Traxxas Stampede VXl

Hallo,

Ik ga binnekort mijn Traxxas stampede XL-5 ombouwen met een VXL setje.

Welke lipo's kan je het beste kopen daarvoor? ik ga ze waarschijnlijk bij hobbyking kopen..

En iemand nog een idee waar ik de VXL set kan kopen?

Of Zou ik gewoon de Rustler VXL kopen? heb namelijk gehoord dat de Stampede Vxl niet zo fijn rijd..

Gr. Mike

voor lipo's zou ik voor een turingy gaan. en over rustler vs stampede is wat je zelf liever wilt ga je bashen (ruig terrein hoge jumps) en niet echt op een race baan rijden zou ik gewoon gaan voor stampede vxl. wil je wel op een baan zou ik voor rustler gaan. keuze aan jou. En niet goed rijden .aan de mensen die hem besturen

ontopic waar rij je het meest eigenlijk steen gras(hoe hoog is gras eigenlijk?). ga je meer voor het bashen of meer voor de snelheid?

Nard, nee eigenlijk moet je een 1:8 voor op baan maar je kan met rustler ook prima op een baan rijden.
Waarom dat dan? Er zijn meeeeeeeer dan genoeg 1:10 offroad track auto. De Rustler is geen gewoon goede auto waar je snel en soepel mee op een baan zult rijden. Je kunt er nagenoeg niets aan afstellen en aan gewichtsverdeling heeft Traxxas nooit gedacht.

ik zou voor een hoger discharge rate gaan bij deze twee is het 20c ik zou iets vanaf 30-40C nemen.

Nard je hebt gelijk. hierbij mijn exscuses ;)

Mike, ga voor een 2S LiPo. Is meer dan snel genoeg. Hoger dan 20C heeft ook niet heel veel meer zin aangezien de VXL combo nooit 100A constant / 150A piek zal trekken.

Oke, een 2s hoe hard gaat die dan ongeveer en wat houd precies 20c enzo in dan..
(heb nog niet veel verstand van lipo's dus..)
alvast bedankt voor jullie snelle hulp!

Met 2S zit je op zo'n 60km/u. Het klinkt wellicht niet erg snel, maar doorgaans is het meer dan voldoende.

C = ontlading.
mAh / 1000 * C = de power die een LiPo kan geven, voorbeeld:
5000mAH / 1000 * 20C = 100A

Een Traxxas setje zal niet veel meer dan 60A constant vragen, dus een 20C is voldoende.

Nard heeft weer gelijk xD. 60 kmh is hard genoeg. even offtopic.
Wat nou als ze een stampede exact na bouwen in 1:1 met elektro motor en alles. Dan gaat ie 600 kmh per uur :). nu weer ontopic

Laatst bewerkt:
Met 2S zit je op zo'n 60km/u. Het klinkt wellicht niet erg snel, maar doorgaans is het meer dan voldoende.

C = ontlading.
mAh / 1000 * C = de power die een LiPo kan geven, voorbeeld:
5000mAH / 1000 * 20C = 100A

Een Traxxas setje zal niet veel meer dan 60A constant vragen, dus een 20C is voldoende.

Dus Hoe meer ontlading je hebt hoe harder die gaat? of licht dat juist weer aan de cellen?

Maar hij gaat nu maar 50, dan vind ik 60 niet zo'n verschil.
Ik heb nu ni-mh val 8,4 volt 3000 en 3300 daarmee gaat die ook al 65 zeggen ze.. met lipo's wil ik hem iets van 80/90 laten lopen.

maar weet je nou al wat je wilt? stampede die dan upgrade naar vxl of rustler.
wat is je budget eigenlijk voor brushless motor + ESC?

maar weet je nou al wat je wilt? stampede die dan upgrade naar vxl of rustler.
wat is je budget eigenlijk voor brushless motor + ESC?

Ik denk dat ik de Stampede ga upgrade, dara kan ik gwn overal mee rijden en rustel is het weer minder door gras en jums enzo.

mijn budget, tja.. ik ga waarschijnlijk bij toemen.nl gewoon de xl-5 set inruilen voor de VXL en dan 130 euro bijbetalen..

Back