Traxxas Rustler VXL of Arrma Vorteks BLX

Discussie in 'Electro offroad' gestart door EM71, 9 aug 2014.

  1. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Probleem is dat die losi en xray chassis het niet krom gaat bij mij. Hoog uit een diepe kras.
    Dus een gebroken, waarbij je niet meer kan rijden en paar tientjes kost of een diepd kras waarbij je nog verder kan rijden en niks kost. Wat heb jij liever?
     
  2. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    je had het chassis van mn axial exo moeten zien, een en al krassen, maar nogsteeds kaarsrecht. Dus een alu chassis hoef je niet zo snel te vervangen. daarnaast zit de constructie van 1;8 stijl auto's zo in elkaar dat je een chassis heel moeilijk krom krijgt door de chassisbraces. De chassis die je wel vaak krom ziet gaan zijn gegoten aluminium chassisen. Maar de merken die dat gebruiken staan vaak ook bekend om mindere kwaliteit
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Op zich wel interessant, maar de vraag blijft, heeft een beginner een auto nodig die de meest gruwelijke klappen kan weerstaan, of kan hij of zij ook plezier hebben met een iets minder degelijke auto? En wat ik me ook af begin te vragen, of de topic starter nog wel mee leest, en misschien zelfs inmiddels wel een Traxxas auto heeft gekocht, maar dat niet durft te vertellen, vanwege de weerstand die het merk hier en daar opwekt. ;-)
     
  4. Banana

    Banana

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Rotterdam
    t is een feit dat traxxas onderdelen geen drol kosten
    een andere feit is dat ik zelf nog nooit een diff kapot heb gehad bij mijn rustler, en wel een aantal keer bij mijn blitz en e-firestorm.
     
  5. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ik denk juist voor beginner is het van belang dat de auto extra stevig is. Want een beginner landt minder vaak goed dan een gevorderde rijder. Ook heeft een beginner meer kans dat die een stoep of paal raakt dan een gevorderde.
     
  6. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    Bulkhead:
    traxxas: Bulkhead front black - TRX2530
    Associated:Associated AS9563 - Front Bulkhead

    Steering blocks:
    traxxas:Steering Blocks - TRX3736
    Associated:Associated AS9581 - Steering Block - Trailing (left & right)

    Topdeck:
    traxxas:TRX3723A
    Associated:Associated AS9566 - Top Plate

    Well, it looks like associated gave even less shit about it ;)

    Oh jongens toch, wat blijft het toch leuk om zo'n argument keihard onderuit te halen :rolling:
     
  7. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Je hebt gelijk,is inderdaad leuk.

    Je vergelijkt een nederlandse (duurdere) shop met een shop daarbuiten die vaak goedkoper zijn.
    Niet echt eerlijk denk ik maar...Kan ik ook...

    Moet je al deze onderdelen voor jouw wagen maar eens zoeken in een nederlandse shop en optellen tegenover deze prijs...

    Traxxas 1/10 Bandit XL-5 Chassis, Shock Towers, Bumper & Skids - Bandit XL-5 - Traxxas

    Het mag dan wel over een rustler gaan hier maar iedereen weet dat die hetzelfde chassis deelt met de bandit.

    Vindt het verder een nutteloze discussie,de TS moet maar zien wat hij doet met al deze info.
    Misschien is het beter om nu maar terug vriendjes te worden...
     
  8. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    dat is bewust gedaan omdat er ook traxxas aanbevolen wordt door de verkrijgbaarheid in Nl.
    het feit dat de onderdelen goedkoop zijn, zal zeker waar zijn. Maar niet in Nl.

    even offtopic:
    dat dollar hobby in die link, bestel jij daar? de prijzen laten me denken dat het doorgestoken kaart is?
     
  9. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik bestel daar zeker,momenteel onderdelen onderweg van daar.
    Meerdere mensen hier op het forum bestellen daar bij mijn weten.
    Ze halen de nieuwe wagens uit elkaar en kunnen zo goedkoper zijn.
     
  10. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ja het is een chop shop. Zo heb je op ebay ook jennysRC en RCwaffle. Ook van die zeer voordelige chop shops.
    Hou wel in gedachte dat je daar niks in originele verpakking krijgt, alles komt van een complete auto af.
     
  11. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Het dient natuurlijk om mijn auto weer compleet te maken dus aan de verpakking heb ik eigenlijk niets :D
    Zou beter iedereen doen, maakt de afvalberg kleiner en bespaard mij de moeite om het uit de verpakking te halen en te sorteren. Natuurlijk zit ik nu weer met de verzenddoos maar daar kan dan wel mijn oud papier in :p
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Ja, en nee. Als beginner zou je de raad moeten hebben gekregen om een open plek te nemen voor de eerste keren rijden. Dus zonder "overstekende paaltjes" etc. Een beginnend vlieger gaat toch ook niet vlak bij een bomenrij zijn eerste vlucht maken, of een zeiler die het eerst zijn RC zeilboot te water laat, met aflandige wind, en overal veel riet om lekker in verstrikt te raken. Of bij 1:1 auto;s, je eerste rijles in centrum Amsterdam.

    Maar in de praktijk gaat het vaak anders, even op de straat voor het huis, "oh, dat ding gaat toch wel erg snel zeg!" en boem!

    Maar dan is de vraag wel, ben je dan beter af met een duurdere auto, waarbij je minder snel wat breekt, of mag je toch aannemen dat je na een paar keer die stoep wel weet te ontwijken? En hoeveel mensen blijven met hun eerste auto rijden? Vaak neem je daarna toch wel een betere, of ander type, omdat je liever meer naar onroad wil, of wat anders. Of misschien wel helemaal niet verder gaat met rijden, omdat het toch niet is wat je dacht. Dan is een eenvoudige beginnersauto, die misschien niet zo goed als onbreekbaar is, toch een betere keuze. En welk merk daar dan op zal staan, dat is minder van belang, denk ik.
     
  13. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Klopt helemaal wat je zegt.
    Alleen traxxas is geen goedkoop merk en een losi is ook geen duur merk.
    Iedereen die zegt dat traxxas een goede beginners auto is, begrijp ik dus totaal niet. Ze zijn net zo duur als een wedstrijd auto, ze zijn stuk lastiger om aan te sleutelen dan een bodemplaat 3 diffs model. Ze rijden belabberd en ze gaan snel kapot.
    Dus waarom adviseren mensen dan een moeilijk rijdende, moeilijk sleutelende en snel kapotte auto aan aan een beginner?
     
  14. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Hmmm, ik dacht toch even dat een e-revo 1/8 was... ja, die is misschien door jou gemold, maar de 1/10 2wd modellen doen het goed op de markt, zijn niet duur qua onderdelen en zijn stevig genoeg voor veel plezier.

    Heb je ooit een rustler gehad?

    Nee, maar zijn de losi onderdelen overal verkrijgbaar? En is deze ook makkelijker te onderhouden?
     
  15. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Wat heb je aan ovral onderdelen als ik in 3 jaar met een losi alleen 1 draagarm en 1 shock tower kapot maak?

    Heb je ooit een 3 diff op een modemplaat model gehad? Met 4 schroeven kan je al een diff los halen. Dat zijn de modellen waarbij verweg de simpelst te onderhouden en sleutelen zijn. Alles zit overzichtelijk op een platte bodem plaat, bijna overal kan je bij zonder iets extras los te hoeven maken.
     
  16. Banana

    Banana

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Rotterdam
    @ Anthem:

    even offtopic, maar levert dollarhobbyz een beetje snel of moet je soms langer dan een maand wachten voor je bestellingen?
     
  17. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    als je ook de rest van het topic doorleest banaan *zucht*
    dan ook voor steven, wat heb je aan overal onderdelen als ze in jouw land peperduur zijn? en idd wat wen zegt als je niks breekt, hoef je de onderdelen ook niet binnen handbereik te hebben... daarnaast heb ik mn onderdelen soms sneller uit het Verenigd koninkrijk dan hier uit Nederland.
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Normaal een weekje of 3 maar denk wel dat je eens uitschieters kan hebben.
    Liquid Rc levert dan weer bijna altijd binnen de 5 werkdagen, onderdelen zijn daar iets duurder (maar goedkoper dan hier) maar je betaald dan wel altijd 1 dollar verzenden.Bij dollarhobbyz is verzenden duurder naargelang de grootte van de bestelling dus soms is het vergelijken wat nu goedkoper is. Maar zijn wel alle 2 websites waar ik zeer tevreden over ben.
     

Deel Deze Pagina