Traxxas Rustler VXL rijtijd met LiPo 2S

Vooropgesteld, ik ben een beginnende RC gebruiker. Ik heb gekozen voor de Rustler VXL met een Maxxtrax setje: lader 680 + 2 stuks LiPo 2S 4000Mah.
Bij zowel de bijgeleverde accu als de LiPo is de rijtijd (oof-road) niet langer dan slechts 5 minuten. Ik heb ze nu 3 x opgeladen maar kom niet verder dan hooguit een minuut of 5. Dit lijkt me niet normaal. Wie kan mij adviseren??

Hoe bedoel je? Volgens de manual houd je het knopje 10 sec ingedrukt dan hoor je een toontje en gaat het ledje groen branden...

Als je de accu laad, hoeveel mAh gaat er dan weer in? Je hebt een lader waarop je dat kunt aflezen......

Als dat niet eens in de buurt van de gestelde 4000mAh komt zal je eens een volle accu op de lader moeten ontladen om te kijken hoeveel er dan uit komt.

Dan moet je voldoende inzicht hebben gekregen waarin het kan zitten.

hoi ,
bij mij brand het ledje rood en ik gerbuik dezelfde accu's van hetzelfde merk als jou .
ik heb dat ook een keer gehad maar toen was de accu gewoon op en kon ik m weg gooien :P

Luuk, dat klopt idd. Maar bij gebruik van LiPo's moet het LEDje op de regelaar altijd groen branden ipv rood. Ik vind het alleen heel vreemd dat ik zowel bij de NiMh als de LiPo zo'n korte rijtijd heb

Het vreemde is dat ik dit, bij m'n eerste Rustler VXL van zo'n 2,5 jaar geleden, ook had met een 2S-LiPo en een Velineon-setje. Deze Rustler VXL heb ik ook niet zo lang gehad (inmiddels weer een poos in het bezit van 2 andere VXL's). Bij deze 2 heb ik totaal geen problemen en deze rijden ook super. Waar het aan gelegen heeft kon niemand mij toentertijd vertellen. Ik rijdt nu echter met 3S-LiPo's, maar met een 2S heb ik ook nog een behoorlijke rijtijd.

Groeten,

Dennis.

De vxl setjes zijn niet echt betrouwbaar met name de lvc van de esc , wat je kan doen is even de spanning van de lipo meten als de auto er mee stopt , het kan zijn dat de lvc veel te vroeg ingrijpt , of dat de lipo te snel inkakt onder belasting , probleem is wel dat je snel na het stoppen gelijk moet meten, omdat ander de spanning weer omhoog gaat bij geen belasting .

Als er zo weinig met laden ingaat , neig ik te zeggen dat het aan de lvc ligt, beste even terug naar de winkel en , of een andere lipo proberen of een andere esc .

Suc6

Tip: vul even je woonplaats in, misschien woont er forumlid in buurt , die je kan helpen .....

Dat is erg afhankelijk van de hoeveelheid cellen die je LiPo bevat. Ik schat dat ik met een 3S zeker wel een 30-35 minuten vol kan gassen.

Dat is erg afhankelijk van de hoeveelheid cellen die je LiPo bevat. Ik schat dat ik met een 3S zeker wel een 30-35 minuten vol kan gassen.

ehh hoeveel cellen ?En met een 3S op een vxl setje vol kan gassen ?
dat houdt de VXL set , met name de motor niet lang vol , een 2S lipo kan je vaak langer rijden dan een 3S , zonder echt problemen te krijgen met warmte e.d.

met name de capaciteit van de gebruikte accu bepaalt de rijtijd , maar is afhankelijk van een aantal factoren :

-.accu? Lipo of Nimh
-, gasvingertje : constant volgas rijden of rijden remmen , rijden , remmen ect
-, capaciteit : 3000Mah geeft een kortere rijtijd dan bv 5000Mah
-, staat van de accu, een accu van een jaar heeft een lagere capaciteit dan een nieuwe.
-, C waarde accu , een 30C 3000mah geeft 90A af , een 40C 3000Mah geeft 120A af .

zeker bij de velineon zou ik geen 3S gebruiken , dit ivm de warmte ontwikkeling bij verkeerde gearing en kans op demagnetiseren rotor erg dicht om de hoek ligt , daarbij heb je zeker een tempgun nodig om de temperatuur goed in de gaten te houden ...

Nu moet ik eerlijk toegeven dat er natuurlijk niet altijd evenveel gas gegeven wordt, maar dat is 90% van een rit wel het geval. Ik heb trouwens nooit last van een warme motor. Ik rijd trouwens al dik een jaar met 3S-LiPo's en ik heb nog nooit problemen gehad of onderdelen hoeven vervangen.

Ik rijdt met de standaard nihm van 3000mah een kleine 10 min. vol gas.
Sinds vandaag rijdt ik met lipo 5400 mah en doe ik ong. 20-25 min. Ik heb ook de rustler vxl.

Ik heb een VXL van met 26/83 vertanding en anaconda onroad banden, Ik rij hiermee altijd op asfalt/stenen. In het begin had ik een LRP 5400 28C, hier kon ik een goede 25 minuten mee rijden op de volgende manier: 2-3 seconden volgas, half gas in de bocht en weer naar 2-3 seconden volgas. Af en toe moet ik dan even stoppen voor de motor, en daarna weer volop gaan.

Na een jaartje was de LRP nog maar 5 minuten te gebruiken op deze manier, daarna werd de LVC geactiveerd. Ik heb nu een Hobbyking 6000mAh 2s2p, deze heb ik nu een half jaar en die gaat ongeveer 35 minuten mee op de zojuist beschreven manier.
Het valt me op dat de batterij helemaal niet eens lauw warm wordt, dit werd de LRP wel. Lijkt erop dat deze het niet helemaal aankon,

groetjes,
Henk

Traxxas Titan 12t

Hoi,

Ik ben Jeroen en ben sinds begin augustus in t bezit van een Rustler XL-5.
Ik heb er al erg veel plezier aan beleefd.

Tot aan gisteren....de auto stopte ermee..sturen deed hij nog wel maar geen centimeter meer voor af achteruit.
Ik heb de motor (titan 12t 550) gedemonteerd en daar vielen kleine stukjes metaal (koolborstel blijkbaar) uit...dus de motor is overleden:(

Aangezien ik de Rustler net 3 maanden heb , gemaild met de leverancier(Toemen, s-Hertogenbosch) echter geen succes...:(:(
Geen garantie op de motor zeggen hun.
Wat is jullie ervaring hiermee en wat is/zou de beste oplossing zijn?

Thnx alvast voor jullie reacties.

Back