Traxxas Slash/ Associated Sc10 Cup ?

Dankjewel Somerwil voor het bijhouden van het lijstje....In totaal dus ongeveer een stuk of 8...begint volgens mij al interessant te worden...

TED/JASPER wat vinden jullie hiervan, kan best een klasse bij toch ? Kunnen alle getunede Slashen en SC10nen met de UNLIMITED meerijden en een

"TRAXXAS BOX SPEC" Klasse waarin je zoals de naam zegt zo uit de box in meerijden en ben dan wel voorstander om alleen 6 Sub-C cellen toe te laten om de kosten van een jeugdige beginner laag te houden MAX. 3300 ofzo.......lekker goedkoop houden!!!!;)

Je kan de box spec beter gewoon gewoon 6 Sub-c en 2s lipo want lipo is niet perse duurder.
En als het echt beginner is gaat het er zeker niet om hoeveel power je hebt maar hoe je rijdt.

Ik denk persoonlijk dat veel beginnende rijder direct aan de lipo gaan. Dit is inderdaad niet zoveel duurder. Als er een Traxxas Box Spes. klasse komt, word er dan ook op bv. schokbrekers gelet? Of kijkt de wedstrijdleiding dan alleen naar de motor/regelaar? Ik heb zelf mijn shocks vervangen. Vandaar de vraag..

Als het weinig uitmaakt kwa demping.
Maar als je andere olie en veren enz waardoor hij beter rijdt dan is ie niet meer standaard.

Hallo Slash freaks....ik heb nog geen reactie van Jasper en/of Ted ontvangen of ze uberhaupt wel een extra klasse aan de Rallycup willen toevoegen....als zij zeggen van mmm, leuk, interessant dan kunnen we het daarna over de technische specificatie's hebben.... ;)

Het is helemaal niet gezegd dat de Slash klasse (in wat voor vorm dan ook) toegevoegd moet worden bij de Rallycup...

Een race verband met Slashes kan mijns inziens op de volgende manieren:
1) een geheel eigen cup die diverse circuits aandoet
2) onderdeel van de Rallycup in de winter
3) Als toevoeging op de clubwedstrijden bij ons (MVB)
4) Op eigen initiatief van andere off-road clubs/ initiatiefnemers

Als het gaat om de Slashes een eigen klasse te geven bij de clubwedstrijden bij MVB: in beginsel nog even niet. Bij voldoende opkomst is dit uiteraard bespreekbaar maar we beginnen met de Slashes in de zgn. Sportsman klasse. In deze klasse mag ALLES rijden wat over het circuit kan rijden, mits elektrisch aangedreven en ca. schaal 1:10.

Om de instap zo makkelijk mogelijk te maken zal alles worden toegelaten. We streven naar een zo standaard mogelijke Slash maar zullen niemand weerhouden mee te doen wanneer er incidenteel meegereden word.

Doel is lol te hebben met de Sash, om het voorbeeld van RCW aan te halen: andere dempers zullen m.i. de wegligging van de Slash niet enorm verbeteren ten opzichte van de in mijn ogen prima standaard dempers. Conclusie: Prima! Have fun!

M

Hallo allemaal,

Gezien de grote belangstelling voor het rijden van een aparte Slash klasse hebben Ted en ik het daarover gehad. Als er voldoende rijders komen dan voegen we volgend jaar een Slash klasse toe aan de RC Rallycup!! De RC Rallycup heeft altijd geprobeerd de kosten in de hand te houden dus waarschijnlijk zal het een standaard Slash klasse worden zodat iedereen die een Slash koopt mee kan doen zonder heel veel kosten te maken. Natuurlijk is er voor verbouwde Slashes plaats in de unlimited MAAR bij voldoende deelname is de oprichting van een modified Slash klasse ook een mogelijkheid.

We horen graag van jullie wie er mee zou willen doen en in welke klasse.

Groeten

RC Rallycup
Jasper en Ted

Hoi.., nee er MOET natuurlijk helemaal niets, het lijkt mij leuk om dit aan de Rallycup toe te voegen. Als Ted/Jasper zoiets hebben van "nee" sta ik er open voor een geheel nieuwe cup op te zetten met Slashes en SC10 e.d. Ik wil dat iig bij onze club MVW zeer zeker stimuleren...natuurlijk gaat het om de fun, maar fun voor mij betekent ook om tegen mensen te racen die zelf ook heel graag willen winnen....:)

...........wat is het in een keer stil.....kan natuurlijk ook stilte voor de Purmerend storm zijn......:)

....er zijn geluiden dat MVW Purmerend in samenwerking met RC-Connect 1 of 2 Short Course wedstrijden willen gaan organiseren ergens in juni geloof ik....een Slash Stock Box waar je helemaal niets aan mag veranderen en een SC Unlimited Klasse waarin je ook met de Asso SC10 en eventueel andere Short Course trucks in mag rijden....

Ik ben iig wel voorstander om in de Box Stock ook de pinion vast te stellen en de max. capaciteit van de accu's, om op die manier het hele veld zo dicht als mogelijk bij elkaar te hebben en zo de spanning te vergroten...

Greetz....:cool:

....er zijn geluiden dat MVW Purmerend in samenwerking met RC-Connect 1 of 2 Short Course wedstrijden willen gaan organiseren ergens in juni geloof ik....een Slash Stock Box waar je helemaal niets aan mag veranderen en een SC Unlimited Klasse waarin je ook met de Asso SC10 en eventueel andere Short Course trucks in mag rijden....

Ik ben iig wel voorstander om in de Box Stock ook de pinion vast te stellen en de max. capaciteit van de accu's, om op die manier het hele veld zo dicht als mogelijk bij elkaar te hebben en zo de spanning te vergroten...

Pinion ben ik het mee eens.. maar de accu capaciteit niet om eerlijk te zijn. kun je beter de race een vast aantal minuten laten duren (10 bijvoorbeeld), dan maakt de capaciteit niet zoveel uit lijkt me. (Ik heb zelf nog nooit geraced, dus ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk. )

Ik vraag me alleen af, zou 2s Lipo toegestaan zijn, of alleen maar 6s NiMh?

dat lijkt een mooi plan en happening, wil dat zekers wel eens een keer meemaken

ben benieuwd:cool:

In welke klasse zal de Erevo dan vallen?. Ik heb er ook nog nooit mee geracet, maar ik wil dat wel op gaan pakken.

....ja dat was ik vergeten idd., goed dat je dat zegt...op dezelfde SC dag wordt er ook een E-revo truck wedstrijd georganiseerd...iedereen zal de details natuurlijk nog allemaal horen...

* Ik bedoel met capaciteit niet zozeer de rijtijd, maar meer de spanning dus geen 7,2v - 9,6v - 14,8v - etc door elkaar... met een 6 cel nimh 7,2 en een lipo 7,4 bv. heb ik niet zo'n probleem...;)

vraagje aangaande SC10 vs Slash

Hallo allen,

Ik zag een paar posts terug dat de SC10 alleen in de modified klasse zou mogen rijden.
Mijns inziens zou de SC10 met een vergelijkbare motor als die van de Slash gewoon tussen de Slashes mogen rijden.
Is er een specifieke reden waarom de SC10 hier niet gelijk gesteld wordt aan de Slash?
Dat de SC10 waarschijnlijk beter over een circuit gaat snap ik ook wel maar de klasse lijkt me hetzelfde, allebei 2 wiel aangedreven en dezelfde schaal.
Chassis lay-out enz allemaal vergelijkbaar, het enige verschil is de uitvoering.
Ik wacht het antwoord in spanning af!
Het is sowieso een goede zaak dat deze klasse het goed doet, bij ons op MVB
rijden inmiddels veel Slashes en ik verwacht binnenkort ook wel een paar SC10's.
Daarom is het mijns inziens wel handig om over dit soort zaken eens te brainstormen.

Groeten

Hans

Heb hier heel dit gebeuren met de Slash en SC10 eens evolgt maar opeens is het ijzingwekkend stil/rustig hiero...

Komt er nu volgend jaar of in de winter wel of geen Short Track Truck klasse? Zoja hoe en wat?

Laatst bewerkt:
Back