Traxxas Rustler VXL + 1/16 Grave Digger

Hallo iedereen, ben nieuw hier op het forum. Toen onze zoon in oktober dit jaar 7 werd hebben we hem een Traxxas Grave Digger kado gedaan. Zo een complete set met rugzak, simpele zender, accuutje en traaglader. Eindelijk een autootje waar je onderdelen van kan kopen als er iets stuk is.
Een week later heb ik dan een snellader gekocht van LRP in een pakket met nog 2 1300mAh NiMh 7,2V YellowRC accu's. Dan duurt dat kereltje z'n plezier toch wat langer. Tot nu toe kan 'ie aardig overweg met dat kleine monstertje:p

Ikzelf heb een tijdje een FG Baja gehad, bigscale op benzine dus. Door omstandigheden heb ik deze snel weer verkocht.

Sinds gisteren ben ik echter eigenaar geworden van een nieuwe Traxxas Rustler VXL. Zender is de laatste TQi. Deze set heb ik gekocht icm 2 extra accu's. Standaard 7-cel Traxxas 3000 mAh 8,4V accu + LRP 7-cel 3000 mAh 8,4V + EP 7-cel 4600 mAh.

Dat kleine Grave Diggertje gaat aardig vooruit voor zo'n klein ding. Maar die Rustler....... jeeeeeeeezes wat is dat zeg:eek:

Beide wagens heb ik voorzien van een wheelie bar, echt wel nodig.

Kan ik eindelijk samen met m'n kanjer van 7 gaan crossen en bashen. Yessssssssss;)

Hopelijk leer ik veel bij op dit forum.

Greeeeeeeeetz Dave

Haha, van het een komt het ander...
Dus weer besmet met het virus.
Maar das geinig ;) traxxas familie!
Veel succes met de autos!

Daan

Hallo iedereen, ben nieuw hier op het forum. Toen onze zoon in oktober dit jaar 7 werd hebben we hem een Traxxas Grave Digger kado gedaan. Zo een complete set met rugzak, simpele zender, accuutje en traaglader. Eindelijk een autootje waar je onderdelen van kan kopen als er iets stuk is.
Een week later heb ik dan een snellader gekocht van LRP in een pakket met nog 2 1300mAh NiMh 7,2V YellowRC accu's. Dan duurt dat kereltje z'n plezier toch wat langer. Tot nu toe kan 'ie aardig overweg met dat kleine monstertje:p

Ikzelf heb een tijdje een FG Baja gehad, bigscale op benzine dus. Door omstandigheden heb ik deze snel weer verkocht.

Sinds gisteren ben ik echter eigenaar geworden van een nieuwe Traxxas Rustler VXL. Zender is de laatste TQi. Deze set heb ik gekocht icm 2 extra accu's. Standaard 7-cel Traxxas 3000 mAh 8,4V accu + LRP 7-cel 3000 mAh 8,4V + EP 7-cel 4600 mAh.

Dat kleine Grave Diggertje gaat aardig vooruit voor zo'n klein ding. Maar die Rustler....... jeeeeeeeezes wat is dat zeg:eek:

Beide wagens heb ik voorzien van een wheelie bar, echt wel nodig.

Kan ik eindelijk samen met m'n kanjer van 7 gaan crossen en bashen. Yessssssssss;)

Hopelijk leer ik veel bij op dit forum.

Greeeeeeeeetz Dave

Beste Noahfem,

Je krijgt zeker geen spijt van de wagens. Ik heb zelf 2 Rustler VXL's waar ik veel plezier van heb.

Groeten,

Dennis.

De Rustler is stock, de grave digger is reeds voorzien van RPM front upper- en lower arms. Accidentje gedaan...
En in september dit jaar gaan we naar de echte monster trucks zien in Arnhem 8-O

Als ik jouw was zou ik voor de rustler ook een rpm bumper kopen... Die van een slash zit er bij mij op. Die is breder en dan kun je een stoeprand oprijden.

Goh ja, ik weet het. Heb getwijfeld in het begin om deze al dan niet te nemen, ma vind dat echt geen zicht... ik weet dat je een hoop ellende kan vermijden op die manier ma vind het echt niet mooi...

Heb je mss een foto van jouw rustler met bumper want heb enkel rpm bumper bekeken die specifiek voor de rustler bedoeld is.

Goh ja, ik weet het. Heb getwijfeld in het begin om deze al dan niet te nemen, ma vind dat echt geen zicht... ik weet dat je een hoop ellende kan vermijden op die manier ma vind het echt niet mooi...

Heb je mss een foto van jouw rustler met bumper want heb enkel rpm bumper bekeken die specifiek voor de rustler bedoeld is.

full
full
full
deze past net zo goed als die voor de stampede of rustler.

Hij staat op de foto's op monstertruck banden van een grave digger 1:10

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch niet echt mijn smaak...sorry hoor ;-)

Gisteren erachter gekomen dat m'n shocktower achteraan gescheurd is:( Meteen ook maar 1tje besteld van rpm ;)

Ow, haha! Tja ieder zijn ding. Ik vind het wel fijn als de auto wat hoger staat en ik had deze banden van gpz decoy overgenomen. Ook stampede trenchers heb ik, die zijn super fijn voor meerdere ondergronden.

Voila, de rpm shocktower achteraan zit erop alsook een rpm gearcover. Volledig afgesloten in tegenstelling tot de originele van Traxxas;)

Monster Jam Arnhem was GE WEL DIG !!!! De kleine, ondertussen 8 geworden, is met alle drivers op de foto gegaan en heeft alle handtekeningen verzameld. Echt super! Traxxas was ook aanwezig met de nodige Monster trucks.

Ondertussen bij Grave Digger 2 aandrijfassen vervangen want deze waren doorgedraaid. Ook tandwiel vernieuwd want motor was ietsje losgekomen...resultaat...tandwiel was gebit kwijt ;-)

Bij de Rustler VXL zijn de aandrijfassen ook aan vervanging toe want deze zijn deftig aan het verslijten... Weet alleen niet goed wat de beste optie is: oem plastic, staal van Traxxas (behoorlijk prijzig want 80€), GPM of Integy (rond de 30€)

Caster blocks en Steering blocks zijn reeds vervangen door groen alu van Traxxas.

Tot de volgende!

zolang je op nimh's rijd zou ik het gewoon op stock plastic houden.
Misschien zo nu en dan even loshalen en schoon blazen.

ik heb op mijn rustler vxl ook stalen assen gezet.
van gpm bij toemen.nl
kosten maar 32 euro en heb ze tot nu toe niet kapot gekregen.

Back