Traxxas Rustler 4x4 VXL

Goedemiddag,

Na een jaar de Rustler in bezit te hebben heb ik al aardig wat spur gears versleten. Nu heb ik online wat gekeken en kwam ik een Center Differential tegen. Heeft iemand hier ervaring mee, of tips om het hoge slijtage aan spur gears te verlagen?

Gr Marco
 
Heb je niet toevallig een Tamiya pinion? Ik weet even niet wat voor pitch tandwielen Traxxas kent maar de algemene 48 pitch tandwielen lijken op de moduul-0.6 van Tamiya. Ze lijken prima in elkaar te vallen maar het geeft een snelle slijtage.

Verder moet je ook kijken of er geen lagers bij de motor en je spur-as versleten zijn, speling is killing voor tandwielen.

Als 3e kan hitte een rol spelenveel hitte vanuit de motor kan via de metalen pinion de tanden van de plastic spur zacht maken.

Verder kan tandwielen sowieso snel kapot als je veel jumpt en met vol gas of vol rem land.
 
Heb je niet toevallig een Tamiya pinion? Ik weet even niet wat voor pitch tandwielen Traxxas kent maar de algemene 48 pitch tandwielen lijken op de moduul-0.6 van Tamiya. Ze lijken prima in elkaar te vallen maar het geeft een snelle slijtage.

Verder moet je ook kijken of er geen lagers bij de motor en je spur-as versleten zijn, speling is killing voor tandwielen.

Als 3e kan hitte een rol spelenveel hitte vanuit de motor kan via de metalen pinion de tanden van de plastic spur zacht maken.

Verder kan tandwielen sowieso snel kapot als je veel jumpt en met vol gas of vol rem land.

Hi,

Er zit een standaard pionio op vanuit de fabriek. De rest qua techniek in de auto is op orde. Ik ben enkel van mening dat de kracht die de motor levert, te veel is. En misschien helpt dan de center differentieel.
 
je kan ook het tandwiel op de motor verkleinen, krijgt de aandrijflijn ook minder kracht voor de tandjes
 
Back
Top