Traxxas Rustler 4x4 of Traxxas E-Revo 2.0

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Roger Zambon, 12 apr 2019.

  1. Roger Zambon

    Roger Zambon

    Lid geworden:
    12 apr 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Limburg
    Hallo lotgenoten,
    Ik ben nu ruim een jaar in het bezit van een Traxxas Rustler VXL maar wil graag een 2e auto erbij.
    Nu had ik mijn oog laten vallen op een Traxxas E-Revo 2.0. Maar nadat ik me hierin meer verdiept heb kom ik allerlei structurele problemen tegen met de schokdempers en ophanging (bij het maken van jumps en rijden op ruig terrein). Mij lijkt dat deze auto daar juist voor bedoeld zou moeten zijn. Ik wil een auto om mee te rijden en niet om de 10 minuten eraan te moeten sleutelen. Ik ben een beetje huiverig geworden door deze problemen. Er zijn wel een aantal upgrades door te voeren waardoor het probleem minder wordt maar niet verwdijnt.
    Dus zat ik te twijfelen of het misschien een betere keuze zou zijn om een Traxxas Rustler 4x4 te kopen. Hier lees ik veel minder problemen over. Een ander merk vind ik geen optie daar ik de onderdelen beschikbaarheid van Traxxas super goed vind. Je kunt het onderhand op elke hoek van de straat kopen.

    Wat is jullie ervaring met deze twee modellen en welke zouden jullie adviseren?

    Alvast bedankt voor jullie reactie.

    Gr. Roger
     
  2. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Hallo,
    Wat mij betreft is de e-revo een onding om heel eerlijk te zijn, het enige wat er goed aan is is wat alle traxxas auto's sowieso hebben en dat is een goede verkrijgbaarheid van onderdelen, en afhankelijk van wat je prioriteiten zijn kan de verkrijgbaarheid van onderdelen erg waardevol zijn valt niet te onderschatten en de motor/esc combo die er in zit is ook vrij goed.
    Wat de auto zelf aangaat ben ik echter behoorlijk negatief geweest altijd.

    Als je ziet hoe hij op alle plaatjes er op staat en hoe de meeste eigenaren hem afgeveerd hebben staat hij bijna hetzelfde op zijn poten als een truggy.
    Als je echt een monstertruck wilt kijk dan naar een savage flux of een losi lst (een van de verschillende types)
    Dat zijn tenmiste echte monstertrucks.
    Dan weer terugkomend op het feit dat die erevos allemaal zo laag staan kunnen en daardoor net zo veel of ver komen in grof terrein als een truggy, en dat is normaal waar een monstertruck in het voordeel moet zijn. Enige wat er dan nog overblijft is backflips ofzo.
    Die truggys zijn in de regel van veel betere materialen gemaakt.
    De aandrijflijn, die bij de erevo in alle eerlijkheid gewoon echt BAGGER is zeker voor fatsoenlijke 1/8 maatstaven.
    De ophanging/vering en de afstelmogelijkheden daarvan zijn bij half redelijke truggys zijn veel beter.
    En meestal is het ook nog wat mooi materiaal ook, beetje metaal enzo ipv een groot stuk plastic zoals de revo.
    Die truggys zullen stuk voor stuk beter rijden omdat het gewicht veel gunstiger geplaatst zit, en bij de meesten heb je ook maar 1 accu ipv twee van die zijkant bakken met accus wat mij ook niet aan staat.
    Sommige dingen die ik hier heb neergeschreven zijn opinie of persoonlijk, maar dat van de aandrijflijn bijvoorbeeld is gewoon een keihard feit.

    Simpel opgesomd, een fatsoenlijke 1/8 truggy is in alles beter behalve wellicht backflips en de verkrijgbaarheid van onderdelen, en als je een echte monstertruck wilt kun je beter een heel andere auto halen.

    De rustler is juist een van de beste al dan niet de beste auto die traxxas heeft kwa/prijs kwaliteit verhouding en algehele degelijkheid, en heb er zelf ook met plezier eentje gehad.
    Als je een echte 1/8 truggy wilt kijk dan eens naar auto┬┤s van echt mooie merken, tekno mugen etc.
    En voor een echte 1/8 monstertruck dus naar een savage of losi lst serie.
    Veel succes met de keuze.

    Groeten
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2019
  3. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Steenwijk
    Gedeeltelijk ben ik het wel eens met @Auto-G
    Niet alles op de Revo is even goed uitgevoerd, de aandrijflijn is bij de 2.0 wel stukken beter en sterker.

    Ik rijd al jaren op 2S en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Gelukkig niet, want sleutelen is een drama op de Revo.

    Dit schijnt beter en sneller te gaan op de 2.0 maar hier heb ik geen hands-on ervaring mee :)

    XRAY heeft ook een hele leuke Truggy, dit is een kit dus zelf bouwen en vrije keus voor je elektronica. Ietsje duurder uiteindelijk maar qua sleutelplezier veel en veel beter dan Traxxas.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2019
  4. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Steenwijk
    sorry dubbelpost ...
     
  5. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Ben geheel voorbij gegaan aan het '2.0' en ben niet bekend met eventuele upgrades en verbeteringen die er zijn geweest.
    Ben alleen bekend met de vorige en daarop is mijn verhaal dus ook gebaseerd.
    Mijn verhaal was ook wel erg hard en zaten wat zware termen of uitspraken in.
    Het is echt geen prul ofzo, maar dat een leuke truggy in eigenlijk alles beter is blijf ik vooralsnog wel een beetje in geloven maar weet dus niet in hoeverre het verbeterd is.

    Als ik er naar kijk heb even een van de bekende rc zaken opgezocht 850 euro.. wel met een paar lipos er bij.
    Nou daarvoor heb je dus ook een hele knappe truggy, dus ik zou het dan wel goed bekijken en er eens over nadenken.
    Maar als er echt dingen verbeterd zijn dan kan dat een stuk schelen.
    En tegen de beschikbaarheid van de onderdelen kan nogmaals niets op natuurlijk!
    Fijne pasen!
    Grts
     
  6. Nieuwkoop123

    Nieuwkoop123

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Nieuwkoop
    Vraagje,
    Ik heb afgelopen week een traxxas rustler vxl 2 wd gebruikt aangeschaft en het volgende probleem doet zich voort: na 30 seconden rijden op een 5200 mah 3s lipo 40c stopt de auto ermee en rijd nog maar stapvoets. Als ik deze dan aan en uit doe is het probleem verholpen. Heeft iemand tips? Alvast bedankt!
     
  7. remco54

    remco54

    Lid geworden:
    24 sep 2013
    Berichten:
    188
    Locatie:
    nieuwegein (vreeswijk)
    Gaat dan ook een rood lampje op je regelaar branden dan is de auto lipo beveiliging geactiveerd.
    Is wel zeker je lipo volledig gebalanceert opgeladen?
     
  8. KE96

    KE96

    Lid geworden:
    30 apr 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Purmerend
    Als ik jouw verhaal zo lees dan zou ik in jou geval voor de Rustler 4x4 gaan, lijkt me een veel mooier model om mee te sleutelen en in aanschaf nog eens goedkoper ook. Echter zie ik dat je ook op zoek bent naar een robuuste auto. Hoewel het wel een ander merk is, is een auto uit de Arrma reeks misschien niet wat voor je? Ik zelf bezit drie voortuigen van dit merk en ben er erg over te spreken.
     

Deel Deze Pagina