Traxxas power cell

Hallo, ik heb een traxxas power cell met bij behorende lader gekocht. Maar nu vraag ik me af hoelang het duurt voordat die opgeladen is ongeveer? Als ik de lader in het stopcontact doet blijft die na 16 nog steeds rood. De accu word op de duur wel warm na 12 uur ofzo.

Hoop dat iemand er ervaring mee heeft...

Groetjes Roy

hoi roy, ik weet niet of het lampje wel uit gaar, maar de Traxxas power cell = 1200Mah.
de bijgeleverde lader geeft 200Mah , dus 1200 / 200 = 6 uur laden
dus dat hij na 12 uur wat warm wordt lijkt me niet echt vreemd

succes verder

ja hij gaat echt niet uit, heb het nog in de winkel gevraagd, moest er heen voor wat anders. maar hij kan de accu niet overladen dus maakt niet uit hoelang die er aan zit maar 12 uur is meer als zat. :)

Denk dat het een druppellader is...
dus dat hij gewoon lekker rustig blijft doorladen met een heel laag amperage.

Gaat het lampje uit als je de accu van de lader los maakt maar de lader in het stopcontact laat zitten?

Ja op de lader staat 10,5V en 350 Mah. En het is een 3000 Mah. Ben even aan het zoeken naar een snellader. Heb er 1 bij conrad gezien een Voltcraft 230V snellader 2A. Is voor 5 tot 8 cellen en instelbaar van 1 tot 2 Ampere en zit een delta piek op voor 20 euries :D Het is ook maar voor tijdelijk want heb lipo's besteld met een Imax lader. maar die lipo's waren niet op voorraad dus moet even wachten. En wil natuurlijk wel effe rijden :)

Laatst bewerkt:
Back