Traxxas Slash VXL 2WD achterwielophanging probleem

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Bertuss, 20 aug 2022.

  1. Bertuss

    Bertuss

    Lid geworden:
    20 aug 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Eindhoven
    Hallo,

    Ik heb een Slash 2WD waarvan de schroeven van de linker achterwielophanging steeds los komen. Bij de andere schroeven heb ik geen last van dit probleem.
    Ook hangt de Slash nogal over naar links tijdens grotere sprongen, regelmatig zover dat hij op de linkerkant landt.
    De Slash is vrij nieuw en vertoond dit al sinds het begin. Ik heb de wielen al proberen om te draaien om te zien of dit enig effect had, wat niet zo is...

    Wie heeft enig idee waar dit aan kan liggen?

    Bedankt voor de hulp!
     
  2. Bertuss

    Bertuss

    Lid geworden:
    20 aug 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb de schroeven aan de linker wielophanging (die steeds loskwamen) omgedraaid, ze komen nu niet meer los... Probleem opgelost.
     
  3. Bjorn vz

    Bjorn vz

    Lid geworden:
    15 okt 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Heerlen
    Hallo Bertus,

    ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem, onderdeel 3640 loopt links achter steeds los uit onderdeel 2555 - zie hieronder. Dit is al sinds het begin. Ik ga de bouten ook eens omdraaien, hopelijk is dat de oplossing en anders wellicht de ophanging upgraden naar een metalen variant?



    upload_2022-10-15_7-17-40.png
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou proberen het schroefje te borgen met een drupje secondelijm oid, maar niet het draagarm vervangen door een aluminium vesie.
    Het aluminium draagarm buigt niet mee maar geeft de krachten van een crash door aan de bulkhead die duurder is en moeilijker te vervangen.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan is het gat gewoon uitgelubberd. Aan de andere kant zit een vers gat dus prima te doen. Anders steek je een dun stripje plastik in het gat dat je mee vast schroeft.
     
  6. Bjorn vz

    Bjorn vz

    Lid geworden:
    15 okt 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Heerlen
    Ik heb de schroef omgedraaid en inmiddels ca. 2 uur gereden. Zit nog altijd goed vast dus lijkt de oplossing te zijn. Bedankt voor jullie reacties!
     
  7. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    vanwege dergelijke zaken ben ik niet zo'n fan van traxxas. Toch al meer dan eens gezien dat een traxxas rijder niet verder kon rijden omdat een zelftapper schroef uitgelubberd geraakt in een kunststof onderdeel. Met assen met circlipsen of (bouten +moertjes), kan er veel minder misgaan. Is er toch ene krom of kapot, makkelijk en kwaliteitsvol te herstellen...
    Bij schroeven in kunststof onderdelen is het altijd: snug maar niet over aanspannen...
     

Deel Deze Pagina