Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. OostendeRacing

    OostendeRacing

    Lid geworden:
    12 jan 2010
    Berichten:
    99
    Locatie:
    België
    de 4x4 maakt dit natuurlijk veel gemakkelijker op slecht terrein, met Pro-Line Slingshots ga je wel ver komen denk ik.

    Bekijk anders enkele filmpjes op Youtube?
     
  2. Reinier Verhoeven

    Reinier Verhoeven

    Lid geworden:
    8 feb 2012
    Berichten:
    12
    Bestaan er ook spoorverbreders voor de Stampede 4x4?
     
  3. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
  4. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    @verderf: Ik heb de slash 4x4 en mijn zoon de rustler xl-5. Beide rijden we nu regelmatig in de duinen (los zand, maar ook veel gras/mos met heuvels). Het is duidelijk dat de 4x4 (zelfs stock) veel beter wegkomt in het zand dan de Rustler. Ik moet wel zeggen dat de snelheid van de 4x4 met de stock banden wel tegenvalt in heel los zand, maar dat valt natuurlijk wel te verwachten. Ooit ga ik puur voor de duinen nog eens van die zandbanden kopen en dan een S3 lipo erin hangen. :D

    [​IMG]
     
  5. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    Thanks!

    Ik heb toevallig nog stampede bandjes liggen, die moeten er wel onder passen voor de duinen!
     
  6. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    Afgelopen Zaterdag mijn Slash 4x4 opgehaald, erg nette prijs voor wat ik gekregen heb!
    [​IMG]

    Uitgevoerd met:
    • Alu caster blocks
    • RPM draagarmen
    • RPM achter bumper
    • Sway bar kit
    • Spektrum receiver (scheelde weer :p)


    Verder bij gekregen:
    • Plymouth kap
    • beetle kap
    • nog een kap waar ik de naam ff van kwijt ben :p
    • slash stock kap met custom paint job
    • 2 sets stock banden
    • 2 paddle bandjes
    • Set street fighter bandjes
    • Spare shocks
    • Spare draag armen
    • Spare body posts
    • Ander diff (voor meer power op front had hij het over?)
     
  7. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    ik zou toch eerst beginnen met de boel schoonmaken en het diff uitshimmen
    voordat je met washers etc gaat proberen.

    Als je een washer tussen drive cup en lager gaat zetten los je niks op volgens mij aangezien de drive cup al door een schroef op zijn plaats wordt gehouden en niet zou mogen bewegen richting lager?
    Ik denk zelfs dat je dan extra krachten op je lager kan krijgen waardoor deze zwaarder kan gaan lopen of zelfs kapot kan gaan.

    Perslucht zou ik ook niet doen, dan blaas je al die troep je lager in en daar wordt het ook niet beter van.
     
  8. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    De slash die ik heb overgekocht is voorzien van bigbore shocks maar toch heb ik het idee dat de achterkant wel erg zacht veert en dat hij erg laag staat.

    Klopt het dat de achterkant iets lager hoort te staan dan de voorkant? denk dat de axles als ik hem ff neer "gooi" op de grond dat hij terug veert tot ze zo goed als horizontaal staan.

    iemand misschien een foto van de zijkant zodat ik ongeveer weet hoe het moet staan?
     
  9. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    In principe moet de achterkant net zo hoog staan als de voorkant. De achterkant kan wat inzakken als je rijdt, maar in mijn geval komt deze weer terug in de oorspronkelijke vlakke staat.

    weet je wat voor veren en of shock oil je aan de achterkant hebt?
     
  10. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    Gisteren mijn eerste upgrade gedaan voor de Slash. Nieuwe banden en wielen op mijn erop gezet: Proline Trenchers x sc. (PR1190-13). Wat een verschil zeg. Veel meer grip! Eigenlijk is dit mijn tweede upgrade wat ik heb ook de slipper clutch al vervangen voor een midden diff. Meteen maar even een paar plaatjes geschoten vandaag (prachtig weer om te rijden :)):

    [​IMG]
    [​IMG]

    hieronder mijn speeltuin :D


    [​IMG][​IMG]

    En even de Trenchers in vergelijking met de stock wielen:


    [​IMG][​IMG]

    Volgende upgrade: andere veren. Losi veren zijn al besteld (LOSA 5132 5134 5158 5160)... Ben benieuwd hoe dat het rijgedrag weer gaat veranderen. Heb al wat verschillende shock oils gekocht om wat te kunnen spelen met de ophanging. Ben benieuwd naar jullie favoriete combo. :)
     
  11. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    je shock links voor zit los ;)
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.784
    Locatie:
    Flevoland
    Deze foto bedoel je zeker?

    [​IMG]
     
  13. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    Laatste ook :D
     
  14. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    Ik kan natuurlijk zeggen dat ik dat expres heb gedaan... maar dan zou ik moeten liegen. :p

    Net toch maar even gekeken, maar hij zit er netjes op. Kan me niet herinneren dat ik hem er weer op heb gezet. Die close-up van de band heb ik genomen vlak voordat ik de duinen door knalde. Geluk dat hij er niet af geschoten is denk ik dan maar. :D
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.141
    Locatie:
    Zwolle
    Het lijkt toch echt of de spring retainer ( waar de veer in valt onderaan de schokdemper ) los zit, en niet goed op het dempervoetje zit geklikt?
     
  16. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    één beeld zegt meer dan duizend woorden. :)

    [​IMG]
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.141
    Locatie:
    Zwolle
    Ja, die zit er goed op :)
    Misschien tijdens het rijden gebeurd, dat hij tijdens een sprong terug is geklikt oid..
    Maargoed, hij zit er nog, hoe maakt niet uit ;)
     
  18. jeroentje1981

    jeroentje1981

    Lid geworden:
    15 sep 2013
    Berichten:
    19
    Beste 4x4 mensen

    Ik heb in men 4x4 een hier komt ie hobbytech krypton XTB8 150/2350 kv set Zitten
    Ik ben nog bezig met de tandwielen heb nu 20 pinion word 24 en standaard spur

    Hier komt het probleem
    Ik heb 11.1 35 c 4000 accu's
    Ik heb het gevoel als ik volgas weg wil rijden de auto eerst moete nadenken wat ie moet gaan doen en na 1 à 2 seconden begint ie te rijden
    Ook als ik half gas rij en trek dan het gas open dan duurt het ook 2 seconden voor de wagen reageert
    Ligt dit aan de accu's of ergens anders aan

    Gr. Jeroen
     
  19. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Misschien zit er een soort punch control setting op de controller die de vertraging veroorzaakt.
     
  20. jeroentje1981

    jeroentje1981

    Lid geworden:
    15 sep 2013
    Berichten:
    19
    [​IMG]
    regelaar is hetzelfde merk

    hobbytech
    krypton xtb8

    en volgens de handleiding staat ie normaal ingesteld
    dit zijn de standaard waarden
    throttle percent reverse 60%
    throttle limit 0%
    percentage braking 50%
    drag brake 0%
    neutral range 4%
    cutt off voltage 3,0 volt
    running mode forward pauze reverse
    motor timing normal
    initial acceleration high

    ik heb zelf mar een regelkastje besteld want ze hebben met een ander merk kastje het proberen in te stellen

    dit zijn de standaard waarden van de regelaar

    greetz jeroen
     

Deel Deze Pagina