mijne heeft denk ik op t strand/in zee gereden,
neen voor mij geen gebruikt spul meer,of ik moet t ophalen en ter plekke bekijken,
nu mn porsche 959 dakar bodie erop pas zien te maken,
nee niet de tamiya bodie,maar ballistic brushless op www.tamiyaclub.com
mvg markioo

Hm, toch vreemd dat ineens de advertentie verwijderd is, terwijl andere advertenties die verkocht zijn nog gewoon in dit mooie forum staan. De verkoper reageert ook niet meer op vragen via mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back